disney+ streamt niet naar chromecast

31-03-2020 15:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik wilde een film op disney opzetten maar het streamen naar de chromecast werkt niet meer. de film speelt wel gewoon af op mijn samsung tablet, het chromecastsymbool is ook gewoon in beeld maar zodra ik daar op klik zie ik alleen de tekst ' disney+' op mijn tv en verder gebeurd er niks?
bij netflix, videoland en youtube werkt het streamen vreemd genoeg wel naar behoren :-?
Ik heb de app van disney al verwijderd en opnieuw geinstalleerd en de chromecast ook al opnieuw ingesteld, dat werkt helaas dus niet.
wie heeft de gouden tip voor mij? alvast bedankt! :)
Dit vragen bij Disney plus zelf?

Er zijn nogal wat problemen btw.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-03-2020 16:00
Dit vragen bij Disney plus zelf?

Er zijn nogal wat problemen btw.
Het is gewoon een kut app. ;-D

Hier werkte het inderdaad nadat de film al afspeelde het pas te casten... Heb je al geprobeerd te casten zonder dat er iets afspeelt, en daarna pas de film aanklikken?
¡Apagando las luces!
Bij mij hielp het chromecast te updaten (smarttv)

Bij alles wat ik probeerde te casten naar de tv stopte hij het gelijk of pakte het helemaal niet. Toevallig kwam ik ergens in het menu bij de chromecast en kon ik updaten. Daarna geen problemen meer gehad
Ik heb het in het begin trouwens ook een paar keer gehad. Telefoon helemaal uit en de chromecast helemaal uit de tv trekken. Helemaal van stroom af ook en dan paar minuten wachten.

Eerst chromecast weer aan en dan pas de telefoon weer aan. Je moet op zelfde wifinetwerk inloggen anders gebeurt er niks. Wij hebben er 2 dus daar ging het wel eens mis.




Daarna nooit meer last gehad.
Lukt het echt niet dan zou ik zoeken naar een disney plus platform/forum/helpdienst of het gaan vragen op Tweakers.nl.
Ik heb dat Disney of Chromecast allemaal niet. Maar ik luisterde laatst naar een Amerikaanse comedy podcast en daar kwam dit probleem ook uitgebreid aan bod.
rumforviva schreef:
31-03-2020 17:22
Ik heb dat Disney of Chromecast allemaal niet. Maar ik luisterde laatst naar een Amerikaanse comedy podcast en daar kwam dit probleem ook uitgebreid aan bod.
Nou, goed om te weten. Echt heel nuttig.



:?: :-D
Luci_Morgenster schreef:
31-03-2020 17:24
Nou, goed om te weten. Echt heel nuttig.



:?: :-D
Om aan te geven dat dit dus een bekend probleem is. Het was ook erg grappig hoe ze dit beschreven.
Misschien staat de instelling qua tijd op je chromecast verkeerd (na het verzetten van de klok). Dan doet Disney het niet. (En Netflix wel)

Ik had het ook met de ingebouwde chromecast terwijl de tijd klopte. Toen ik bij instellingen 'automatische tijd' uit en weer aan zette deed hij het weer.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen ingebouwde chromecast en kan ook nergens iets vinden waar ik de tijd kan instellen? maar ik had dit probleem vrijdag ook al, voor de tijdsomstelling dus het lijkt mij niet logisch dat het daar aan ligt.
ik heb alle apparaten 10 minuten uitgezet en de chromecast ook zo lang compleet van de stroom en hdmi aansluiting afgehad, hielp helaas ook niet..
updaten vind ik ook nergens in mijn app bij de instellingen maar ik lees ook dat hij dat automatisch moet doen, en gezien het streamen verder wel goed werkt bij meerdere apps lijkt me hier het probleem ook niet te zitten. hetzelfde geldt voor verschillende wifiverbindingen, dat kan het ook niet zijn want dan werken andere apps ook niet naar beboren en dat doen ze dus wel.. en als ik eerst casten aanzet en pas daarna een film gebeurd er hetzelfde als wanneer ik het andersom doe: de tekst disney plus komt in beeld op de tv en verder niks :-(
ik ben er dus bang voor dat ik disney plus zelf moet benaderen idd. maar toch bedankt voor het meedenken allemaal! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook een probleem met Disney+ (films speelde alleen nog in het Engels af) en kwam nog kort googlen bij een Disney+ servicepunt waar je ook kon chatten. Opende in het Engels maar kreeg daarna meteen de vraag of ik liever in het Nederlands communiceerde. Ben er heel goed geholpen en probleem was binnen twee minuten 'opgelost'. Dus daarmee wel goede ervaringen (keek er een beetje tegenop om contact te zoeken, had het idee dat dat heel veel gedoe zou zijn).
Alle reacties Link kopieren
het lag blijkbaar aan mijn wifi, ik heb er 2. dus ik dacht ik probeer de andere wifi eens.. en daarop hij doet het gewoon. heel raar. zou disney meer nodig hebben dan netflix, videoland en youtube?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven