Microsoft Store verwijderd, ellende

25-01-2020 01:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh oh oh wat een misère.

Naar aanleiding van een niet eens zo heel groot probleem heb ik deze week een systeemherstel op mijn Notebook uitgevoerd. Na de systeemherstel wilde ik wat apps opnieuw installeren, om erachter te komen dat de Microsoft Store óók was verdwenen. Tsja, en dan?

Alle oplossingen die op internet te vinden zijn heb ik tevergeefs geprobeerd.

Nu ligt mijn allerlaatste sprankje hoop op het maken van een installatiemedium op USB te maken vanaf mijn andere PC, om daarmee mijn notebook helemaal opnieuw te installeren. Ik hoop zo dat het werkt.... dit speelt al sinds woensdag en ik heb mijn notebook dringend nodig!

Iemand ervaring met zo'n probleem? 'Gewoon' de store herinstalleren is dus blijkbaar totaal onmogelijk!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Op YouTube zie ik een aantal filmpjes: re-install Microsoft store..ook al geprobeerd? Anders naar een computerzaak om te kijken of ze daar iets voor je kunnen doen? Ik heb zelf een MacBook, dus geen inhoudelijke ervaring...
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Microsoft heeft een meer dan uitstekende helpdesk. Die kan je gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren
Een installatiemedium maken op een andere PC kan wel eens onoverkomelijke problemen gaan geven met de benodigde drivers.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
25-01-2020 11:41
Een installatiemedium maken op een andere PC kan wel eens onoverkomelijke problemen gaan geven met de benodigde drivers.
.
Wil je me uitleggen waarom? Want dit was het advies van de Asus helpdesk... (= dus niet een kritische/achterdochtige vraag, ik probeer juist van je te leren!)

Het maakt voor nu overigens niet veel meer uit want het werkte toch niet. :bonk:

Installatiemedium maken op USB ging prima, opstarten in de BIOS en de USB als opstartmedium selecteren lukte ook (USB en toepassing werden correct herkend), maar vervolgens deed het gewoon niets. Bij het opstarten vanaf USB ging hij helemaal niet over op de installatie, en keerde ik meteen weer terug naar het BIOS menu.
flipje2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:40
11.09% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
25-01-2020 02:58
Op YouTube zie ik een aantal filmpjes: re-install Microsoft store..ook al geprobeerd? Anders naar een computerzaak om te kijken of ze daar iets voor je kunnen doen? Ik heb zelf een MacBook, dus geen inhoudelijke ervaring...
.
Op dit advies naast Google ook nog YouTube doorgespit en na nog een paar niet-werkende opties is het uiteindelijk GELUKT!!! Dus heel veel dank voor deze suggestie van de filmpjes! :D

Deze vriendelijke meneer had dé oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=NcvRut5SPZ8

Het lastige was, dat vrijwel alle oplossingen gericht waren op het repareren of terugvinden van de store, maar die was echt weg dus dat werkte allemaal niet. Van alles geprobeerd in de PowerShell, werkte allemaal niet. Computer meerdere keren opnieuw geïnstalleerd (twee keer met behoud van bestanden, een keer volledig opgeschoond), werkte ook niet...

Maar met deze oplossing was het in 10 minuten voor elkaar! :yes:

Thanks, jullie hebben mij echt heel heel heel HEEL erg blij gemaakt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: Goed om te horen dat je wat aan mijn tip had. Ik gebruik daar heel vaak YouTube voor, als ik iets niet precies weet..over haast alles kun je wel een filmpje vinden.

Mooi onderschrift heb je trouwens!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven