draadloze koptelefoon voor kinderen

30-03-2020 13:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik blijk nu vast onder een steen te hebben gelegen, maar ik loop nu (nu de kinderen fulltime thuis zijn terwijl ik probeer te werken) pas tegen dingen aan waar anderen vast al lang oplossingen voor hebben: ik zou graag draadloze koptelefoons voor onze drie kinderen kopen, die naast op de computer (MacBook Air) ook op de tv (van een jaar of 6 oud) en de elektrische piano kunnen. Ik lees dat draadloze koptelefoons via bluetooth werken, maar gaat dat ook zo als je tv kijkt of moet je dan iets aparts kopen om dat werkend te krijgen of moet je bv een bepaalde koptelefoon kopen (als ik google op "koptelefoons tv" krijg ik bij sommige webwinkels resultaten met een vinkje voor "met zendstation" maar ik weet niet wat dat betekent)? Het lijkt me heerlijk als ze af en toe alledrie met koptelefoon op tv kijken, of twee met koptelefoon tv kijken terwijl er één piano speelt etc. Dat kan in jullie huizen vast al een hele tijd, maar mij stoorde het geluid eerder niet erg genoeg. Nu heb ik het wel echt nodig om deze periode zonder al te grote schade door te komen :-) Veel dank voor het meedenken alvast!
Kun je dan niet beter gewoon 1 geluiddempende koptelefoon voor jezelf kopen?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie. Die heb ik net besteld! Maar dat lost niet alles op. Ik wil ook koptelefoons voor de kinderen zodat als de ene een dictee maakt (door de leraar ingesproken) de andere door kan gaan met zijn huiswerk (aan dezelfde tafel), terwijl de kleuter even een filmpje kijkt op de tv. En die ik voor mezelf heb besteld is zo'n echte (Bose). Die hou ik liever voor mezelf omdat onze kinderen daar niet voorzichtig genoeg voor zijn. Voor hun dacht ik toch aan een andere prijscategorie :-) Maar bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toch gekozen voor een koptelefoon met draad.
Scheelt in geld, helemaal omdat er nog wel eens iets sneuvelt.
Maar ook omdat je dan niet de hele tijd de koptelefoon hoeft te verbinden.
Hier moet je toch wel de juiste JBL speaker aldoor even zoeken (meerdere bluetooth apparaten).
Overigens is dat wellicht op te lossen door een koptelefoon bij een apparaat te hebben.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je met een draadloze koptelefoon tv kunt kijken. Ik neem aan dat je dan bluetooth op je tv moet hebben. Mijn ervaring met andere apparaten en bluetooth is
1) dat ik niet 2 koptelefoons tegelijk kan aansluiten, het is altijd 1 verbinding tegelijk.
2) gedoe als je meerdere apparaten en meerdere koptelefoons (of boxen) door elkaar gebruikt. In mijn ervaring moet je dan steeds eerst de ene verbinding ontkoppelen, voordat je de andere kunt aankoppelen.

Probleem 2) heb ik niet met Airpods (maar dat zal niet in je prijscategorie liggen) en voor probleem 1) is sinds kort een oplossing, lees ik net:
https://aartjan.nl/blog/twee-koptelefoons-tegelijk/

Deze meneer heeft wel meer handige tips, ook voor tv zo te lezen.

Mocht je dit - zoals ik - teveel gedoe vinden: mijn kinderen hebben gewoon een bedrade koptelefoon voor alles behalve de tv. En als ik last heb van de televisie, moeten ze op de tablet kijken (ze kijken toch alleen netflix). Mocht je er 2 tegelijk willen op 1 apparaat, dan koop je een audio splitter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een draadloze bij de action gekocht, die kan met Bluetooth (draadloos) aan een telefoon, tablet of laptop. Maar hij kan ook met een draadje worden aangesloten op een apparaat dat geen bluetooth heeft. Dat kan een TV zijn. Je zit dan wel vast aan zo'n stom draadje!

Een koptelefoon met zender is bedoeld voor een apparaat zoals een TV, waar wel een koptelefoon-plug in zit, maar die dat niet uit zichzelf draadloos rondstuurt.
Zo'n koptelefoon en zender horen bij elkaar. Je zet de zender meestal op een vaste plek. Dit is bedoeld voor de TV. Je zou dit niet aansluiten op een telefoon, laptop of tablet omdat je dan de hele tijd die telefoon met een apart kastje eraan rondsleept.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Edifier W800BT (of een nieuwer/luxer model) is goed, beide kinderen hebben hem een jaar.

Kreeg ook redelijke reviews op tweakers.
JBL verkoopt kleinere koptelefoons met leuke kleurtjes, maar bij mijn jongste ging er een draadje klemzitten in het schuifmechanisme van de koptelefoon ( om groter of kleiner te maken) en na een half jaar hadden we mono, draadje stuk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties, heel fijn!

Hmmm, misschien dus toch met draad (en audio splitter), als dat koppelen en ontkoppelen in de praktijk niet zo fijn is. We hebben wel een paar keer een koptelefoon met draad voor de kinderen gehad, maar daar zat altijd in no time een kabelbreuk in. Leek me zo fijn aan draadloos als we dat probleem niet meer zouden hebben (ok, voorzichtig doen is natuurlijk in principe ook een optie...). Maar ik verdiep me ook nog even wat verder in de draadloze mogelijkheden. Ik zal checken of de tv bluetooth heeft (anders zit je dus als ik het goed begrijp vast een een koptelefoon met zender, maar dan kun je denk ik niet meerdere koptelefoons op één zender (samen tv kijken) hebben?) Ik heb de mogelijkheden in de link van hadea even snel bekeken. Ik ga er nog goed voor zitten. Dank voor jullie suggesties. Meer suggesties blijven welkom.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 14:30
Edifier W800BT (of een nieuwer/luxer model) is goed, beide kinderen hebben hem een jaar.

Kreeg ook redelijke reviews op tweakers.
Dank je wel Luci_Morgenster. Ziet er inderdaad uit als een goede draadloze optie. Ik moet nog even beslissen of het draadloos wordt of dan misschien toch niet (met het oog op de eerdere opmerkingen).
Mijne gebruiken hem apart, eigen tablet/laptop/telefoon. Dat connecten en switchen van apparaten gaat prima.

Maar hier heb ik de tv alleen nog maar met 1 persoon tegelijk gehad. Met meerdere mensen/koptelefoons hetzelfde kijken met koptelefoon op 1 tv, daar weet ik niks van helaas.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 14:46
Mijne gebruiken hem apart, eigen tablet/laptop/telefoon. Dat connecten en switchen van apparaten gaat prima.

Maar hier heb ik de tv alleen nog maar met 1 persoon tegelijk gehad. Met meerdere mensen/koptelefoons hetzelfde kijken met koptelefoon op 1 tv, daar weet ik niks van helaas.
Misschien ligt het aan mij, maar het gaat dus mis als je aan 1 telefoon/laptop/tablet meerdere koptelefoons aan wil sluiten. Met 1 koptelefoon verschillende apparaten is inderdaad geen probleem, want het apparaat onthoudt de koptelefoon (en moet hem dus on-onthouden als je wilt wisselen, dat is het bewerkelijke).

De simpelste oplossing voor 2 kinderen op 1 apparaat is oortjes indoen en allebei 1 oortje. Ik ga er vanuit dat we het hier niet hebben om een Dolby Surround ervaring.
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
30-03-2020 14:55
De simpelste oplossing voor 2 kinderen op 1 apparaat is oortjes indoen en allebei 1 oortje. Ik ga er vanuit dat we het hier niet hebben om een Dolby Surround ervaring.
Nee, dolby surround ervaring niet nodig inderdaad. Maar ik dacht wel aan een koptelefoon (en zelfs aan over ears). Ik vermoed namelijk dat mijn kinderen (zeker de oudste) die oortjes niet lekker vinden zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van Luci-M wel wat (als het draadloos wordt), zit ook een draad bij (voor tv, en dan met audiosplitter als meer kinderen hem willen gebruiken), maar de draad is wel kort (1,3 m). Ik kijk ook nog even of ik iets soortgelijks vind met een wat langere draad.

Echt heel fijn die input!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n draad kun je ook los kopen. Je hebt een jack (naar jack) kabel nodig
Alle reacties Link kopieren
Probleem met een Bluetooth tv is dat ie niet altijd goed kan zenden naar een koptelefoon, als dat zo is heb je een Bluetooth zender nodig. Dat werkt precies andersom dan bij een Bluetooth ontvanger die je gebruikt wanneer je autoradio bijvoorbeeld geen Bluetooth heeft of een oudere radio. Je moet dus op zoek naar een transmitter, maar: probeer eerst eens gewoon te kijken of je met je tv kan verbinden met een ander apparaat die je al in huis hebt.
Wij kijken tv via de Apple TV dus voor ons is daarmee verbinden voldoende.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Even een update: het zijn na enig wikken en wegen koptelefoons met draad (en audiosplitters en verlengsnoer) geworden. Op draadloze zullen we vast overstappen als ze allemaal hun eigen devices hebben en de tv niet veel meer wordt gebruikt. Nu ze jong zijn vind ik het wel fijn als ik de koptelefoons niet steeds hoef je koppelen en ontkoppelen van apparaten maar de kinderen zich zelf redden. Hopelijk niet meteen weer kabelbreuken. Heel veel dank voor het meedenken! Dat gedoe van koppelen en loskoppelen (dat vast prima op te lossen is, maar de jongste is nog een kleuter) had ik niet op mijn netvlies.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de update. En succes met de koptelefoons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven