Dual Sim; wie heeft er ervaring mee?

26-02-2020 14:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort starten als zzp-er. Ik heb een Samsung Galaxy S10. Dit model heeft dual sim, standby.

Ik wil graag een privé-nummer en een zakelijk nummer. Maar het liefst wil ik 1 telefoon. Met dual sim zou dit moeten kunnen.

Maar nu heb ik een aantal vragen die mij, ook na googlen, niet 100% duidelijk worden. Ik hoop dat hier iemand ervaring heeft en antwoord weet op mijn vragen.

- Kan ik zien naar welk nummer de beller gebeld heeft? Dus weet ik voordat ik opneem op het een zakelijk of privé gesprek gaat worden?

- Als ik op 1 nummer in gesprek ben en met belt op het andere nummer krijgen ze dan voice mail en krijg ik daarna een gemiste oproep te zien?

- En vind je dual sim een aanrader?

Bedankt alvast!
Ik heb een dual sim telefoon en ik heb er op vakantie 2 simkaartjes in gehad. Je ziet dan in principe alles dubbel, dus 2 antennes met bereik en als je belt kun je kiezen vanaf welk nummer je wilt bellen. Hoe dat verder werkt weet ik niet want ik ben nooit gebeld en heb ook niet gebeld tijdens mijn vakantie.

Volgens mij was het zo dat er steeds maar 1 simkaart actief was en de ander op standby. Dus als je op een nummer gebeld wordt krijg je dan naar mijn idee voor het andere nummer de voicemail.

Wat bij mijn telefoon (Huawei) wel zo is is dat een slot voor 2G/3G/4G is en het andere alleen 2G. Je moet dus wel een provider kiezen die 2G nog aanbied anders heb je geen bereik op een nummer. Je hoeft daarvoor trouwens niet de kaartjes zelf steeds om te willen, dat kun je op je telefoon aangeven welk slot wat moet bieden.

Ik vond het een aanrader want het lijkt me echt vervelend om steeds kaartjes te wisselen en dat je er dan een kwijt raakt of teveel beschadigd door al dat gewissel.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 14:56
9.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Handig!
Ik gebruik het al jaren en heb op dit moment ook een S10.

Je kunt zien of de beller op sim1 of sim 2 heeft gebeld.
op zich weet je waarschijnlijk wel bij welke simkaart je telefoonnummer hoort.

Je kunt altijd zien of je een gemist oproep hebt en ook op wel telefoonnummer(sim), tevens kun je goed zien of een beller een bericht heeft achter gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, ervaringsdeskundigen.

Dat klinkt goed Ardni. De beller krijgt dus niet te horen als je aan het bellen bent met sim nr 1, dat nr 2 niet bereikbaar is. Hij reageert aslof hij in gesprke is dus eigenlijk?
Ik heb beide sim kaarten een andere ringtone gegeven, hoor je meteen voor welk nummer het is.
Ja
Ja
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je in gesprek op een sim bent krijg je een toontje door je gesprek heen en kan je van gesprek, dus van sim, wisselen. Bij mij tenminste.

Ook hier 2 verschillende beltonen waardoor onderscheid eenvoudig is.

Ik heb 2 simkaarten van verschillende providers die niet van hetzelfde netwerk gebruik maken waardoor de kans erg gering is dat je helemaal niet kunt bellen of gebeld kunt worden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal goed. Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier een dual sim van het werk. De meeste collega's hebben hun prive telefoon de deur uit gedaan. Ik heb al jaren geen prive telefoon meer.
Qua databundel kun je ook kiezen werk of prive. Ik doe voor werk meestal 2 Gig en dan geeft hij een signaal, daarna schakel ik over naar mn prive waar ik denk ik 5 Gig heb staan en dat komt niet op.
Bellen of gebeld worden kun je ook zien vanaf welke sim je dat wilt doen.

Enige is dat mijn werkgever af en toe updates pushed ivm beveiliging en dat ik die altijd af moet nemen. En dat hij unlocked met een 6 cijferige pincode terwijl ik liever zelf een swipepatroon had gehad. Maar ach, alsie stuk valt kan ik langs de helpdesk en krijg ik een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Al je vragen heb je al antwoord op. Wat ik wel vervelend vind is dat ik in mijn contacten lijst geen onderscheid kan maken tussen privé contacten of zakelijke contacten. Zou dit liever apart hebben. Heb wel een tweeling app voor WhatsApp, zo hou ik app contacten in ieder geval gescheiden. En inderdaad verschillende ring tones voor bellen/berichten.
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
27-02-2020 00:18
Al je vragen heb je al antwoord op. Wat ik wel vervelend vind is dat ik in mijn contacten lijst geen onderscheid kan maken tussen privé contacten of zakelijke contacten. Zou dit liever apart hebben. Heb wel een tweeling app voor WhatsApp, zo hou ik app contacten in ieder geval gescheiden. En inderdaad verschillende ring tones voor bellen/berichten.
Dank je wel Drakstina. Heb ik wat aan.
En als je met sim 1 aan het bellen bent gaat de andere dan naar voice mail?
En als je met sims 1 op het internet zit, is sim 2 dan onbereikbaar?
Wat is jouw ervaring daarmee?

Ik werk in de uitvaartindustrie en moet echt supergoed bereikbaar zijn. Vandaar dat ik wat huiverig ben
Alle reacties Link kopieren
Noerie schreef:
27-02-2020 16:16
Dank je wel Drakstina. Heb ik wat aan.
En als je met sim 1 aan het bellen bent gaat de andere dan naar voice mail?
En als je met sims 1 op het internet zit, is sim 2 dan onbereikbaar?
Wat is jouw ervaring daarmee?

Ik werk in de uitvaartindustrie en moet echt supergoed bereikbaar zijn. Vandaar dat ik wat huiverig ben
Ik heb ingesteld dat oproepen binnenkomen, dan kan je tijdens een gesprek via sim 1 kiezen of je een gesprek via sim 2 opneemt of weigert, en dan gaat hij op voicemail (als je dit hebt ingesteld).

Qua internet heb ik de instelling dat de data van mijn privé afgaat, want onbeperkt. Heb dan ook een heel goedkoop abonnement voor sim 2, zonder veel data, want meestal op wifi of dus vanaf sim 1. Bijv als ik met iemand aan het appen ben via mijn sim1-nummer, komen er soms ook appjes binnen op mijn sim2 WhatsApp. Ik heb dus wel 2 WhatsApp-apps (raar woord) op mijn telefoon staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven