Wordt mijn telefoonnummer misbruikt?

21-02-2020 18:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: ik snap dat ik een nieuwe nummer kan krijgen. Dit kunnen ze pas na het weekend voor mij regelen. En ik ben gewoon benieuwd of mensen hiermee ervaring hebben.

Ik maak de laatste maanden gekke telefonische dingen mee. Even een opsomming;

- Meerdere keren per dag telefoontjes vanuit het buitenland. (Congo, Nigeria, enz.)
Deze neem ik nooit op en blokkeer ik meteen.
- Twee weken geleden ontving ik een telefoontje van een onbekend nummer. Deze man schold mij de huid vol. Ik moest hem niet meer lastig vallen, niet meer bellen anders zou hij aangifte toen. Dit was een anoniem telefoontje en kende de beste man niet. Laat staan dat ik hem ooit gebeld zou hebben.
- Gister ontving ik weer een telefoontje van een onbekend nummer. Ik belde terug maar kreeg meteen een standaard voicemail. Werd dus weggedrukt of telefoon stond uit.
- Vandaag ontving ik een whats' app gesprek met een foto van het scherm van een huistelefoon. Hierop is te zien dat deze telefoon wordt gebeld door mijn telefoonnummer.
Foto en naam staan bij het profiel. Weer ken ik deze man niet.
Zijn bericht" Waarom bel je mij vanaf dit nummer?"


Ik vind het allemaal ZO vreemd! Eerst dacht ik dat het toeval was, dat anonieme telefoontje van die meneer die mij de huid vol schold. Maar nu begin ik toch wel afgaan we krijgen. Kan mijn telefoonnummer op een of andere manier misbruikt worden? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Ik heb mijn eigen telefoonnummer even door google gehaald en geen vreemde zoekresultaten. Behalve een website waarop je kan zoeken naar een telefoonnummer en mijn telefoonnummer schijnt volgens die site al 80x gezocht te zijn de afgelopen maand. Ik maak me zorgen. Met mijn telefoonaanbieder gebeld, maar die kunnen niets doen. Zeggen dat ik die mensen moet blokkeren. Ze kunnen zien dat ik geen van die nummers gebeld heb in mijn geschiedenis.
anoniem_395876 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:05
4.65% gewijzigd
Nieuw telefoonnummer aanvragen.
Hoezo kan je telefoonaanbieder niets doen? Binnen een scheet en een zucht heb je een nieuw nummer.
Alle reacties Link kopieren
nieuw nummer aanvragen, het is niet moeilijk
Sowieso nooit een onbekend/vreemd nummer terugbellen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/bellen-met ... ~a1f043d9/

bedoel je dit??
Alle reacties Link kopieren
https://community.t-mobile.nl/netwerk-3 ... mer-270274
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-02-2020 18:53
https://www.ad.nl/binnenland/bellen-met ... ~a1f043d9/

bedoel je dit??
Hier was ik nog niet van op de hoogte. Ik ga het eens lezen!

Het gekke is dat die laatste meneer daadwerkelijk een foto op WhatsApp stuur met daarop een huistelefoon met mijn nummer erbij. Hij wordt dus idd gebeld door mijn telefoonnummer.
Alle reacties Link kopieren
Ik bleek een keer mijn telefoonnummer te delen met een fabriek ergens in Indonesië geloof ik. Ik werd op de gekste tijden gebeld door mensen die ik niet kon verstaan. Toen ik mijn nummer googelde na anderhalve week boze Indonesiërs aan de lijn werd het me duidelijk. Ik heb een ander nummer aangevraagd.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Je kan gewoon een nieuw krijgen. Wil je dat niet kunnen ze er inderdaad niet zo veel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik word trouwens ook de laatste paar weken gebeld door rare nummers. Ook vanuit Congo, maar ook vanuit Comoros. Een week geleden door een (voor mij onbekend) 06-nummer.

En afgelopen maandag 6 keer door een tandarts uit Goes. Ik woon niet eens in de buurt van Goes. :rofl:

Ik neem al deze dingen niet op. Ik herken het nummer niet, dan is het voor mij ook niet belangrijk.
¡Apagando las luces!
-Darkside- schreef:
21-02-2020 18:49
Nieuw telefoonnummer aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
21-02-2020 18:57
Ik bleek een keer mijn telefoonnummer te delen met een fabriek ergens in Indonesië geloof ik. Ik werd op de gekste tijden gebeld door mensen die ik niet kon verstaan. Toen ik mijn nummer googelde na anderhalve week boze Indonesiërs aan de lijn werd het me duidelijk. Ik heb een ander nummer aangevraagd.

Wat gek! Ik heb mijn nummer inderdaad gegoogeld. Maar kan niets vinden behalve die ene website. De nummers zijn Nederlands :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog een faxapparaat, waarmee je kunt bellen en faxen. Je kunt daar ook een telefoonnummer invoeren dat zichtbaar is als je faxt of belt. Dus een totaal ander telefoonnummer, dan je gebruikt.
Ik herinner mij dat vroeger de ptt, voorloper kpn, een lijn kon peilen, dwz controleren welke telefoonnummers contact zochten.

Dit is nu trouwens ook te vinden als je zelf inlogt in je eigen router thuis. Kies dan 192.168.1.001, in de adresbalk van je browser, afhankelijk van het merk. Googel even op ...(naam router/merk) en inloggen. Als je bij de instellingen bent van je router, even zoeken naar in en uitgaande gesprekken, daar zie je alle telefoonnummers.
Dit kan trouwens alleen als je met een vast toestel digitaal belt.
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:19
Reden: Aanvulling
3.82% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
21-02-2020 19:18
Ik heb hier nog een faxapparaat, waarmee je kunt bellen en faxen. Je kunt daar ook een telefoonnummer invoeren dat zichtbaar is als je faxt of belt. Dus een totaal ander telefoonnummer, dan je gebruikt.
Ik herinner mij dat vroeger de ptt, voorloper kpn, een lijn kon peilen, dwz controleren welke telefoonnummers contact zochten.

Dit is nu trouwens ook te vinden als je zelf inlogt in je eigen router thuis. Kies dan 192.168.1.001, in de adresbalk van je browser, afhankelijk van het merk. Googel even op ...(naam router/merk) en inloggen. Als je bij de instellingen bent van je router, even zoeken naar in en uitgaande gesprekken, daar zie je alle telefoonnummers.
Dit kan trouwens alleen als je met een vast toestel digitaal belt.
Ik heb geen huistelefoon, dus dit kan het niet zijn. Wel dank voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven