Hulp gevraagd.... look & feel nieuwe website

16-09-2020 14:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enkele jaren een praktijk in de gezondheidszorg. Mijn website heb ik vanaf de start van mijn bedrijf en was toen helemaal naar tevredenheid. Er gaat in mijn praktijk zelf eea veranderen, ik ben zelf gegroeid (lees doe nu meer dingen dan destijds) dus ik wil ook een nieuwe website. Conceptteksten heb ik geschreven, websitebouwer en fotograaf gevonden.

Nu zoek ik nog wat voorbeelden van fijne websites die ik ter ondersteuning kan laten zien aan fotograaf en websitebouwer. Ik heb al websites van collega's bekeken maar die staan of boordenvol tekst of zijn oudbollig.

Wat ik wil uitstralen: professioneel, zakelijk maar ook warmte en aandacht voor de klant. Niet al teveel teksten, foto's die voor zich spreken. Hebben jullie voorbeelden van websites van bijv. schoonheidsspecialistes, pedicures, massagepraktijken, dietistes, etc die er positief uitspringen voor jullie?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar zo'n site met veel tekst. De sites in die categorie die ik meestal tegenkom worden juist gekenmerkt door veel te veel en te grote foto's en een bedroevend gebrek aan informatie. Helaas kan ik je dus ook geen voorbeeld laten zien.

Mijn tip zou daarom zijn: Rustig aan met de foto's, veel wit gebruiken en vooral niet bezuinigen op informatie. Eventueel kun je die informatie ook gieten in een brochure die mensen kunnen downloaden. Dan heb je gelijk hun e-mailadres.

O, en gebruik nóóit maar dan ook nóóit een carrousel. Het maakt je pagina onnodig traag, het is oubollig en geen mens heeft het geduld om te wachten tot al die plaatjes of tekstjes voorbij zijn gekomen. Gebruik dan liever kleine plaatjes in een collage als je echt niet kunt kiezen.

Heb je hier iets aan? :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
16-09-2020 19:18
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar zo'n site met veel tekst. De sites in die categorie die ik meestal tegenkom worden juist gekenmerkt door veel te veel en te grote foto's en een bedroevend gebrek aan informatie. Helaas kan ik je dus ook geen voorbeeld laten zien.

Mijn tip zou daarom zijn: Rustig aan met de foto's, veel wit gebruiken en vooral niet bezuinigen op informatie. Eventueel kun je die informatie ook gieten in een brochure die mensen kunnen downloaden. Dan heb je gelijk hun e-mailadres.

O, en gebruik nóóit maar dan ook nóóit een carrousel. Het maakt je pagina onnodig traag, het is oubollig en geen mens heeft het geduld om te wachten tot al die plaatjes of tekstjes voorbij zijn gekomen. Gebruik dan liever kleine plaatjes in een collage als je echt niet kunt kiezen.

Heb je hier iets aan? :)

Met een downloadbare brochure hoef je juist geen e-mailadres te vragen. Ik werk er zelf in elk geval niet aan mee als bedrijven op die manier adressen proberen te verzamelen. Vraag me ook héél sterk af of je die adressen überhaupt paraat mag houden met de AVG.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een mooie site van een gezondheidscentrum waar gekozen is voor één kleur. De medewerkers op de foto's hebben ook die kleur aan. Boven aan de site zitten knoppen met meer informatie en op de voorpagina staan alleen de belangrijke gegevens: de openingstijden en adresgegevens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
16-09-2020 19:18
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar zo'n site met veel tekst. De sites in die categorie die ik meestal tegenkom worden juist gekenmerkt door veel te veel en te grote foto's en een bedroevend gebrek aan informatie. Helaas kan ik je dus ook geen voorbeeld laten zien.

Mijn tip zou daarom zijn: Rustig aan met de foto's, veel wit gebruiken en vooral niet bezuinigen op informatie. Eventueel kun je die informatie ook gieten in een brochure die mensen kunnen downloaden. Dan heb je gelijk hun e-mailadres.

O, en gebruik nóóit maar dan ook nóóit een carrousel. Het maakt je pagina onnodig traag, het is oubollig en geen mens heeft het geduld om te wachten tot al die plaatjes of tekstjes voorbij zijn gekomen. Gebruik dan liever kleine plaatjes in een collage als je echt niet kunt kiezen.

Heb je hier iets aan? :)
Echt iedereen en z’n kat wil een pagina vullende header-foto én carrousel. :cry:
Houdt een website altijd rustig, less is more. Gebruik niet te veel drukke kleuren en zoveel mogelijk wit. Je wil dat de site rustig en overzichtelijk is.
Hier een voorbeeld van een webshop:
https://www.nyrela.nl/

Zelfs de producten hebben een witte achtergrond, zodat het mooi rustig blijft. Te veel plaatjes en kleuren maken het heel druk.
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
16-09-2020 22:57
Echt iedereen en z’n kat wil een pagina vullende header-foto én carrousel. :cry:
Echt hé! En de bezoeker maar scrollen. :|
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
17-09-2020 08:21
Echt hé! En de bezoeker maar scrollen. :|
Yep :)

Nog even voor TO : denk ook goed na over zoekmachineoptimalisatie. Daarvoor kan voldoende tekst met daarin de juiste zoekwoorden zeker wel bruikbaar zijn.

Het voorbeeld van Sasja vind ik er netjes uitzien.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-09-2020 20:00
Met een downloadbare brochure hoef je juist geen e-mailadres te vragen. Ik werk er zelf in elk geval niet aan mee als bedrijven op die manier adressen proberen te verzamelen. Vraag me ook héél sterk af of je die adressen überhaupt paraat mag houden met de AVG.
Nee, die adressen mag je niet gebruiken, tenzij de downloader tegelijkertijd uitdrukkelijk en actief (dus zelf aankruisen) akkoord gaat met opname in een mailingbestand. Een "gratis" download in ruil voor een mailadres heeft geen zin. Het wekt irritatie op en het adres mag niet gebruikt worden om contact op te nemen met de downloader. Een gratis product weggeven maakt het namelijk nog geen klantrelatie.
Alle reacties Link kopieren
TO, je hoeft de fotograaf en websitebouwer geen voorbeelden te tonen van sites in de gezondheidszorg. Het gaat voor die mensen om de vormgeving en uitstraling, niet om de inhoud. Dus laat gerust een mooie site zien van een coach, hondentrimmer, webdesigner, fietsenmaker of andere dienstverlener. Een webshop als voorbeeld is wat minder handig, want die hebben doorgaans een heel andere opzet dan een informatieve site.

En als je een goede websitebouwer hebt, respecteer dan zijn/haar professionaliteit. Geef ruimte voor zijn/haar insteek. Niks zo frustrerend om als sitebouwer gevangen te worden door een opdrachtgever die denkt het beter te weten.
Alle reacties Link kopieren
Het uiterlijk van een website is niet onbelangrijk, maar laat het niet ten koste gaan van de klantvriendelijkheid.
- Een website waarbij mensen afhaken omdat ze de informatie niet kunnen vinden die ze zoeken schiet zijn doel voorbij. Zet informatie op logische plekken. Een zoekfunctie zullen mensen altijd zoeken in de rechterbovenhoek van het scherm en adresgegevens in de voettekst. Dat is misschien niet origineel maar wel prettig voor de bezoeker.
- Als je veel en grote foto's gebruikt moeten mensen veel scrollen, en vooral op een mobiel schermpje is dat heel vervelend. Mensen bezoeken je website omdat ze hopen dat jouw dienst een probleem voor ze kan oplossen. Daar willen ze informatie over. Plaatjes kijken doen ze wel op Pinterest. Niet dat je afbeeldingen moet weglaten, dat zeker niet, maar zorg dat ze iets toevoegen en niet in de weg staan.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven