Overzetten naar harde schijf

07-04-2020 13:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een echte digibeet hier :proud:


Ik heb een telefoon met 256 geheugen. Deze zit vol. Nu wil ik een 1TB externe harde schijf kopen.
Hoe zet ik die foto’s erop? Gaat dat rechtstreeks naar die harde schijf, of moet daar nog iets tussenin zitten, zoals een laptop of iPad? Want zowel laptop als iPad hebben bij mij minder geheugen dan mijn telefoon, dus dat schiet niet op.

Bedankt alvast!
Wat voor telefoon heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan werken met een cloud.
Ik heb hier onlangs mijn externe harddisk en netwerkschijf proberen te benaderen voor mijn foto archief. En beide zijn inmiddels verouderd en ik kom er niet in 😔
Nooit gedaan zo. Als de harde schijf een aansluiting heeft die op je telefoon past, kan het misschien. Alleen weet ik niet hoe je dan dat direct zou moeten over zetten via je telefoon.

Je kan in ieder geval wel gewoon de externe 'portable' harde schijf aansluiten op je laptop. Je telefoon ook, beide via USB aansluiting. Dan KOPIËREN en plakken vanaf je telefoon naar de externe harde schijf in Explorer (Mijn computer). Als je beide aansluit op je laptop herkent de laptop ze beiden als harde schijf. Ze komen dan te staan in het rijtje onder je C: schijf etc.

Ik weet dat je bij een iPhone mogelijk toestemming moet geven op je telefoon om je laptop de telefoon te kunnen mogen 'zien' wanneer je deze aansluit. Weet niet hoe dat zit met Android.

Oja, ik schreef kopiëren met hoofdletters, nóóit vanaf een portable apparaat knippen. Als er bijv. niet genoeg ruimte is op het doel apparaat dan faalt de overdracht en kan je de bestanden kwijt raken op het apparaat waarvan je de bestanden knipte.

P.S. SSD harde schijven zijn een aanrader, de traditionele harde schijven zijn wel goedkoper, maar één val of harde stoot en hij werkt niet meer. Een SSD is veel sneller. Het werkt op dezelfde manier als een USB stick, alleen kan je er meer opzetten. Mijn 2 centjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon een verloopstekker kopen voor usb-c of een voor Apple. Je kan daar dan een externe ssd schijf of usb stick op aansluiten.
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Alle reacties Link kopieren
En hoe werkt dat dan met iCloud? Ik heb bijna 200gb aan fotos, maar nooit een reserve kopie gemaakt... hoe werkt dat precies? En kost dat geld?
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
07-04-2020 18:31
En hoe werkt dat dan met iCloud? Ik heb bijna 200gb aan fotos, maar nooit een reserve kopie gemaakt... hoe werkt dat precies? En kost dat geld?
Ja, iCloud van zo’n omvang kost geld. iCloud is wel handig als je een iPhone hebt. Er zijn ook andere clouddiensten. Dus even googelen wat past bij jouw wensen/budget.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik dan foto’s naar iCloud verplaats, kan ik ze dan allemaal van mijn telefoon afhalen? Ik voel me een beetje dom, haha :P
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
07-04-2020 13:11
Wat voor telefoon heb je?
Iphone
Alle reacties Link kopieren
Kijk : ik heb nu een iPhone X met 256 gb.
Ik heb de iPhone 11 pro Max gekocht, ook 256 gb.

Op huidige iPhone heb ik ruim 200 gb aan foto’s.
Die wil ik er af, want is veel onzin, maar wil ook niet alles verwijderen. Dus wil ze gewoon niet op m’n nieuwe telefoon hebben staan.

Dus, waar laat ik dat :proud:
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
07-04-2020 19:17
Maar als ik dan foto’s naar iCloud verplaats, kan ik ze dan allemaal van mijn telefoon afhalen? Ik voel me een beetje dom, haha :P
https://support.apple.com/nl-nl/HT201313
😉
Alle reacties Link kopieren
Als je je iPhone op een iMac aansluit en je opent iTunes, vraagt ie of ie een backup kan maken.
Dat is 1.
Sluit je je iPhone aan, dan krijg je als je niets doet dat Foto’s opent en de vraag of ie de foto’s kan importeren.
Dat is 2.
Als je een externe hard schijf hebt, kun je daar mooi je foto’s opzetten, vanaf je iMac, niet vanaf iPhone. iCloud is dan niet nodig :cheer:
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 19:34
Reden: Toevoeging
4.52% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven