Noise cancelling koptelefoon of oordopjes en welk merk?

28-06-2020 14:51 96 berichten
Hoi,

Ik weet dat er meerdere topics over zijn alleen kan ik deze niet terugvinden op een topic uit 2016 na.
Ik wil een noise cancelling koptelefoon kopen enkel ben ik aan het twijfelen over het merk is en hoelang gaat de accu mee? En wat kost het ongeveer en wat zijn jullie ervaringen?
Nu ben ik aan het twijfelen over een over ears koptelefoon of oordopjes.
De reden voor twijfel is dat ik ze ook wil gebruiken in het vliegtuig en slapen met zo'n groot ding op mijn hoofd vind ik niet echt wat. Ik weet dat over ears beter dempt, maar ik dacht als ik thuis wil studeren kan ik altijd de in ears in doen en zo'n bouwmarkt gehoorbeschermer overheen doen. Zal dat hetzelfde effect geven? En ja ik weet dat het er niet uitziet , maar ben toch thuis. Maar aan de andere kant zal ik waarschijnlijk vaker in een rumoerige omgeving studeren en dan weet ik niet of in ears voldoende dempt en om dan met zo'n bouwmarkt ding op mijn hoofd te zitten vind ik ook niet echt wat dus dillema. Overigens heb ik sinds een half jaar tinnitus en dat maakt goede demping in het vliegtuig wel heel belangrijk. Met het audiologisch centrum is besproken dat ik een noise cancelling koptelefoon kan gebruiken mits ik uiteraard het geluid niet te hard zet.
Alle reacties Link kopieren
Over ear, absoluut. Zo ontzettend blij met deze.

Sony WH-1000XM3
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb over ear en die bevallen prima. Het zijn grote dingen, dat zeker, maar dit sluit het oor veel beter af, dus weinig omgevingsgeluid. Al krijg je altijd wat geluid mee, maar niet veel.
Ga naar de winkel en ga passen. Wat ik fijn vind zitten, vind jij misschien vervelend en dat is een beetje zonde voor al dat geld lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 14:59
Over ear, absoluut. Zo ontzettend blij met deze.

Sony WH-1000XM3
Die heb ik ook, dempen goed en ik kan ze uren ophebben zonder pijn aan mijn oren. Werkt niet zonder de app op je telefoon

Ik heb ook in-ear noise cancelling oordoppen van Bose, die dempen minder
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 14:59
Over ear, absoluut. Zo ontzettend blij met deze.

Sony WH-1000XM3

Deze deze deze. Elke cent waard. Het is mijn beste aankoop van vorig jaar geweest.
Hij gaat bizar lang mee, 30u.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 14:59
Over ear, absoluut. Zo ontzettend blij met deze.

Sony WH-1000XM3
Ik heb ook deze gekozen nadat ik verschillende had gepast. Ik vind deze heel fijn, licht, en erg goed
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 14:59
Over ear, absoluut. Zo ontzettend blij met deze.

Sony WH-1000XM3
Deze, absoluut!! (ook tinnitus hier :cheers: ) gebruik 'm ook in het vliegtuig tegen die ruis.
Ik heb de M2, maar toch zou ik gaan passen. Ik kreeg toen heel veel de Böse aangeraden en die vond ik helemaal niet prettig zitten.
Nemain• schreef:
28-06-2020 15:48
Ik heb de M2, maar toch zou ik gaan passen. Ik kreeg toen heel veel de Böse aangeraden en die vond ik helemaal niet prettig zitten.
Dat had ik ook graag gewild, maar geen winkel in de buurt en ik heb geen auto en een mondkapje vind ik verschrikkelijk zitten dus ik denk ik via bol of coolblue er een bestel en er heel voorzichtig mee ben en bevalt het niet dan gaat het retour.
Over ear heeft dus tot nu te de voorkeur. Ik ga eens goed naar de Sony kijken. Bedankt voor de suggesties en adviezen.
Wat ik mij eingeijk net afvroeg. Kan je de noise cancelling functie ook gebruiken zonder muziek dus dat je de koptelefoon enkel als gehoorbeschermer gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
digi/noice-cancelling-koptelefoon/list_ ... #p31272084

Er is pas een heel topic geweest. Misschien heb je er iets aan.
Mijn stem gaat ook naar de Sony WH-1000XM3.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
28-06-2020 16:02
Over ear heeft dus tot nu te de voorkeur. Ik ga eens goed naar de Sony kijken. Bedankt voor de suggesties en adviezen.
Wat ik mij eingeijk net afvroeg. Kan je de noise cancelling functie ook gebruiken zonder muziek dus dat je de koptelefoon enkel als gehoorbeschermer gebruikt?
Zeker!!!! Alleen is het natuurlijk geen gehoorbeschermer of demper zoals zo'n bouwding ;) Dus je zal altijd omgevingsgeluid blijven horen. Maar het dempt wel bijvoorbeeld het geluid in een vliegtuig redelijk (maar je hoort wel de omroep, zeg maar)
motorbloemetje schreef:
28-06-2020 16:05
digi/noice-cancelling-koptelefoon/list_ ... #p31272084

Er is pas een heel topic geweest. Misschien heb je er iets aan.
Mijn stem gaat ook naar de Sony WH-1000XM3.
Thanks. Ik heb naar dat topic gezocht, maar met de zoekfuncrtie kon ik het niet vinden dus dacht misschien is het verwijdert, maar top dat jij het wel zo snel hebt kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Komt misschien omdat ik ‘Noise’ fout had geschreven in de titel 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb ook de Sony zoals hierboven al veel genoemd en ben er erg blij mee. Mijn dochter heeft de nieuwste van Beats en is daar erg blij mee. Zit lekker over de oren en heeft een mooi design. Daar zijn wel ettelijke passessies overheen gegaan en toen online op zoek naar de beste aanbieding.
suzyqfive schreef:
28-06-2020 16:11
Komt misschien omdat ik ‘Noise’ fout had geschreven in de titel 😬
Ik zie het. :-) Nu opgelost en kan ik daar ook even lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar iets met noise cancelling. Maar ik vind alle koptelefoons die ik heb gepast niet fijn zitten (ook de Sony die hier veel genoemd wordt). Daarom neig ik naar oortjes, maar ik ben ook bang dat deze niet genoeg effect hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
28-06-2020 15:59
Dat had ik ook graag gewild, maar geen winkel in de buurt en ik heb geen auto en een mondkapje vind ik verschrikkelijk zitten dus ik denk ik via bol of coolblue er een bestel en er heel voorzichtig mee ben en bevalt het niet dan gaat het retour.

Even goed kijken of retour wel kan. In de winkel kon dat niet ivm hygiëne, maar ik heb hem gekocht tijdens een actie waarbij je ‘m terug kon sturen naar Sony zelf als hij niet beviel.
OohBoy schreef:
28-06-2020 17:31
Even goed kijken of retour wel kan. In de winkel kon dat niet ivm hygiëne, maar ik heb hem gekocht tijdens een actie waarbij je ‘m terug kon sturen naar Sony zelf als hij niet beviel.
Bedankt, maar bij Bol.com kan gewoon ruilen.
Yasmin1974 schreef:
28-06-2020 18:38
Bedankt, maar bij Bol.com kan je gewoon ruilen.
Na aanleiding van wat reviews. Het lezen van het andere topic en reviews en na een middag grasduinen op internet heb ik inderdaad besloten om de Sony te bestellen. Vooral omdat de noise cancelling als erg goed wordt beschouwd. Ik bestel bij Bol. Omdat ik voor 100 euro aan bonnen hebt liggen. Is het niks of zit het niet goed dan gaat ie weer retour.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Sony WH-1000XM3. Gekocht omdat ik rustig in de tuin een boek wil lezen tussen alle spelende (lees:krijsende) buurkinderen en dat lukt prima!!
Helemaal eens dus met een aantal voorgangers hier. Dit is niet iets waarop je wil bezuinigen, je wil gewoon de beste. Ik val er ook wel eens mee in slaap, maar ik kan goed op mijn rug liggen. Op mijn zij is niet lekker met de koptelefoon op mijn hoofd. Dus in het vliegtuig misschien ook niet...
Juist in een vliegtuig kan je niet op je zij liggen toch?
Nemain• schreef:
28-06-2020 19:31
Juist in een vliegtuig kan je niet op je zij liggen toch?
Doe ik wel hoor. In die zin dat ik altijd tegen de zijkanten leun en ik ben een ster om mezelf in onmogelijke hoekjes te vouwen en daarnaast heb ik toch vaak meegemaakt dat er een stoel naast me vrij was of elders in het vliegtuig. Ik zit altijd aan het gangpad en dan heb je wat meer speling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven