Huisbaas verhoogd internet abonnement niet, andere opties?

31-03-2020 21:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik woon in een herenhuis dat verbouwd zodat er 7 verschillende kamers zijn. Er wonen dus 7 mensen. Al deze mensen maken gebruik van hetzelfde internet abonnement dat de huisbaas voor ons geregeld heeft. Het probleem is alleen dat de wifi gruwelijk traag is! Iedereen Netflixt, sommige downloaden films en andere gebruiken het internet voor research.
Ik zou dus graag een internet abonnement voor mijzelf willen. Na veel bellen naar meerdere providers geeft men aan dat maar 1 internet abonnement mogelijk is tenzij er nog een internet ingang (ofzo?) bij gebouwd wordt. Mijn huisbaas gaat niets bijbouwen dus dat wordt 'm niet.

Ik wil mijn internet gebruiken voor:
- research
- school (online lessen)
- Netflix, disneyplus, YouTube enz
- Online gamen via de PS4 (dit kan nu dus niet...)

Men gaf aan dat ik ook een 4G router met abonnement kon kopen MAAR hier zit een limit op. Door de PS4 ben ik dus rap over dat abonnement heen. Mijn vraag is dan ook of er nog andere opties zijn. HELP!
Mobiel met onbeperkte data en die als hotspot gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen of zelf dokken voor een extra aansluiting (als je huisbaas daar akkoord mee is).
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:17
Mobiel met onbeperkte data en die als hotspot gebruiken.
Kan ik deze dan ook voor de PS4 gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
samen met de andere huurders een corporate abonnement afsluiten
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
31-03-2020 21:18
Verhuizen of zelf dokken voor een extra aansluiting (als je huisbaas daar akkoord mee is).
Als student zijnde heb ik geen duizenden euro's om uit te geven aan een plek waar ik na 2 jaar weer uit ga...
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
31-03-2020 21:21
samen met de andere huurders een corporate abonnement afsluiten
Hoe werkt dit?
Alle reacties Link kopieren
tele2 onbeperkt internet kost 25 eurie in de maand, dat als hotspot gebruiken.
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:20
Kan ik deze dan ook voor de PS4 gebruiken?
Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
31-03-2020 21:22
tele2 onbeperkt internet kost 25 eurie in de maand, dat als hotspot gebruiken.
Dit dus. Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-03-2020 21:23
Dit dus. Werkt prima!
Heb jij dit? Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt? Klinkt als een stomme vraag maar bij 4G voor thuis werd ook onbeperkt gezegd terwijl er toch een limit aan zat
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:25
Heb jij dit? Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt? Klinkt als een stomme vraag maar bij 4G voor thuis werd ook onbeperkt gezegd terwijl er toch een limit aan zat
In je OP staat dat je in staat bent om research te doen. Ik zou zeggen, kijk een sop hun site ;)
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:26
In je OP staat dat je in staat bent om research te doen. Ik zou zeggen, kijk een sop hun site ;)
Geen zorgen, dat doe ik. Research doen betekent ook informatie van andere inwinnen ;P
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:25
Heb jij dit? Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt? Klinkt als een stomme vraag maar bij 4G voor thuis werd ook onbeperkt gezegd terwijl er toch een limit aan zat
best een stomme vraag ja, als 85 je geboortedatum is ben je dus 10 jaar ouder dan dat ik ben. Dan weet je dit toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:21
Hoe werkt dit?
Google er maar eens op
Je hebt dan geen datalimiet en je internetsnelheid wordt ook niet verlaagd zoals wel vaak het geval is bij de zgn 'onbeperkte schreeuwaanbiedingen'

Ik mag geen reclame maken
Welkom in de tropen
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:27
Geen zorgen, dat doe ik. Research doen betekent ook informatie van andere inwinnen ;P
Dan weet je ook dat je een betrouwbare bron moet zoeken ;)
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:17
Mobiel met onbeperkte data en die als hotspot gebruiken.
Dit werkt prima ja! Wij doen dit op de camping. Alle telefoons op hotspot van man,YouTube kijken op tablet, gamen op de laptop ,Netflix op tv... lukt allemaal.
Enige nadeel is dat man elke keer na 5 gb nieuwe gb moet aanvragen (=wel gratis). Maar dat zal bij jou in je eentje niet zo hard gaan als bij ons.
clueless17 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 21:35
1.62% gewijzigd
Je kunt ook vragen of je huisgenoten hier ook last van hebben en kijken of jullie gezamenlijk een sneller abonnement af kunnen sluiten. Huisbaas zal een duurder abo vast geen probleem vinden als jullie gewoon de kosten eerlijk verdelen.
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:21
Als student zijnde heb ik geen duizenden euro's om uit te geven aan een plek waar ik na 2 jaar weer uit ga...
Een internetaansluiting kost duizenden euro’s? Ok.

Als je isra-punt 2 aderparen heeft kan je gewoon een tweede internetaansluiting aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
31-03-2020 21:34
Een internetaansluiting kost duizenden euro’s? Ok.

Als je isra-punt 2 aderparen heeft kan je gewoon een tweede internetaansluiting aanvragen.
Dit werd mij door meerdere providers vertelt, vandaar. Vond het ook veel
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
31-03-2020 21:34
Je kunt ook vragen of je huisgenoten hier ook last van hebben en kijken of jullie gezamenlijk een sneller abonnement af kunnen sluiten. Huisbaas zal een duurder abo vast geen probleem vinden als jullie gewoon de kosten eerlijk verdelen.
Klopt maar dan zijn we duurder uit en niet iedereen hier kan dat betalen anders zou het inderdaad de perfect uitkomst geweest zijn. Bedankt!
Ligt er trouwens ook aan hoe je gamed. Mijn zoon gamed op glasvezel, want snel internet nodig.
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
31-03-2020 21:34
Dit werkt prima ja! Wij doen dit op de camping. Alle telefoons op hotspot van man,YouTube kijken op tablet, gamen op de laptop ,Netflix op tv... lukt allemaal.
Enige nadeel is dat man elke keer na 5 gb nieuwe gb moet aanvragen (=wel gratis). Maar dat zal bij jou in je eentje niet zo hard gaan als bij ons.
Top bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:39
Ligt er trouwens ook aan hoe je gamed. Mijn zoon gamed op glasvezel, want snel internet nodig.
Hier hebben we helaas geen glasvezel
Alle reacties Link kopieren
Je kan als er KPN is ook een abonnement bij Ziggo aanvragen en andersom.

KPN gaat via telefoonkabel en Ziggo via televisiekabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven