App voor Sterrenkijker/ telescooptips

07-02-2020 18:45 14 berichten
Even een dubbele vraag.
Ik wil graag meer weten over de sterren, planeten en andere dingen die waar te nemen zijn in het heelal.
Welke app is daar geschikt voor? Ik ben echt een leek op dat gebied. Ik ken de grote beer en dat is het eigenlijk.

Welke telescoop is aan te raden voor een beginner? Graag één die ook zeer geschikt is voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Met de app RedShift kun je buiten zien naar welke sterren en planeten je kijkt. Niet gratis, maar wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Skyview Lite (gratis versie).
Bedankt voor deze tips!
Alle reacties Link kopieren
De Star Walk app
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Sky Map. Maar ik vind het best wel lastig oriënteren.

Kan iemand mij vertellen of dat heldere punt in het westen (zakt snel weg, geloof ik), nu Uranus is of Venus?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
07-02-2020 20:51
Ik heb Sky Map. Maar ik vind het best wel lastig oriënteren.

Kan iemand mij vertellen of dat heldere punt in het westen (zakt snel weg, geloof ik), nu Uranus is of Venus?
Ja, dat wilde ik ook weten 😆 Maar volgens mij is het Venus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik gebruik Heavens-Above (gratis), wat ook leuk hieraan is dat het ISS kan volgen wanneer deze boven Nederland zichtbaar is.

:-)
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb SkyMap en StarTracker, en gebruik de laatste het meest.
Op hemel.waarnemen.com staat ook veel info!
Snoesje666 schreef:
07-02-2020 20:51
Ik heb Sky Map. Maar ik vind het best wel lastig oriënteren.

Kan iemand mij vertellen of dat heldere punt in het westen (zakt snel weg, geloof ik), nu Uranus is of Venus?
Man zegt dat Uranus nauwelijks mogelijk is die te zien zonder telescoop. Hij denkt Venus.
Ik heb Star Map op mijn telefoon, als we eens samen staan te kijken of op vakantie is het een handige hulp. We krijgen er veel mee gevonden.
Man heeft van mij een telescoop gekregen, ik heb hem toen een Celestion cadeau gedaan. Er zit ingebouwde Wifi in. Je moet eerst de telescoop kalibreren door 3 objecten (sterren, planeten of de maan) handmatig op te zoeken. Dan kan je met je telefoon de app van Celestion gebruiken, op de gewenste ster of planeet tikken en dan beweegt hij er zelf naartoe. Best een leuk ding. Man is er grotendeels mee bezig, ik kom af en toe eens spieken. Voor hem is het echt een hobby aan het worden, wil ook gaan oefenen met sterren fotograferen.

Een Celestion kost wel een paar duiten, maar vooralsnog gebruikt man de telescoop veel. Voornamelijk in september/oktober heeft hij er het meest plezier van. Dan is het iets sneller donker i.c.m. heldere avonden en dat is dan wel het leukst. In de zomer moet hij vaak lang opblijven.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
07-02-2020 20:45
De Star Walk app
Gebruik ik ook en ben er erg tevreden mee.
mdh schreef:
07-02-2020 20:45
De Star Walk app
De gratis variant of de betaalde variant?
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
11-02-2020 08:42
De gratis variant of de betaalde variant?
De volledige versie, reclamevrij; de betaalde.
De toekomst is niet meer wat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven