Digi
alle pijlers
Microsoft Store verwijderd, ellende
zaterdag 25 januari 2020 01:12
Oh oh oh wat een misère.
Naar aanleiding van een niet eens zo heel groot probleem heb ik deze week een systeemherstel op mijn Notebook uitgevoerd. Na de systeemherstel wilde ik wat apps opnieuw installeren, om erachter te komen dat de Microsoft Store óók was verdwenen. Tsja, en dan?
Alle oplossingen die op internet te vinden zijn heb ik tevergeefs geprobeerd.
Nu ligt mijn allerlaatste sprankje hoop op het maken van een installatiemedium op USB te maken vanaf mijn andere PC, om daarmee mijn notebook helemaal opnieuw te installeren. Ik hoop zo dat het werkt.... dit speelt al sinds woensdag en ik heb mijn notebook dringend nodig!
Iemand ervaring met zo'n probleem? 'Gewoon' de store herinstalleren is dus blijkbaar totaal onmogelijk!
Naar aanleiding van een niet eens zo heel groot probleem heb ik deze week een systeemherstel op mijn Notebook uitgevoerd. Na de systeemherstel wilde ik wat apps opnieuw installeren, om erachter te komen dat de Microsoft Store óók was verdwenen. Tsja, en dan?
Alle oplossingen die op internet te vinden zijn heb ik tevergeefs geprobeerd.
Nu ligt mijn allerlaatste sprankje hoop op het maken van een installatiemedium op USB te maken vanaf mijn andere PC, om daarmee mijn notebook helemaal opnieuw te installeren. Ik hoop zo dat het werkt.... dit speelt al sinds woensdag en ik heb mijn notebook dringend nodig!
Iemand ervaring met zo'n probleem? 'Gewoon' de store herinstalleren is dus blijkbaar totaal onmogelijk!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 25 januari 2020 02:58
zaterdag 25 januari 2020 13:32
.
Wil je me uitleggen waarom? Want dit was het advies van de Asus helpdesk... (= dus niet een kritische/achterdochtige vraag, ik probeer juist van je te leren!)
Het maakt voor nu overigens niet veel meer uit want het werkte toch niet.
Installatiemedium maken op USB ging prima, opstarten in de BIOS en de USB als opstartmedium selecteren lukte ook (USB en toepassing werden correct herkend), maar vervolgens deed het gewoon niets. Bij het opstarten vanaf USB ging hij helemaal niet over op de installatie, en keerde ik meteen weer terug naar het BIOS menu.
flipje2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:40
11.09% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 25 januari 2020 13:38
.schorpioentje28 schreef: ↑25-01-2020 02:58Op YouTube zie ik een aantal filmpjes: re-install Microsoft store..ook al geprobeerd? Anders naar een computerzaak om te kijken of ze daar iets voor je kunnen doen? Ik heb zelf een MacBook, dus geen inhoudelijke ervaring...
Op dit advies naast Google ook nog YouTube doorgespit en na nog een paar niet-werkende opties is het uiteindelijk GELUKT!!! Dus heel veel dank voor deze suggestie van de filmpjes!
Deze vriendelijke meneer had dé oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=NcvRut5SPZ8
Het lastige was, dat vrijwel alle oplossingen gericht waren op het repareren of terugvinden van de store, maar die was echt weg dus dat werkte allemaal niet. Van alles geprobeerd in de PowerShell, werkte allemaal niet. Computer meerdere keren opnieuw geïnstalleerd (twee keer met behoud van bestanden, een keer volledig opgeschoond), werkte ook niet...
Maar met deze oplossing was het in 10 minuten voor elkaar!
Thanks, jullie hebben mij echt heel heel heel HEEL erg blij gemaakt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 26 januari 2020 22:12