Viva forum slurpt?

10-05-2020 09:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de categorie minor problems: als ik met mijn telefoon of iPad forum, loopt de batterij supersnel leeg. Met andere sites veel minder. Komt dat daadwerkelijk door het forum en kan ik er iets tegen doen?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dat komt door de overdosis aan reclame(filmpjes). En nee, daar doe je niets aan. Zelfs met een blocker slurpt het door het 'weren' van die meuk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Er is inderdaad al eerder gemeld, ook in het CM topic, dat dit forum je apparaten buitensporig zwaar belast. Alsof je een zwaar grafisch spel aan het spelen bent. Dus daar zal het verbruik ook wel mee samenhangen.

Of je er iets tegen kan doen? Meld het in het mod-topic dan kunnen ze het nog een keer doorgeven aan de prullenbak. Of je mailt het aan kliko@viva.nl
Alle reacties Link kopieren
Ok thx! En dan te bedenken dat ik die reclamefimpjes nóóit bekijk, ook niet per ongeluk. Ik zou er best geld voor over hebben, een abonnementje, als dat soort filmpjes achterwege zou kunnen blijven.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ja dit valt mij ook enorm op, ik zit daarom maar vaak aan de lader te forummen.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb geen last van filmpjes en geen abonnement. Wel een (gratis) ad blocker die veel tegenhoudt nu momenteel ook 16 dingen geblokkeerd dat scheelt toch al ;)
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
10-05-2020 10:19
Ik heb geen last van filmpjes en geen abonnement. Wel een (gratis) ad blocker die veel tegenhoudt nu momenteel ook 16 dingen geblokkeerd dat scheelt toch al ;)
Welke ad blocker heb jij?
't Is al met al een heel gedoe
Ik heb enkel en alleen voor dit forum een ad blocker genomen. Ik heb 1Blocker.

Ik ken nog één andere site die zo veel slurpt: die van de Daily Mail.
Pingu schreef:
10-05-2020 10:27
Welke ad blocker heb jij?
AVG antirus ad blocker bij inbegrepen, ik gebruik ook altijd de avg secure browser werkt goed.
De belasting van deze website op je apparaat wordt schijnbaar niet beïnvloed door je addblocker. Mensen met en zonder adblocker meldde dat ze er last van hadden. Het helpt wel om de meuk die viva er op pleurt niet te zien, maar het haalt de meuk niet uit de website.

Overigens heb ik speciaal voor dit forum wel AdBlock geïnstalleerd omdat het anders niet te hachelen is. Het maakt het forummen wel beter maar de prestaties van de site niet.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
10-05-2020 10:29
Ik heb enkel en alleen voor dit forum een ad blocker genomen. Ik heb 1Blocker.

Ik ken nog één andere site die zo veel slurpt: die van de Daily Mail.
Hier net zo... Apple blokkeert zelf al veel maar van dit forum komt alles er doorheen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
10-05-2020 10:39
Hier net zo... Apple blokkeert zelf al veel maar van dit forum komt alles er doorheen.
Bij mij niet, en wat niet automatisch geblokt wordt dat blokkeer ik handmatig. (Rechtermuisknop en dan inspecteren en daar handmatig aanpassen)
Geen last van geloof ik.
anoniem_64f6e5df0ac60 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 12:11
Reden: Verkeerde topic
86.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje van een enorme digibeet, ik heb de site standaard op mijn scherm staan als een app zeg maar. Slurpt het dan ook batterij? Dus ook als de site niet openstaat?
Het zijn waarschijnlijk alle reclamedingen die de site traag maken. Gebruik van een adblocker scheelt al heel veel. Daarnaast kun je bepaalde elementen uitschakelen via een trucje, dat ik laatst ook in een ander topic heb gedeeld.

Eenmalig stappenplan voor gebruik met Android (Engelse versie, dus NL-versie kan andere termen gebruiken):

1. Installeer Firefox voor Android
2. Ga in de Firefox-settings naar Add-ons
3. Zoek in het aanbod naar de add-on met de naam "Stylish - Custom themes for any website" en installeer deze
4. Ga naar https://userstyles.org/styles/182550/vi ... cleaned-up en installeer de style (let op: deze site laadt vaak erg traag, even geduld hebben dus of paar keer opnieuw proberen)
5. Ga naar het forum en het zou moeten werken. Zo niet, leeg dan de browser-cache, start de browser opnieuw op en ga weer naar het forum.

Ik heb geen stappenplan voor iOS helaas, omdat ik geen Apple-mobieltje heb. Maar misschien is iets dergelijks daar ook mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je dit aankaart.
Het was mij ook al opgevallen. Het slurpt je toestel leeg en swipe je iets te hard dan zit je alweer op een reclamesite waar je niet zijn wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen blocker maar wel Ghostery en alsnog merk ik dat m’n batterij veel sneller op is als ik op t forum zit..
Een zebra is geen paard met strepen
Ook met blocker zuigt Viva mijn batterij leeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven