Wil van Firefox af.

07-04-2020 14:05 112 berichten
Hoihoi allemaal!

Na een lange tijd alle geduld van de wereld te hebben beoefend heb ik er nu zat van en wil dus van Firefox af. Ik ervaar Firefox als een Sovjetbrowser die niets meer toestaat dat ik leuk vind. Veilig? Misschien wel, maar overdrijven is ook een vak.
Nu vraag ik me dus af wat beter te doen is en vooral wat de ervaringen zijn met Edge.

Mijn dank is enorm!
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon een andere browser downloaden en kijken hoe dat jou bevalt? Ik zie het probleem niet dat je hier een topic voor nodig hebt. Het downloaden kost je niets en als het niet bevalt heb je het met een paar klikken weer verwijderd.

Ik vind Chrome het makkelijkste in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
wat wil je dan doen dat nu niet in FF kan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
en idd, probeer er een aantal uit. Wat jij fijn vindt, hoef ik niet fijn te vinden en andersom.

Ik gebruik FF en chrome en op mobiel safari en ik vind ze alledrie prima
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
07-04-2020 14:10
wat wil je dan doen dat nu niet in FF kan?
Ondanks het feit dat ik alles open heb gegooid wordt heel veel geblokkeerd, zoals filmpjes en door mij opgevraagde popups.

Ik ben nu Edge aan het bekijken, maar word niet vrolijk van de zoekmachine Bing en kan daar nergens anders voor kiezen, dus...

Ik heb Chrome geprobeerd, maar die vind ik niet stabiel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-zoeken ... le-in-edge
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je niet stabiel? Ik heb allerlei browsers geprobeerd, FireFox, Opera, Safari, Edge... ik blijf bij Chrome omdat die voor mij het beste werkt.

Heb je niet per ongeluk Chromium geprobeerd? Chrome is erop gebaseerd, maar Chromium is de open-source versie, zeg maar.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 22-07-2020 15:50
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat het niet aan gebrekkige kennis ligt in plaats van aan Firefox?
Zarah schreef:
07-04-2020 14:27
Weet je heel zeker dat het niet aan gebrekkige kennis ligt in plaats van aan Firefox?
Na 15 jaar Firefox? Dacht het niet.
SombraOnline schreef:
07-04-2020 14:26
Hoe bedoel je niet stabiel? Ik heb allerlei browsers geprobeerd, FireFox, Opera, Safari, Edge... ik blijf bij Chrome omdat die voor mij het beste werkt.

Heb je niet per ongeluk Chromium geprobeerd? Chrome is erop gebaseerd, maar Chromium is de open-source versie, zeg maar.
Ik zal eens naar het verschil kijken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:29
Na 15 jaar Firefox? Dacht het niet.
Ik herken je probleem namelijk niet en gebruik standaard FF.

En als je Edge al afschrijft omdat je Bing niet fijn vindt.....
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:20
Ondanks het feit dat ik alles open heb gegooid wordt heel veel geblokkeerd, zoals filmpjes en door mij opgevraagde popups.

Ik ben nu Edge aan het bekijken, maar word niet vrolijk van de zoekmachine Bing en kan daar nergens anders voor kiezen, dus...

Ik heb Chrome geprobeerd, maar die vind ik niet stabiel.
Dan gooi je Bing eruit en selecteer je Google als standaard zoekmachine.

Ik gebruik altijd Edge. Werkt het beste.

En Safari op de Mac.
lise1985 schreef:
07-04-2020 14:39
Dan gooi je Bing eruit en selecteer je Google als standaard zoekmachine.

Ik gebruik altijd Edge. Werkt het beste.

En Safari op de Mac.
Ik kan bing er niet uitgooien en voor google kiezen. Geprobeerd.
Probeer met alle macht Chrome te loaden, maar lukt niet, niet in Firefox en niet in edge.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:47
Probeer met alle macht Chrome te loaden, maar lukt niet, niet in Firefox en niet in edge.

PEBKAC?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:47
Probeer met alle macht Chrome te loaden, maar lukt niet, niet in Firefox en niet in edge.
Dat klinkt eerder als een probleem met je internet, niet per se de browser... Of misschien wat restrictions die aan staan of zo.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
07-04-2020 14:37
Ik herken je probleem namelijk niet en gebruik standaard FF.

En als je Edge al afschrijft omdat je Bing niet fijn vindt.....
;-D

(Firefox-fan hier)
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
07-04-2020 14:54
PEBKAC?

Ben alleen even vergeten waar de K ook alweer voor stond. :)

Edit: google was my friend.

Edit2: het was duckduckgo als zoekmachine, google is tegenwoordig ook al haast een werkwoord :)
c⨀urage wijzigde dit bericht op 07-04-2020 15:36
31.34% gewijzigd
evaq schreef:
07-04-2020 14:54
PEBKAC?
?
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:46
Ik kan bing er niet uitgooien en voor google kiezen. Geprobeerd.
Kan gewoon hoor. Ik ben nogal anti-Bing en heb het gewoon verwijderd van mijn pc.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:47
Probeer met alle macht Chrome te loaden, maar lukt niet, niet in Firefox en niet in edge.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Je bedoelt om te installeren? Kun je niet naar de site van Chrome?

Om in Edge de search machine aan te passen: Druk op de 3 stipjes rechtsboven. Dan Advanced Settings, dan Search en dan Change Search Engine, Google als default instellen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
07-04-2020 15:00
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Je bedoelt om te installeren? Kun je niet naar de site van Chrome?

Om in Edge de search machine aan te passen: Druk op de 3 stipjes rechtsboven. Dan Advanced Settings, dan Search en dan Change Search Engine, Google als default instellen en klaar.
Die info had ik ook al gepost, maar daar heeft TO blijkbaar overheen gelezen.....
Alle reacties Link kopieren
Hier chrome downloaden https://www.google.com/intl/nl_nl/chrome/
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:20
Ondanks het feit dat ik alles open heb gegooid wordt heel veel geblokkeerd, zoals filmpjes en door mij opgevraagde popups.

Ik ben nu Edge aan het bekijken, maar word niet vrolijk van de zoekmachine Bing en kan daar nergens anders voor kiezen, dus...

Ik heb Chrome geprobeerd, maar die vind ik niet stabiel.
Dus ff kun je niet laten werken (en dat is best simpel) en je kan geen andere zm instellen dan bing... Ik denk dat het meer aan jou dan aan ff ligt eigenlijk.

Er zit idd een nieuwe functie in, erg handig voor digibeten zoals mijn moeder :D die anders van alles aanklikt en binnenhaalt Maar je kunt heel makkelijk een site toestemming geven. Gewoon schildje in de zoekbalk aanklikken.

Maar browsers genoeg. En google, als je die niet als hoofd in kan stellen, kun je ook bereiken door google.nl in te typen in je zoekbalk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven