Welke printer voor incidenteel thuisgebruik?

24-03-2020 22:20 24 berichten
Ik heb vorige zomer onze oude printer weggedaan omdat hij in de weg stond en de cartridge steeds ingedroogd was als ik eens moest printen. Hij was ook al 15 jaar oud ofzo.

Maar het plan was wel om uiteindelijk een andere te kopen, zodat we wel zelf kunnen printen, zeker nu zoon (10) voor school langzaamaan ook werkstukjes begint te maken. Ik had geen haast omdat ik zie dat ontwikkelingen best snel gaan, en ik verwachtte dat langer wachten meer kans geeft op handige nieuwe producten etc.

Nu heb ik al driekwart jaar geen printer, en wil ik (zeker met het thuis lesgeven) graag schema's printen etc. Dus de komende periode wordt hij zeker wat vaker gebruikt, maar daarna zal hij ook weer weken stil staan. Daarom leek een laserprinter me wel wat omdat ze niet indrogen. Maar ik geloof dat die dingen juist best groot zijn, en hij moet zo min mogelijk in de weg staan.

Wie heeft een idee waar ik moet zoeken of zelf een positieve ervaring?

Ik zoek dus een printer voor af en toe. Kleur erbij lijkt me wel nodig voor schoolverslagen, maar maximale fotokwaliteit is minder belangrijk. Zwart/wit zal meer gebruikt worden. De oude kon zelf velletjes omdraaien: dat is soms bedt handig. Maar het maakte het ding wel fors. Dus is minder belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent deze gekocht (https://tweakers.net/pricewatch/1123851 ... d/reviews/). Het is een laserprinter, dus patronen drogen niet in. Deze printer kan overigens alleen zwart - wit printen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Volg!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een canon mg4250. Die bevalt mij heel goed. Kan ook scannen en kopiëren. Zelf gebruik ik canon inkt. Dat is best duur maar ik print ook regelmatig foto s. Je kan ook goedkoper inkt kopen. Voor tekstpaginas is dat prima.
Ik ben heel tevreden over deze https://www.bol.com/nl/p/hp-deskjet-363 ... androidapp
Hij draait alleen geen blaadjes om. De inkt is oa bij kruidvat te koop. Bij bol is de printer niet leverbaar maar je kunt daar wel de reviews lezen. Die zijn heel positief.
Google 'm even anders. Hij is op andere sites wel te bestellen voor 40-50euro. Succes!!
Ik heb jaren geleden een simpele canon all in 1 printer gekocht voor 80 euro en die doet het nog steeds prima. Koop er online goedkope inkt voor wat prima werkt. De action heeft er ook inkt voor,10 euro per set. Prima voor als je zwart/wit print maar de kleuren hebben een afwijking bij het printen (de action inkt, bedoel ik)

Ben erg tevreden, werkt nog steeds en de inkt droogt niet snel uit naar mijn idee. Heb alleen een keer de printerkabel moeten vervangen. Mijn ouders hebben altijd HP of Epson en die zijn veel kieskeuriger qua papier en inkt en gaan ook sneller kapot. Of mijn ouders hebben gewoon pech.

Tip koop gewoon een goedkope printer van een bekend merk en een populair type dan zit je niet perse aan dure merk inkt vast.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 01:20
2.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Handig is om nu al gelijk te kijken naar de prijzen van de cartridges en om een printer te nemen die tweezijdig kan printen zonder dat je handmatig hoeft te wisselen.

Goede ervaringen met all in printer van Canon. Geen last van opgedroogde cartridges en ik print weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Brother laserprinter. Kostte rond de €100. Er zit wifi op dus hij kan overal in huis staan met alleen een stopcontact.
We kunnen printen vanaf laptop of telefoon.
Voor rond de €250 heb je een kleuren-laser. Dat hebben we bewust niet gedaan omdat zwart wit echt genoeg was.
Kleur is inderdaad soms nuttig, maar meestal alleen maar 'leuk'.

De toner droogt niet in wat erg fijn is als je een maand niet print.
De toner gaat ook best lang mee. Even voor je gekeken. Ik heb nu één keer de toner vervangen en totaal 2000 pagina's geprint. De huidige toner zit op 60%. Dan zou één zo'n cassette die ongeveer €30 kost zo'n 1400 pagina's meegaan.
Oh ja, hij print ook dubbelzijdig. Scheelt lekker veel papier!

Edit: een toner van 3000 pagina's is er ook, kost ongeveer 48 euro.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 00:41
Reden: Prijs toner had ik veel te hoog
13.65% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Als je niet wil dat de inkt opdroogt moet je sowieso een laserprinter kopen. Krijg je geen spijt van.
Ik print soms echt maanden niks en heb geen last van opgedroogde inkt. Een keer had een cartridge wat gelekt maar na het reinigingsprogramma was het weer prima.
Alle reacties Link kopieren
Precies, zoals gezegd: investeer in een laser-printer.
Zelfs als het alleen zwart-wit is.
Hier ook pas een Canon laserprinter gekocht. Erg blij mee.
daddy_gijs schreef:
25-03-2020 09:20
Precies, zoals gezegd: investeer in een laser-printer.
Zelfs als het alleen zwart-wit is.
Nou dat geef ik ook aan, dat ik het in die hoek zoek, en dan denk ik dat ik liever meteen investeer in een apparaat met kleur omdat we anders over een paar jaar alsnog een kleurenprinter moeten nemen voor schoolopdrachten.

Ik heb de inktjetprinter niet voor niets weggedaan. Het was echt een goed apparaat maar we gebruikten hem gewoon te weinig en moesten er steeds voor 1 printje een nieuwe cartridge in doen omdat de vorige ingedroogd was.

Het is wel fijn om wat advies te krijgen want de keus is zo groot. En online shoppen vind ik in dit geval onhandig omdat je niet precies ziet hoe groot ze zijn; ik wil geen joekel voor kantoorgebruik.

Ik weet niet wat de laatste ontwikkelingen en snufjes zijn dus wie zich er recent in verdiept heeft, mag het zeggen.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 11:53
12.64% gewijzigd
Deze hebben wij net gekocht: https://www.123inkt.nl/Geheime-aanbiedi ... 02884.html
Alle reacties Link kopieren
https://www.kruidvat.nl/canon-pixma-mg2 ... /p/5047106


Laatst deze gekocht bij de Trekpleister, maar ze hebben hem nu bij de kruidvat, ook in de filialen.
Handig voor af en toe printen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
lise1985 schreef:
25-03-2020 11:52
Deze hebben wij net gekocht: https://www.123inkt.nl/Geheime-aanbiedi ... 02884.html
Tevreden mee? Is hij groot?
Hoeveel print jij gemiddeld (schatting)?
blijmetmij schreef:
25-03-2020 19:15
Tevreden mee? Is hij groot?
Hoeveel print jij gemiddeld (schatting)?
Hij is niet heel groot.

Hoeveel ik gemiddeld print, geen idee. Wel wekelijks zeg maar. We hadden hier altijd veel problemen met de inkjetprinters dat cartridges veel te veel uitdroogden of niet goed meer de inkt afgaven. De laserprinter print een stuk beter. En sneller!
pepexx schreef:
25-03-2020 12:57
https://www.kruidvat.nl/canon-pixma-mg2 ... /p/5047106


Laatst deze gekocht bij de Trekpleister, maar ze hebben hem nu bij de kruidvat, ook in de filialen.
Handig voor af en toe printen.
Dat is een inkjetprinter en die is dus juist niet zo handig als je maar af en toe print omdat de cartridges nogal snel uitdrogen. Dat maakt het ook nogal een dure printer omdat je de cartridges veel vaker moet vervangen.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
25-03-2020 11:50
Nou dat geef ik ook aan, dat ik het in die hoek zoek, en dan denk ik dat ik liever meteen investeer in een apparaat met kleur omdat we anders over een paar jaar alsnog een kleurenprinter moeten nemen voor schoolopdrachten.
Ik denk niet dat iemand een kleurenprinter 'moet' nemen voor schoolopdrachten.
Als de kleur het verschil moet maken, is de inhoud duidelijk onvoldoende.
Het kan wel handig zijn als je iets doet met kaartjes of afbeeldingen, denk ik.
Ik heb de inktjetprinter niet voor niets weggedaan. Het was echt een goed apparaat maar we gebruikten hem gewoon te weinig en moesten er steeds voor 1 printje een nieuwe cartridge in doen omdat de vorige ingedroogd was.

Het is wel fijn om wat advies te krijgen want de keus is zo groot. En online shoppen vind ik in dit geval onhandig omdat je niet precies ziet hoe groot ze zijn; ik wil geen joekel voor kantoorgebruik.
Die Canon MF643 is wel bedoeld voor kantoor en is qua oppervlak vergelijkbaar met andere A4 laserprinters. Hij is wel redelijk hoog. En niet duur.
De toner droogt ook niet uit als je hem niet gebruikt. Dus als je een jaar geen kleur print, en daarna wel, gaat dat gewoon met die toner die nog in je printer zit.
Ik weet niet wat de laatste ontwikkelingen en snufjes zijn dus wie zich er recent in verdiept heeft, mag het zeggen.
Tweezijdig printen (scheelt veel papier)
Printen vanaf mobiel
Kleurprinten zonder uitdrogende inkt
Draadloos printen - printer kan echt overal staan. Niet in de tuin zetten, hij is niet regenbestendig.
Tweezijdig scannen/kopiëren
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
25-03-2020 20:44
Ik denk niet dat iemand een kleurenprinter 'moet' nemen voor schoolopdrachten.
Als de kleur het verschil moet maken, is de inhoud duidelijk onvoldoende.
Het kan wel handig zijn als je iets doet met kaartjes of afbeeldingen, denk ik.


Die Canon MF643 is wel bedoeld voor kantoor en is qua oppervlak vergelijkbaar met andere A4 laserprinters. Hij is wel redelijk hoog. En niet duur.
De toner droogt ook niet uit als je hem niet gebruikt. Dus als je een jaar geen kleur print, en daarna wel, gaat dat gewoon met die toner die nog in je printer zit.


Tweezijdig printen (scheelt veel papier)
Printen vanaf mobiel
Kleurprinten zonder uitdrogende inkt
Draadloos printen - printer kan echt overal staan. Niet in de tuin zetten, hij is niet regenbestendig.
Tweezijdig scannen/kopiëren
Hij staat hier ook in de werkkamer, man heeft een eigen bedrijf en werkt vanuit huis. Maar hij print heel weinig. Ik print wat meer en omdat die cartridges elke keer uitdroogden en niet goed printte, hebben we nu gekozen voor een laserprinten.

Het dubbelzijdig printen scheelt inderdaad veel papier, de kosten per print zijn laag van deze printer en het scheelt in nodeloos cartridges kopen omdat ze weer eens niet meer goed printen, doordat de toners niet uitdrogen.

Onze canon kan niet tweezijdig scannen trouwens. Ik zie je dat hier wel typen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
25-03-2020 21:21
Onze canon kan niet tweezijdig scannen trouwens. Ik zie je dat hier wel typen.
Dat waren meer de innovaties waar ze naar uit zou kunnen kijken. Goed dat je het zegt dat deze canon dat niet kan.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
25-03-2020 22:02
Dat waren meer de innovaties waar ze naar uit zou kunnen kijken. Goed dat je het zegt dat deze canon dat niet kan.
Wij hebben wel de versie met ADF, dat scheelt al een hoop :biggrin:
lise1985 schreef:
25-03-2020 22:04
Wij hebben wel de versie met ADF, dat scheelt al een hoop :biggrin:
Tisdat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven