Wat is jouw schermtijd?

12-05-2020 22:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Door deze crisis zitten we als het goed is allemaal wat meer thuis en ik merk zelf dat ik ook veel meer gebruik maak van mijn telefoon. Best irritant vind ik dan ook de schermtijd, die me soms echt wel een vervelend gevoel geeft over de tijd die ik eigenlijk verspil op mijn telefoon.

Mijn vraag is eigenlijk heel kort, hoe lang is jullie schermtijd per dag? Mijne verschilt wel, maar tegenwoordig tikt het wel vaak de 7 uur aan. Iets waar ik zeker niet trots op ben. Nu zit mijn generatie wel veel op social media en Netflix (ik ben 22), maar ik vind rond de 7 uur wel echt aan de lange kant!

Laat het maar weten, ik ben benieuwd :)
Dat hangt er vanaf wat je meetelt. Voor mijn werk ca 6 uur. Tv 2 uur, en tussendoor iPad en telefoon een uur of 2. Dat loopt dus wel op op een dag.
Alle reacties Link kopieren
De telefoon rond 4 uur, daarnaast nog laptop en computer deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ah als ik TV en laptop mee zou tellen zat ik nog wel op meer 😅

Ik bedoelde vooral telefoon, maar uiteraard zouden alle schermen onder ‘schermtijd’ kunnen vallen
Nou.. momenteel kan ik beter zeggen hoe lang ik niét op schermpjes kijk op een dag.
Totaal misschien 2-3 uur niet en de rest van de tijd wel.
's ochtends even nieuws lezen op mn telefoon, dan minstens 8 uur werken achter de laptop, 's avonds even wat netflixen, tussendoor wat appen en skypen, een spelletje op mn telefoon en als ik in bed lig kijk ik ook altijd nog even op instagram/facebook/youtube.
Ik vind eigenlijk dat ik dit wel wat moet beperken, maar het is ook wel heerlijk ontspannend om ff voor de tv te hangen. Merk dat ik van tvkijken ook minder/anders vermoeid raak dan van achter de laptop zitten.
Met of zonder werktijd?
Net zoveel tijd als de krant en een tijdschrift lezen, post lezen, stukje serie kijken, muziekje luisteren en iets opzoeken waar ik meer over wil weten.

Nou ja, met "scherm" dus eigenlijk minder tijd kwijt want cd zoeken en poetsen en opzetten en een nieuw boek halen bij de bieb en op de hoek een krantje kost eigenlijk meer tijd.
Ik bespaar dus tijd met het gebruik van een scherm.
Alle reacties Link kopieren
7 uur en 3 minuten volgens mijn telefoon.
Tv tel ik niet mee, want meestal zit ik ook op mijn telefoon tijdens het tv kijken.
Laptop gebruik ik ook amper, want ik doe dus alles met m’n mobiel
Schermtijd is voor mij toch wel meer dan alleen de tijd die ik op mijn telefoon doorbreng. Want werken is alleen al 8 uur schermtijd per dag. Neem daarbij de zelfstudie, tv, forummen., enz. Dus voor mezelf vind ik het bs om schermtijd als graadmeter te hebben, qua tijdsbesteding.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon tel ik niet, want da's maximaal 5 minuten per dag.

Maar een uur of 12 per dag aan laptop, vaste pc en tv.
En op werkdagen soms nog wat meer.

Ik werk morgen bijvoorbeeld van 9 tot 1, van half 2 tot 4.
Daarna kruip ik thuis achter de laptop of de tv van pakweg half 6 tot 1 à 2 met tussendoor nog een kook-pauze.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik houd dat niet bij.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-05-2020 23:52
Geen idee, ik houd dat niet bij.
ik ook niet, maar mijn apparaat wel en stuurt mij netjes elke week een overzichtje.
Heel veel schermtijd sinds de crisis. Mijn iPad geeft aan 150 procent meer :-]
Ik vind het teveel maar ik heb tijd in overvloed lijkt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven