Noice Cancelling Koptelefoon

26-03-2020 14:23 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Noise Cancelling Koptelefoon. Mijn neuroloog raadde aan er een te gebruiken.

Maar duizenden modellen en welke is echt goed?

Budget is ongeveer €100 - €120
suzyqfive wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:28
Reden: Spelfoutje
0.54% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Noise dus 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je hier in toch echt in een duurder segment moet kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een JBL LIVE650 BTNC. Kost nu 145e op bol.com, ik heb echter een eerder model gekocht (de JBL E65 BTNC) maar die ging kapot en toen deze als vervanging gekregen. Dat eerdere model was toen 108e bij bol.com, wel met een actie

Vind m heel goed als er muziek ed op staat, dan hoor ik echt vrijwel niets van om mij heen (brandalarm wel, pratende mensen niet). Mijn collega's moeten dan echt zwaaien om aan te geven dat ze iets tegen me willen zeggen.
Zonder muziek (dus alleen de noise cancelling function) hoor je aardig wat geruis en ook nog omgeving.
wollenbol wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:40
Reden: toevoeging prijs
22.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
26-03-2020 14:32
Het schijnt dat je hier in toch echt in een duurder segment moet kijken
Dit. En als het van de neuroloog moet, dan zou ik daar dus ook in investeren.

Ik heb deze, geweldig:

https://www.coolblue.nl/product/817318/ ... zwart.html
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik mega enthousiast over de Bose Quitcomfort 35 (of zo iets).
Ding doet het fantastisch! En zit lekker op mijn hoofd, ook niet onbelangrijk.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onwijs geïnvesteerd. Veel koptelefoons zitten niet lekker (gaan knellen) bij mij. Ik heb er nu krankzinnig veel geld aan uit gegeven, maar 1) ding doet het perfect en 2) zit super lekker (geen pijn aan de oorschelp meer naar een tijdje) dus 3) nu gebruik ik hem ook veel en vaak

https://www.bang-olufsen.com/en/headpho ... atte-black
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sennheiser, is een wat duurder segment, maar geeft ook super geluid
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Interessant onderwerp, ik vraag me af hoe het werkt want ik begreep dat je de noise canceling effectief aan moet zetten. Is het een ruis die je dan hoort?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Bose, QuietComfort i20 (oordopjes). Nu 180 euro zag ik. Echt elke euro waard.

Als je de noise cancelling aanzet zonder muziek dan hoor je inderdaad een soort ruis.. alsof je een schelp tegen je oor hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-03-2020 15:14
Ik heb ook een Bose, QuietComfort i20 (oordopjes). Nu 180 euro zag ik. Echt elke euro waard.

Als je de noise cancelling aanzet zonder muziek dan hoor je inderdaad een soort ruis.. alsof je een schelp tegen je oor hebt.
Deze is echt fantastisch ja! :)
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
26-03-2020 14:55
Interessant onderwerp, ik vraag me af hoe het werkt want ik begreep dat je de noise canceling effectief aan moet zetten. Is het een ruis die je dan hoort?
Nee. Het is echt heel cool: geluid is een golfbeweging van lucht. Een noise cancelling koptelefoon ‘luistert’ naar het geluid om je heen en maakt ‘tegengeluid’: geluidsgolven die precies tegen het geluid om je heen ingaan. Waardoor je netto geen geluid hebt.

Het werkt dus ook vooral goed in omgevingen met een constant geluid (in een vliegtuig bijvoorbeeld) en minder bij plotselinge geluiden (want dan kan je koptelefoon het niet altijd bijbenen).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Meer besteden dus :A:

Kwam wel nog een tegen die heel goed uit de tests kwam
De Teufel Real Blue NC. Die is nu €160,-
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-03-2020 15:14
Ik heb ook een Bose, QuietComfort i20 (oordopjes). Nu 180 euro zag ik. Echt elke euro waard.

Als je de noise cancelling aanzet zonder muziek dan hoor je inderdaad een soort ruis.. alsof je een schelp tegen je oor hebt.
Dan heb je geen goede, want bij een goede hoor je geen ruis tijdens noise cancelling.

Ik heb ook de sony die ergens hierboven is gepost. Als ik hem aanzet voel ik alleen een heel klein beetje druk op mijn oren. Dat zal het tegengeluid zijn wat je op je trommelvliezen voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu een senheiser momentum M2.Duur maar onvolprezen. Had hiervoor een andere maar die ging snel stuk..
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
26-03-2020 16:14
Dan heb je geen goede, want bij een goede hoor je geen ruis tijdens noise cancelling.

Ik heb ook de sony die ergens hierboven is gepost. Als ik hem aanzet voel ik alleen een heel klein beetje druk op mijn oren. Dat zal het tegengeluid zijn wat je op je trommelvliezen voelt.
Jawel hoor. Heb er meerdere getest, inclusief Sony. Ik hoor het bij allen als de NC aanstaat. En inderdaad een beetje druk op de oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een JBL Live650BTNC. Werk prima, zit heerlijk. Ik heb in de winkel verschillende merken / modellen gepast. Sony vond ik niet prettig zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn advies is om in de winkel verschillende modellen te passen.
Heel heel erg fan van de Sony WH-1000XM3. Belachelijk goede noise cancelling en bizar goed geluid. Ik zou je dan ook echt adviseren om íets meer te besteden; het is 't echt waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Quiet Comfort 35i. Geweldig ding. Trek er inderdaad meer budget voor uit, daar krijg je geen spijt van.
Alle reacties Link kopieren
Perkins schreef:
26-03-2020 16:47
Ik heb een JBL Live650BTNC. Werk prima, zit heerlijk. Ik heb in de winkel verschillende merken / modellen gepast. Sony vond ik niet prettig zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn advies is om in de winkel verschillende modellen te passen.
Is nu alleen even geen optie om uitgebreid in de winkel dingen te gaan passen 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-03-2020 15:14
Ik heb ook een Bose, QuietComfort i20 (oordopjes). Nu 180 euro zag ik. Echt elke euro waard.

Als je de noise cancelling aanzet zonder muziek dan hoor je inderdaad een soort ruis.. alsof je een schelp tegen je oor hebt.
Dan staat of je noise cancelling niet aan of je hebt geen goede. Ik hoor echt niks.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ik ben me er in aan het verdiepen!
Kwam deze tegen, goede prijs-kwaliteitsverhouding lijkt me
https://www.amazon.nl/Sennheiser-HD-4-5 ... ics&sr=1-3
Ik heb ook de Bose QuietComfort en is inderdaad elke euro waard!
Geen druk op mijn oren en ik hoor geen ruis als hij aanstaat.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee of het ook goed werkt tegen borende buren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven