Voor- en nadelen van een smartfoon?

29-06-2020 19:25 124 berichten
Hallo allemaal,

Vanmiddag begon ik te twijfelen of het misschien toch wel gemakkelijk zou zijn om een smartfoon aan te schaffen, vooral omdat je overal apps voor nodig hebt tegenwoordig en de pc nogal achtergesteld wordt op dat gebied.

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het 4G netwerk nog blijft werken of heb ik gelijk een 5G foon nodig?
Is het echt noodzakelijk om een vermogen uit te geven aan zo'n ding? (Ik wil altijd voor een briefkaart op de eerste rang)
Hoeveel is het gemiddelde GB verbruik? ( Kan je bijvoorbeeld op Harry Potterjacht met 5 GB?)
Wat is de gemiddelde levensduur van een smartfoon?

Wat vinden jullie de voordelen?
Wat vinden jullie de nadelen?

Ik verneem het graag.
4 g is prima en nee dat hoeft geen vermogen te kosten. Xiaomi redmi note 7 of 8. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5GB per maand en ben nog nooit boven 1GB verbruik uitgekomen.
Voordelen van een smartphone: alles
Nadelen: geen
kamillet wijzigde dit bericht op 29-06-2020 19:35
26.88% gewijzigd
Ik heb de vorige xiaomi laten vallen en die was 2,5 jaar oud. En ik wilde er eentje met dualsim en meer geheugen. Dus heb ik de xiaomi redmi note 7 alweer een tijdje.


Uiteindelijk heeft schoonvader een nieuw scherm geplaatst met zoon en gebruikt hij die nu nog steeds. Denk bijna 4 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
4G is inderdaad prima. Je kunt prima een telefoon nemen van tot aan 200 euro. De meeste mensen hebben tussen de 2 en 5GB aan data denk ik. Meestal kun je het abonnement op elk moment aanpassen. Ik zou zeggen begin eens op 2GB en kijk dan hoeveel je gebruikt.

De meeste telefoons gaan 2-4 jaar mee afhankelijk van hoe zuinig je met dat ding bent.
Grote voordeel Whatsapp.

Vooral de groepsgesprekken met bijvoorbeeld mijn collega's, mijn ouders en zussen, de ouders van de kinderen uit verschillende teams van de vereniging, onze groep van de buurt.

Gelukkig gaat iedereen er goed mee om, geen ongein, alleen dingen die iedereen aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier een artikel over de voordelen van een smartphone en dat het niet duur hoeft te zijn:

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_star ... kopen.html
Alle reacties Link kopieren
Nadeel:
Nooit meer gerust.

Mensen verwachten dat je een hele dag beschikbaar bent en binnen 5 minuten reageert op al hun appjes. Anders zijn ze boos.
Want "effe snel antwoorden is toch niet moeilijk".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:39
Nadeel:
Nooit meer gerust.

Mensen verwachten dat je een hele dag beschikbaar bent en binnen 5 minuten reageert op al hun appjes. Anders zijn ze boos.
Nou dat is net hoe je ermee omgaat. In mijn omgeving ervaar ik dat totaal niet.
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:39
Nadeel:
Nooit meer gerust.

Mensen verwachten dat je een hele dag beschikbaar bent en binnen 5 minuten reageert op al hun appjes. Anders zijn ze boos.
Want "effe snel antwoorden is toch niet moeilijk".
Wat een bullshit.
Of je zoekt normale vrienden.
Oh, die xiaomi redmi note 7 zijn best betaalbaar en als ze dan ook nog goed zijn en een lange levensduur hebben, dan wordt het wel aantrekkelijk.
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:39
Nadeel:
Nooit meer gerust.

Mensen verwachten dat je een hele dag beschikbaar bent en binnen 5 minuten reageert op al hun appjes. Anders zijn ze boos.
Want "effe snel antwoorden is toch niet moeilijk".

Welnee.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb al zo lang een smartphone dat ik het lastig vergelijken vind.

Het nadeel is denk ik dat de batterij van je telefoon sneller leeg is, maar dat ligt ook aan je eigen gebruik.

Ook je internet gebruik hangt heel erg af van wat je wil. Vooral films en muziek streamen kost veel GB. Maar als je thuis op de WiFi over gaat kan je met 5GB echt wel heel veel.

Verder hoef je zeker geen enorme bedragen neer te tellen voor je telefoon. Ik zou er wel op letten dat de telefoon niet te oud is, zodat er nog een recente versie van het besturingssysteem op staat (android). Dit voor de beveiliging van je persoonlijke gegevens. Als je bijvoorbeeld bij Coolblue zoekt, kan je daar op selecteren. Maar als je er echt weinig van weet kan je natuurlijk ook naar een fysieke winkel gaan.

Als je niet te veel eisen hebt kan je onder de 200 euro echt een heel eind komen.
Ik heb geen plannen voor what's app, ik hoor liever een echte menselijke stem. :)
Je kan op tweakers kijken en telefoons vergelijken.

Meeste reviews zijn daar ook echt betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Cateau ik ben een redelijk fanatieke pokemon speler en ik heb een abonnement met 7gb en dat heb ik nog nooit opgemaakt. In het begin had ik denk ik 1of 2gb en toen ging ik er wel eens overheen maar heb dus in juni net maar 1gb opgemaakt. Scheelt misschien dat ik nu wel minder op terrasjes etc hen gezeten
Ik zou niet zonder smartphone meer willen. Vanwege de handige apps maar ook foto's maken onderweg.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
29-06-2020 19:40
Nou dat is net hoe je ermee omgaat. In mijn omgeving ervaar ik dat totaal niet.
Ik ook niet.
Tweakers is een goed plan, dankje!
Andersom schreef:
29-06-2020 19:36
Grote voordeel Whatsapp.

Vooral de groepsgesprekken met bijvoorbeeld mijn collega's, mijn ouders en zussen, de ouders van de kinderen uit verschillende teams van de vereniging, onze groep van de buurt.

Gelukkig gaat iedereen er goed mee om, geen ongein, alleen dingen die iedereen aan gaan.


Dit inderdaad. Ik gebruik voornamelijk WhatsApp. Bellen doe ik bijna nooit.
Fijn om op deze manier met de kinderen en vrienden korte berichten te kunnen delen en foto's niet te vergeten.
Dolfje, ik heb een fototoestel, dus daar hoef ik het niet voor te doen. :)
Vandaag is er een begin gemaakt met het veilen van 5G en ik vraag me af hoe lang 4G dan nog blijft bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:45
Dolfje, ik heb een fototoestel, dus daar hoef ik het niet voor te doen. :)
Als je dat via de telefoon doet kun je dat meteen sturen via whatsapp naar je kinderen/familie/vrienden. Dit is iets wat heel veel gedaan wordt. Het grote voordeel van een smartphone is dat je alles kunt doen met 1 aparaat. Vroeger had je voor elke functionaliteit een aparate aparaat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:47
Vandaag is er een begin gemaakt met het veilen van 5G en ik vraag me af hoe lang 4G dan nog blijft bestaan.
4G blijft nog heel lang bestaan. In afgelegen gebieden, zoals strand, bos, polder heb je nog gewoon 2G omdat er niks anders is.
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:43
Ik heb geen plannen voor what's app, ik hoor liever een echte menselijke stem. :)
En ik vind het schijtiritant om gebeld te worden. Zo onhandig.
App kun je beantwoorden wanneer het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:39
Nadeel:
Nooit meer gerust.

Mensen verwachten dat je een hele dag beschikbaar bent en binnen 5 minuten reageert op al hun appjes. Anders zijn ze boos.
Want "effe snel antwoorden is toch niet moeilijk".
Dat ligt dan echt aan de mensen met wie je omgaat en niet aan de smartphone.

Voordelen voor mij: Whatsapp, vooral groepsapp om makkelijk in contact te blijven met mensen die verder weg wonen. Ook fijn om foto's uit te wisselen, documenten, interessante filmpjes etc.

OV-apps. Ik reis met ov en als er iets uit valt kan ik meteen een alternatieve route opzoeken. Heeft me al menigmaal geholpen de afgelopen jaren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven