Wie weet dit? Radio luisteren via iPhone, valt uit

21-03-2020 16:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,
Ik ben een behoorlijke digibeet, blijkt steeds vaker.
Ik heb onlangs een nieuwe iPhone gekocht, een iPhone 11. Als ik via deze foon naar de radio luister via een app of naar een podcast, valt dit na een minuut of 10 steeds uit. Dan moet ik het programma opnieuw laden en vooruit 'spoelen' naar het moment waarop ik was gebleven (in het geval van podcasts). Ergens zal dit ingesteld staan, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken en via google kom ik er ook niet uit. Iemand een idee? Wie kan mij helpen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oooh, dat heb ik ook! Ik lees mee.
Misschien een eco-stand, dat hij na 10 minuten alle achtergrondprocessen stopt?
Gebruik je radio Nederland app? Werkt bij mij altijd prima.
Ik gebruik nederland.fm
Op spotify heb ik nergens last van.
Staat hij op wifi en valt je wifi misschien regelmatig uit (overbelasting...)?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels luister ik mijn favoriete podcasts via spotify en dan gebeurt het niet.
Maar... nu weer een ander probleem, dat er wel een beetje op lijkt.
Ik moet nu veel vergaderen via zoom en teams. Als ik dat via iPad of laptop doe, is het geluid niet goed. Via mijn pc is het geluid geweldig, maar daar heb ik dan weer geen webcam op en de pc staat vast op mijn bureau, die kan ik op locatie niet gebruiken. Oortjes in werkt wel, maar ik heb vaak een geluidsopname nodig en om die te kunnen maken als ik zelf niet de host ben, heb ik goed geluid nodig (zodat ik het via mijn recordertje kan opnemen).
Met een extern boxje is het geluid zeer goed. Echter, ergens in mijn laptop staat ingesteld dat dit boxje wordt uitgeschakeld na een minuut of vijf. Dan moet ik het dus elke keer weer aanzetten en dat werkt niet, dan mis ik een stukje en wordt er bovendien door het boxje gemeld dat het weer verbonden is en met welke apparaten allemaal, dat is ook storend.
Ik dacht dat dit euvel er niet was bij mijn iPad. Die heb ik daarstraks aan het boxje gehangen, maar daarbij viel het boxje direct weg als er via Zoom iemand sprak.
Het zit hem in de instellingen, zowel in iPad als laptop, maar waar?! Ik heb beide apparaten al afgespeurd in instellingen etc, maar kan niets vinden. Ik heb hier echt heel vee last van.
Iemand een idee? Of waar ik het beste zo'n vraag kan stellen? De enige persoon die ik ken, die hier heel veel van weet, heeft geen tijd om mij te helpen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven