Epson-printer print zwarte tekst niet goed, hoe oplossen?

16-02-2020 22:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, onlangs heb ik van vrienden een Epson-printer gekregen, een all in one uit de XP 400-series. De patronen zouden leeg zijn verder zou de printer goed werken. Ik heb nu de cartridges vervangen door volle, en in kleur printen gaat goed. Wanneer ik echter zwarte tekst wil printen, bijvoorbeeld een word-document, wordt de tekst of maar lichtgrijs geprint of is de tekst helemaal niet te lezen. Weet iemand of dit op te lossen is, en zo ja, hoe?
Wat zegt google/de online gebruiksaanwijzing van dit type daarover?
Alle reacties Link kopieren
Misschien de printer reinigen?
*
anoniem_394300 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 17:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt online gebruiksaanwijzingen vinden van zo’n beetje alle types. Daar zou je het probleem in moeten kunnen opzoeken.
Meestal is dit overigens omdat de printkoppen schoongemaakt moeten worden. Even het bijbehorende programmaatje voor draaien; soms moet dat een paar keer achter elkaar. Tussendoor kun je een testpagina uit de driver uitdraaien om na te gaan of de koppen goed schoon zijn en de inkt goed vloeit.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
16-02-2020 22:57
Gebruik je wel de juiste driver?
Ik heb Windows 10, die heeft automatisch een stuurprogramma geïnstalleerd bij de eerste keer aankoppelen. Is dat ook de driver?
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
16-02-2020 23:03
Je kunt online gebruiksaanwijzingen vinden van zo’n beetje alle types. Daar zou je het probleem in moeten kunnen opzoeken.
Meestal is dit overigens omdat de printkoppen schoongemaakt moeten worden. Even het bijbehorende programmaatje voor draaien; soms moet dat een paar keer achter elkaar. Tussendoor kun je een testpagina uit de driver uitdraaien om na te gaan of de koppen goed schoon zijn en de inkt goed vloeit.
Ik heb net de printerkoppen schoongemaakt via het menu van de printer. De testpagina zag ik zover wij konden zien wel goed uit.
*
anoniem_394300 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 17:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de juiste driver geïnstalleerd en ga morgenochtend nog eens de koppen reinigen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn printer print grijs als hij op kleur staat in plaats van op zwart wit.
Alle reacties Link kopieren
De testpagina is wel goed maar wanneer jij een document print is de kleur zwart te licht?

Kijk je printer instellingen eens goed na. Drivers opnieuw installeren, of anders je vrienden vragen. Misschien herkennen zij het probleem.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hecamel schreef:
16-02-2020 23:34
Mijn printer print grijs als hij op kleur staat in plaats van op zwart wit.
Dat zou niet moeten.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-02-2020 08:20
Dat zou niet moeten.
Klopt. En toch doet hij dat. 🤷🏼‍♀️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven