wordpress.org leren, tips?

15-10-2020 15:44 23 berichten
Ik overweeg een website te maken in wordpress.org. Maar vind het niet eenvoudig werken. Daarom ben ik op zoek naar goede gratis resources om mezelf te leren hoe ik een mooie website in elkaar zet. Dat kan een cursus zijn of youtube filmpjes of wat dan ook. Als het je maar stap voor stap leert hoe je dat moet doen en echt veel kennis oplevert. Ik wil niet leren programmeren of zelf codes schrijven.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens naar: https://webtalis.nl/hoe-maak-je-een-wordpress-website/

Hij heeft echt (goed) verstand van WordPress, dus qua info zit je goed.

Overigens als je zegt: WordPress.org dan bedoel je feitelijk dat je zelf de software gaat installeren, wat prima is hoor.
C⨀urage schreef:
15-10-2020 15:52
Kijk hier eens naar: https://webtalis.nl/hoe-maak-je-een-wordpress-website/

Hij heeft echt (goed) verstand van WordPress, dus qua info zit je goed.

Overigens als je zegt: WordPress.org dan bedoel je feitelijk dat je zelf de software gaat installeren, wat prima is hoor.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
TO waarom kies je voor Wordpress? Is niet de makkelijkste keuze als je niet technisch bent.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
15-10-2020 16:11
TO waarom kies je voor Wordpress? Is niet de makkelijkste keuze als je niet technisch bent.
Als je een web-site wilt die er goed uitziet, is het volgens mij wel ongeveer de makkelijkste oplossing.
Alleen het inhuren van een expert is nog makkelijker.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft voor wordpress.com ook geen codes te schrijven. Het enige wat je moet doen is de guide van Craose volgen. Een website maken met wordpress is niet moeilijk. En voor de toekomst heb je er veel meer aan!

Ellerlianinne vindt wordpress wel technisch, ik begrijp niet zo goed waarom? Wat zou jij dan aan raden. Wordpress kan heel makkelijk zijn als je met een goede builder werkt.
anoniem_399940 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 16:30
0.26% gewijzigd
Wie niet waagt wie niet wint
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
15-10-2020 16:23
Als je een web-site wilt die er goed uitziet, is het volgens mij wel ongeveer de makkelijkste oplossing.
Alleen het inhuren van een expert is nog makkelijker.

Precies.
En je hoeft er niet voor te kunnen coderen etc. Precies wat Braose wil.
haarklover schreef:
15-10-2020 16:23
Als je een web-site wilt die er goed uitziet, is het volgens mij wel ongeveer de makkelijkste oplossing.
Alleen het inhuren van een expert is nog makkelijker.
Dit inderdaad. En je hebt veel mogelijkheden. Ik kan prima overweg met bijv. Wix, maar dat is het toch net niet qua uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor website je graag wilt! Bij voorbeeld een blog? Dan is wordpress echt top! Of wil je wat gaan verkopen? en een webshopmaken. Of een forum zoals dit?

Wat is precies je doel?
Wie niet waagt wie niet wint
sonjabasi schreef:
15-10-2020 16:50
Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor website je graag wilt! Bij voorbeeld een blog? Dan is wordpress echt top! Of wil je wat gaan verkopen? en een webshopmaken. Of een forum zoals dit?

Wat is precies je doel?
anoniem_400642 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 09:28
5.06% gewijzigd
sonjabasi schreef:
15-10-2020 16:26
Je hoeft voor wordpress.com ook geen codes te schrijven. Het enige wat je moet doen is de guide van Craose volgen. Een website maken met wordpress is niet moeilijk. En voor de toekomst heb je er veel meer aan!

Ellerlianinne vindt wordpress wel technisch, ik begrijp niet zo goed waarom? Wat zou jij dan aan raden. Wordpress kan heel makkelijk zijn als je met een goede builder werkt.
Volgens mij gaat TO toch gebruik maken van wordpress.org, waarbij ze alles zelf in elkaar flanst. En zelf hosting regelt?

Overigens een zeer tevreden wordpress.com gebruiker hier, die het inderdaad gebruikt voor een blog :)
Alle reacties Link kopieren
Ja dan zeg ik toch wel wordpress.com. Maar dan zal je langs het technische gedeelte bijvoorbeeld een host zoeken en domein kopen. Want met plugins en thema's kan je wordpress makkelijker maken. Maar volgens mij moet je in wordpress.org betalen wanneer je toegang wil tot het installeren van bepaalde thema's en plugins.
Wie niet waagt wie niet wint
sonjabasi schreef:
15-10-2020 17:06
Ja dan zeg ik toch wel wordpress.com. Maar dan zal je langs het technische gedeelte bijvoorbeeld een host zoeken en domein kopen. Want met plugins en thema's kan je wordpress makkelijker maken. Maar volgens mij moet je in wordpress.org betalen wanneer je toegang wil tot het installeren van bepaalde thema's en plugins.
Hangt van de thema en plug in af, veel zijn gratis. Wat wel zo is dat je wordpress.com wet moet betalen voor het gebruiken van plugins.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook een beetje aan wat je wil. Met een betaald theme heb je een wereld aan installeerbare plugins zoals bv een shop, maar ook een zee aan opties hoe je je site eruit wil laten zien omdat ze volledig customizable zijn. Met een gratis theme kan je niet heel veel.
Ik weet niet eens uit m'n hoofd of je daar bijvoorbeeld Google Analytics op kan installeren, en afhankelijk van wat je gaat doen is dat toch wel handig.
Alle reacties Link kopieren
sonjabasi schreef:
15-10-2020 16:26
Je hoeft voor wordpress.com ook geen codes te schrijven. Het enige wat je moet doen is de guide van Craose volgen. Een website maken met wordpress is niet moeilijk. En voor de toekomst heb je er veel meer aan!

Ellerlianinne vindt wordpress wel technisch, ik begrijp niet zo goed waarom? Wat zou jij dan aan raden. Wordpress kan heel makkelijk zijn als je met een goede builder werkt.
Ik ben er zelf niet aan begonnen, omdat het mij intensiever lijkt om te bouwen en onderhouden. Je moet overal over nadenken. Themes en plugins werken vaak niet goed samen, of zijn verouderd, je moet alles zelf opzetten en bijhouden. Ik wil zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan techniek en onderhoud. Heb zelf daarom Squarespace gekozen. Heb wel wat aangepast met custom CSS. Maar mijn blog heeft niet veel functionaliteit nodig en hoeft er verder ook niet fancy uit te zien als het maar overzichtelijk is en dat is gelukt. Ik wil later waarschijnlijk ook producten kunnen verkopen, dat is zo geregeld.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
15-10-2020 17:33
Ik ben er zelf niet aan begonnen, omdat het mij intensiever lijkt om te bouwen en onderhouden. Je moet overal over nadenken. Themes en plugins werken vaak niet goed samen, of zijn verouderd, je moet alles zelf opzetten en bijhouden. Ik wil zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan techniek en onderhoud. Heb zelf daarom Squarespace gekozen. Heb wel wat aangepast met custom CSS. Maar mijn blog heeft niet veel functionaliteit nodig en hoeft er verder ook niet fancy uit te zien als het maar overzichtelijk is en dat is gelukt. Ik wil later waarschijnlijk ook producten kunnen verkopen, dat is zo geregeld.
Hier heb je alleen last van als je wordpress.org gebruikt. Omdat ik daar ook een hekel aan heb, heb ik ooit gekozen voor wordpress.com, zijn namelijk twee verschillende dingen :)
Alle reacties Link kopieren
Koppigwijf schreef:
15-10-2020 17:39
Hier heb je alleen last van als je wordpress.org gebruikt. Omdat ik daar ook een hekel aan heb, heb ik ooit gekozen voor wordpress.com, zijn namelijk twee verschillende dingen :)
Haha dat weet ik. TO wil toch .org gaan gebruiken. Vandaar mijn vraag.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Op YouTube zijn er heel veel filmpjes te vinden om zelf een website te bouwen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
@hamerhaai klopt alleen ik durf geen link meer te sturen, toen ik dat net probeerde werd mijn bericht weg gehaald lol.
Wie niet waagt wie niet wint
Alle reacties Link kopieren
sonjabasi schreef:
15-10-2020 17:06
Ja dan zeg ik toch wel wordpress.com. Maar dan zal je langs het technische gedeelte bijvoorbeeld een host zoeken en domein kopen. Want met plugins en thema's kan je wordpress makkelijker maken. Maar volgens mij moet je in wordpress.org betalen wanneer je toegang wil tot het installeren van bepaalde thema's en plugins.

Je betaalt alleen voor domein en hosting van de website. Veel thema's en plugins zijn gratis. WordPress zelf (de software dus) is ook gratis.
Daarnaast is er een grote community betrokken bij WordPress, dus veel info te vinden op internet en de software wordt ook continu bijgewerkt en verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
HaramBae schreef:
15-10-2020 17:19
Ik weet niet eens uit m'n hoofd of je daar bijvoorbeeld Google Analytics op kan installeren, en afhankelijk van wat je gaat doen is dat toch wel handig.

Ja hoor (de vraag is of je dat moet willen, maar dat is een ander verhaal).
Zelfs de meest bekende (en prima) webshop is een gratis plugin (WooCommerce).
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-10-2020 18:01
Ja hoor (de vraag is of je dat moet willen, maar dat is een ander verhaal).
Zelfs de meest bekende (en prima) webshop is een gratis plugin (WooCommerce).

Ik blog al zo lang op .org met alle toebehoren dat ik dat niet meer weet 😊.
Ik heb echt al doende geleerd, met YouTube en weet ik wat, dus het is zeker te leren. Kost wel wat tijd uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel het al is aangegeven halen sommigen van jullie steeds wordpress.com en wordpress.org door elkaar.

Wordpress.com is een platform waarmee je direct gratis een wordpress-site kunt maken, inclusief hosting, maar wel op het wordpress.com domein. Dus bijvoorbeeld braose.wordpress.com. Wil je een eigen domein dan kan dat vanaf 4 euro per maand, bijvoorbeeld braose.nl. Er zijn pakketten in diverse prijsklassen, met verschillende mogelijkheden.

Wordpress.org is de plek van het open source pakket Wordpress, dus waar je het basispakket en de plugins kunt downloaden en informatie kunt vinden. Je moet dan zelf hosting en domein regelen, de boel installeren, een site in elkaar fröbelen, de boel beveiligen en updaten. Ik werk beroepsmatig met Wordpress en raad dit traject voor leken echt af. Overigens hebben vrijwel alle hosters de optie om wordpress automatisch te installeren. Maar ook dan begint het echte werk pas. Niet aan beginnen, tenzij je het leuk werk vindt, de tijd hebt, je er in wilt verdiepen en geen professioneel resultaat voor ogen hebt.

Is je site van wezenlijk belang voor je inkomen, laat dan een professional het werk doen. En ga dan niet in zee met mensen die een "complete" site aanbieden voor minder 2000 euro. Goedkoop is duurkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven