Webshop maken

21-09-2020 11:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Mijn man heeft een eigen bedrijf (onderhoud/ service).
Heeft een website (zelf gemaakt, wordpress).
Nu willen we graag een webshop beginnen. We hebben al een domein naam. Is dit heel erg moeilijk? Tips en tricks?
Ter info : hij heeft destijds de website gemaakt. Nu vraagt hij mij of ik de webshop wil maken ivm tijdgebrek.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ,

Shoppagina is heel erg handig eenvoudig en goedkoop.

Succes
Alle reacties Link kopieren
hoe heeft hij de website gebouwd?
en is de webshop onderdeel van de website?
Alle reacties Link kopieren
Als jij geen flauw idee hebt waar te beginnen lijkt dat me best lastig voor jou ja. Is er niet iemand in je omgeving die er samen met je voor kan gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor klusdingen willen jullie gaan verkopen? Kun je snel leveren, als in ‘de volgende dag in huis’?
Zijn jullie qua prijs (+ verzendkosten) en assortiment concurrerend met een fysieke winkel waar mensen het product kunnen zien en meteen mee kunnen nemen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In Wordpress heb je daarvoor genoeg add ons of widgets beschikbaar.

Maak een excel met foto prijs en omschrijving dan kan je hem er zo in uploaden. Moet je wel even kijken welke velden er nodig zijn.

Als het gekoppeld is aan zijn bedrijf zou ik geen aparte website maken, maar de webshop integreren in de huidige website. Je kan je nieuwe domeinnaam dan wel redirecten naar die webshop.
Alle reacties Link kopieren
Wat anderen al zeggen: in Wordpress kun je dit snel doen. Kijk bijvoorbeeld naar de WooCommerce plugin. Mijn advies zou echter zijn om eens te kijken bij een Wix.com of CCV Shop. Er zijn nog tal van andere aanbieders overigens.

En... Reken je niet te rijk.
Alle reacties Link kopieren
Omdat de andere site al in WordPress is gemaakt, raad ik je dat ook aan, en dan met de al genoemde plugin WooCommerce. En ook omdat ik fan ben van WordPress. ;-D
Je moet even googelen op woocommerce webshop starten.
Zo zie je een beetje wat het inhoud en waar je mee te maken krijgt

Het kost wel wat tijd om alles uit te zoeken, maar het wordt wel steeds makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Ho ho, niet te makkelijk praten, mensen. Tegenwoordig is dat echt wel wat lastiger omdat je je moet houden aan de AVG. Dus er is veel om rekening mee te houden als je dikke boetes wil voorkomen:


Hier staat wat handige informatie:
https://www.webdesigntilburg.nl/blog/av ... ywetgeving
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt misschien best iets in elkaar fröbelen als je een beetje aanleg hebt, maar dat betekent niet dat het een goede website is, een goede winkel is en dat je aan alle wettelijke eisen voor webwinkeliers voldoet. Zo te lezen heb je er totaal geen kennis van en ervaring mee. Besteed het dus gewoon uit aan een professional, anders wordt het echt niks. Geloof me, het is mijn beroep.

Het probleem is dat men doorgaans niet weet wat men niet weet. Met andere woorden: amateurs denken misschien dat ze iets goeds hebben gemaakt, maar ze weten niet hoe slecht het is, domweg omdat ze de kennis niet hebben om die beoordeling te maken. Als jij als totale leek een webwinkel gaat maken en dan na een paar weken heel trots bent, is het resultaat vanuit professioneel oogpunt waarschijnlijk bagger. Dan is de vraag: wat denk je te bereiken met een baggerwinkel in een moordende concurrentie op vrijwel alle gebieden? Dat is nog afgezien van je (on)vindbaarheid in zoekmachines, beveiliging, privacy-eisen, retouren, etc.

Je opmerking "We hebben al een domeinnaam" is hetzelfde als vragen of een huis bouwen moeilijk is en dat je het huisnummerplaatje al hebt.

Mijn advies: doe het niet, of laat het doen door een professional.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het ook al weer met die schoenmaker ?
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven