Waar foto’s bewaren?

15-01-2020 14:22 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Mijn opslag/icloud van mijn telefoon zit steeds vol, waardoor ik geen back up kan maken.
Ik heb een opslag van 256 gb op mijn iPhone, het gaat dan ook zeker om 35.000 foto’s. Verwijderen is geen optie.

Hoe en waar kan ik deze het beste opslaan op een veilige manier?
Dropbox is dat iets? Hoe werkt dat? En eventuele kosten?

Tips zijn welkom!
Voor 1 of 2 euro per maand kan je opslag bij Apple bijkopen, 50gb voor 1 euro dacht ik. Dan komt het op de icloud
Mag ik dan meteen de vraag stellen hoe je de cloud van Samsung kunt opwaarderen?
Ik zou ze naar je computer/externe harde schijf kopieeren en dan een groot deel van je telefoon verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Microsoft OneDrive?
Als je al een Microsoft account hebt kun je het daar aan koppelen of je maakt een nieuw account. Foto's kun je dan automatisch laten opslaan.
Ik vind het zelf fijner dan icloud omdat ik geen Apple computer heb en dan is het nog wel een gedoe soms om je fotos van iCloud op je computer te zetten.
100GB kost 2 euro dus prijzen zijn vergelijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2020 14:27
Ik zou ze naar je computer/externe harde schijf kopieeren en dan een groot deel van je telefoon verwijderen.
Mijn iPad en laptop hebben allebei minder geheugen dan mijn telefoon. En ik wil ze hier ook liever niet op hebben.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-01-2020 14:29
Microsoft OneDrive?
Als je al een Microsoft account hebt kun je het daar aan koppelen of je maakt een nieuw account. Foto's kun je dan automatisch laten opslaan.
Ik vind het zelf fijner dan icloud omdat ik geen Apple computer heb en dan is het nog wel een gedoe soms om je fotos van iCloud op je computer te zetten.
100GB kost 2 euro dus prijzen zijn vergelijkbaar.
En dan kan je ze daarna van je telefoon verwijderen en heb je dus een online map zeg maar waar al je foto’s in staan? Ik ben niet zo bekend hiermee :proud:
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:30
Mijn iPad en laptop hebben allebei minder geheugen dan mijn telefoon. En ik wil ze hier ook liever niet op hebben.
Externe harde schijven aanschaffen dus.
Zou zelf niet alleen op online durven vertrouwen eerlijk gezegd.
AnAppleADay schreef:
15-01-2020 14:29
Microsoft OneDrive?
Als je al een Microsoft account hebt kun je het daar aan koppelen of je maakt een nieuw account. Foto's kun je dan automatisch laten opslaan.
Ik vind het zelf fijner dan icloud omdat ik geen Apple computer heb en dan is het nog wel een gedoe soms om je fotos van iCloud op je computer te zetten.
100GB kost 2 euro dus prijzen zijn vergelijkbaar.
Dat zou kunnen inderdaad. Ik heb alles van apple en dan werkt het perfect
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2020 14:33
Externe harde schijven aanschaffen dus.
Zou zelf niet alleen op online durven vertrouwen eerlijk gezegd.
Oh, kan je uitleggen waarom?
Ik heb dat juist altijd met een harde schijf. Als ‘ie kapot gaat, ben je alles kwijt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2020 14:33
Externe harde schijven aanschaffen dus.
Zou zelf niet alleen op online durven vertrouwen eerlijk gezegd.

Dit inderdaad. Ook ideaal mocht je laptop of computer crashen of gestolen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 2 harde schijven aanschaffen en de backup op beiden zetten. Online zet ik nooit mijn foto's ivm privacy en het idee van geen controle wat er met je gegevens gebeurt etc. Als je toch een Dropbox oid gebruikt, zou ik het ook zeker alsnog op 1 harde schijf zetten.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
15-01-2020 14:36
Dit inderdaad. Ook ideaal mocht je laptop of computer crashen of gestolen worden.
Maar waarom dan? Zo’n externe harde schijf kan toch ook kapot gaan, kwijtraken, gestolen worden?
Online is dan toch het meest veilige of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:31
En dan kan je ze daarna van je telefoon verwijderen en heb je dus een online map zeg maar waar al je foto’s in staan? Ik ben niet zo bekend hiermee :proud:
Klopt, dan kun je ze online bekijken of downloaden op je computer. Voordeel is dat als je laptop en je telefoon kapot gaan en/of gestolen worden, je foto's nog steeds op de server van Microsoft staan en je ze altijd vanaf een nieuwe device weer kan benaderen.
Nadeel is dat Microsoft je foto's heeft maar die hebben ze waarschijnlijk toch al :proud:
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:37
Maar waarom dan? Zo’n externe harde schijf kan toch ook kapot gaan, kwijtraken, gestolen worden?
Online is dan toch het meest veilige of zie ik dat verkeerd?
Het meest veilige is op meerder harde schijven en/of servers die je op meerdere plekken bewaard.
Maar aangezien de meeste mensen geen eigen server hebben en niet hun schijven bij hun vrienden en familie in de kluis willen leggen moet je een afweging maken tussen kans-op-data-verlies vs privacyverlies-want-data-bij-extern-bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
15-01-2020 14:36
Ik zou 2 harde schijven aanschaffen en de backup op beiden zetten. Online zet ik nooit mijn foto's ivm privacy en het idee van geen controle wat er met je gegevens gebeurt etc. Als je toch een Dropbox oid gebruikt, zou ik het ook zeker alsnog op 1 harde schijf zetten.
Ja, daar zit wat in natuurlijk.
En kunnen je foto’s rechtstreeks van je iPhone naar een externe harde schijf? Of zit hier nog een computer tussen? Want ik heb dus te weinig ruimte op laptop/iPad.
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:37
Maar waarom dan? Zo’n externe harde schijf kan toch ook kapot gaan, kwijtraken, gestolen worden?
Online is dan toch het meest veilige of zie ik dat verkeerd?
Wat vind je van mijn suggestie van icloud dan? Hier kan je online altijd bij
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:39
Ja, daar zit wat in natuurlijk.
En kunnen je foto’s rechtstreeks van je iPhone naar een externe harde schijf? Of zit hier nog een computer tussen? Want ik heb dus te weinig ruimte op laptop/iPad.
Heb je een macbook of gewone laptop?
Alle reacties Link kopieren
LilyAldrin schreef:
15-01-2020 14:40
Wat vind je van mijn suggestie van icloud dan? Hier kan je online altijd bij
Ja, daar ga ik even achteraan. Dacht dat ik dat ooit eens geprobeerd had en dat dat niet goed ging ofzo, maar ik ben een digibeet dus zal wel aan mij hebben gelegen. Bedankt voor de tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:34
Oh, kan je uitleggen waarom?
Ik heb dat juist altijd met een harde schijf. Als ‘ie kapot gaat, ben je alles kwijt.
Ik zet alle foto's - van telefoon en camera - altijd op mijn PC en maak eenmaal in de 14 dagen een back-up op een externe harde schijf die ik elders bewaar. Pas nadat ik een backup heb gemaakt verwijder ik de foto's van het kaartje van mijn camera en van mijn telefoon. Zo heb ik altijd alle bestanden dubbel, ik zou nooit op de cloud vertrouwen .......
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:37
Maar waarom dan? Zo’n externe harde schijf kan toch ook kapot gaan, kwijtraken, gestolen worden?
Online is dan toch het meest veilige of zie ik dat verkeerd?
Omdat je laptop of computer voor allerlei doeleinden worden gebruikt. De kans dat je een virus oploopt en je laptop of computer crasht met iets zoeken op internet, is groter dan alleen een harde schijf gebruiken voor je foto's.

Alles kan gestolen worden, ook een harde schijf. Maar ook daar is de kans groter dat je laptop of computer word gestolen (omdat die groot en opvallend zijn). Een harde schijf kan je gemakkelijk in een kluis of een lade of tussen je boeken stoppen.

Online ben ik persoonlijk niet voor.
Dat is gewoon een gevoel, niet echt duidelijk een argument voor.
Alle reacties Link kopieren
iCloud, OneDrive en Dropbox zijn allemaal vergelijkbare services.
Als je alles van Apple hebt (ik zie dat je een iPad hebt, heb je ook een macbook?) zou ik inderdaad iCloud aanraden.
Als je er makkelijk bij wilt kunnen vanuit een Windows/Android/etc device zou ik voor OneDrive gaan.
Dropbox kan ook maar ik vind zelf OneDrive fijner en DropBox heeft volgens mij alleen heel weinig of heel veel(duur) data.
Ik doemijn back up altijd zowel op een externe harde schijf als in de cloud. Externe harde schijf zodat ik er nog makkelijk bij kan.
Mijn cloudservice is jottacloud. Dat kost 75 euro per jaar en je mag er zoveel opzetten als je wil. Voordeel is dat je je bestanden daar ook kunt archiveren, zodat ze niet verdwijnen als je later opnieuw back up maakt ( als je de eerder gebackupte bestanden van je telefoon hebt verwijderd). Ze zitten in Noorwegen, dus je bestanden/account vallen onder heel strenge privacywetgeving.
Ik heb alles in Google+ staan.
chocoladerijstwafel schreef:
15-01-2020 14:37
Maar waarom dan? Zo’n externe harde schijf kan toch ook kapot gaan, kwijtraken, gestolen worden?
Online is dan toch het meest veilige of zie ik dat verkeerd?
Ik gebruik 2 harde schijven.
En ja die kunnen ook kapot gaan, maar alles online bewaren terwijl je niet weet of het hele onlinegebeuren ooit een keer plat wordt gelegd/gewist door cyberterrorisme? Ik zou daar dus niet 100% op vertrouwen en ook een backup in eigen beheer willen houden. Ook houd ik niet van maandelijkse kosten die er aan online opslag verbonden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven