windows startmenu en office werken niet meer

23-01-2020 18:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een probleem met mijn laptop. Sinds een tijdje krijg ik een foutmelding als ik het startmenu aanklik. Er komt een schermpje in beeld dat er een kritieke fout is geconstateerd en dat windows zal proberen om het te repareren wanneer je je weer aanmeldt. Vervolgens word ik afgemeld. Ook werkt het zoekschermpje niet meer. Ik heb al gegoogled en verschillende dingen uitgeprobeerd via poweshell, maar tot op heden geen resultaat.
Daarnaast kan ik geen word- en excellbestanden meer openen van anderen, dan krijg ik de melding dat het geheugen vol zou zijn, wat echt volstrekt niet kan. Bestanden die ikzelf heb gemaakt, kan ik nog wel openen. Heb ook office al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.

Een van de nog mogelijk oplossingen zou nog zijn om windows opnieuw te installeren, maar als er nog een andere oplossing is, hoor ik de graag :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hoe oud is de laptop en welke Windows versie heb je?
Alle reacties Link kopieren
laptop is inmiddels 6 jaar oud, windows 10
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ruimte heb je vrij? Heb je 1 of meer harde schijven? Hoe groot is de schijf waar Windows op staat en hoeveel ruimte is er vrij?

Hoeveel GB RAM heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-01-2020 22:59
Hoeveel ruimte heb je vrij? Heb je 1 of meer harde schijven? Hoe groot is de schijf waar Windows op staat en hoeveel ruimte is er vrij?

Hoeveel GB RAM heb je?
717 GB en 23 GB, dus ruimte zat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
24-01-2020 00:30
717 GB en 23 GB, dus ruimte zat
Is dat SSD/HDD ruimte die je over hebt?

Die 23GB SSD/HDD is niet zo gek veel maar wel voldoende. Echter als je laptop al oud is (zoals de jouwe), kan het zijn dat er een gedeelte onbruikbaar is geraakt of dat hij niet goed meer bij zijn data kan. Als Windows op die schijf staat kan het dus zijn dat hij te weinig ruimte heeft. Windows kan niet zomaar van die overige 717 GB gaan pakken, dat is namelijk een andere schijf.

Als Windows op de schijf van 717GB staat, kan het zijn dat de schijf het aan het begeven is.

Op deze manier kun je checken of er een probleem is met je harde schijf: https://www.thewindowsclub.com/hard-disk-drive-health

Als alles OK is, kan het nog een driver probleem zijn. Ik zou even de site van je fabricant of Windows nagaan om te kijken of er stuurprogramma/driver updates zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven