whatts app probleem simonly

30-06-2020 18:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen het zo kort en duidelijk mogelijk te houden, ik zoek een slimme digi die mij kan laten inzien wat ik blijkbaar over het hoofd zie...2 simonly abonnementen, 1tje vlak voor het einde verlengd en opgehoogd, de ander bijna einde abo. Ik dacht, als ik het bijna aflopende abootje nou opzeg, en het beste abootje houdt, dan kan ik dat doorschuiven naar diegene met het simpele abootje zodat hij meer gb heeft. Zo gezegd zo gedaan, simkaart leeggegooid, telefoonnummers in contacten gezet, whattsapp geinstalleerd....werkt dus niet, alleen de telefoonnummers (bij beiden simonlys bekend) die bekend waren bij het beste abootje worden weergegeven in whattsapp, al die handmatig toegevoegde nummers worden niet gevonden, wat doe ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het voor een ander wel duidelijk is, maar ik snap er niks van :biggrin:
chocolol schreef:
30-06-2020 18:39
Misschien dat het voor een ander wel duidelijk is, maar ik snap er niks van :biggrin:
Nope :nope:
Het is me ook niet helemaal duidelijk. Je had twee abonnementen en daarvan is er nu eentje opgezegd. Had je ook twee telefoons? En op welke telefoon was Whatsapp geïnstalleerd, op beide of maar een?

Als ik het goed begrijp had je contacten op de oude simkaart staan. Staan ze nu op de huidige simkaart of zijn ze opgeslagen in de cloud (bij een Gmail-account bijvoorbeeld)?

En heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart? Soms duurt het even voordat je nieuwe contacten in Whatsapp ziet.
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp is niet gekoppeld aan je sim kaart, maar aan je telefoonnummer toch? Heb je met het nieuwe abo een nieuw nummer gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Oke, poging twee hopelijk iets duidelijker...2 dochters, allebei een eigen telefoon met een simonly abonnementje. Dochter 1 besluit om te verlengen, meer belminuten, meer gb, zelfde geld, 2 weken na het verlengen gaat de telefoon van dochter 1 kapot, zij besluit een nieuw abonnement met telefoon te nemen, haar simkaart wordt dus niet meer gebruikt. Dochter 2 loopt tegen het einde van het abonnement, dus ik heb dat abonnement opgezegd en het simkaartje van dochter 1 aan dochter 2 gegeven. Simkaart en telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet, whattsapp geinstalleerd en , omdat het abonnement per 28-6 afgesloten was en dus niet mogelijk om een bulk whattsapp te sturen, alles handmatig ingevoerd en opgeslagen. Die contacten staan in de telefoon, maar als ik de app open, staan er maar 4 contacten in (dat waren nummers die allebei de dochters in de telefoon hadden, mijn nummer, vaders nummer etc). Als ik dus ga zoeken naar een contactpersoon, waarvan ik zeker weet dat die ook WA gebruikt, vindt hij niks. Contacten staan opgeslagen op apparaat en niet op de simkaart, maar volgens dochter zou dat niet uit moeten maken. Dochter 2 heeft dus nu het kaartje en nummer van dochter 1, maar dat zou toch gewoon moeten kunnen, dus waar ga ik de fout in?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit de WhatsApp op het toestel van dochter 2 nog aan het 'oude' telefoonnummer van het (inmiddels weggegooide) simkaartje vast. Even in de instellingen van WhatsApp kijken op welk telefoonnummer dat staat. En kopieer voor de zekerheid de contacten van het toestel, naar de simkaart.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Open whatsapp
Ga naar Instellingen
Tik helemaal bovenin op de naam, controleer het telefoonnummer wat daar staat

Is dat het 'oude' nummer? Dan:
Ga terug naar Instellingen
Tik op Account
Tik op Wijzig Nummer
Doorloop de stappen en voer het juiste telefoonnummer in (het telefoonnummer dat dus hoort bij de simkaart die NU in de telefoon zit)

Klaar
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
30-06-2020 20:13
Open whatsapp
Ga naar Instellingen
Tik helemaal bovenin op de naam, controleer het telefoonnummer wat daar staat

Is dat het 'oude' nummer? Dan:
Ga terug naar Instellingen
Tik op Account
Tik op Wijzig Nummer
Doorloop de stappen en voer het juiste telefoonnummer in (het telefoonnummer dat dus hoort bij de simkaart die NU in de telefoon zit)

Klaar
Dank voor je hulp, het oude nummer stond er niet in, hij stond goed, het is me uiteindelijk gelukt door in whattsapp zelf, weer handmatig alle contacten toe te voegen (nieuw contact toevoegen) , ik snap nog steeds niet waarom de contacten niet worden gezien, maar het werkt weer en ik was zo blij dat het maar om 42 nummers ging :lol: , iedereen dank voor de input!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven