RAW foto's van SD kaart naar iPad

18-10-2020 18:45 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende:

Ik heb sinds een maand een iPad uit 2019 aangeschaft, en ik fotografeer graag en wilde dus de iPad gebruiken om de foto's op uit te lezen... Ik schiet mijn foto's allemaal in RAW en met een SD kaartlezer wil ik deze dus overzetten naar mijn iPad. Maar ik zit met een paar problemen:

Ten eerste krijg ik bij 'foto's' zelf al geen optie om de foto's te importeren. Ik heb via meerdere apps geprobeerd of dit wel lukte. Ik krijg enkel de optie om foto's de importeren via de app iUSB, maar... iUSB brengt de foto's terug naar een resolutie van 120x160 (oid), oftewel er is vrijwel niks meer op te zien.

Hebben jullie een manier gevonden om RAW foto's van een spiegelreflexcamera (het liefst via SD) naar een iPad 2019 te krijgen? Ik heb al meerdere filmpjes op internet gekeken, maar ben nog niet de uitkomst tegengekomen...
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bekend met een IPad, ik heb een andere tablet.
Ik kan mijn geheugenkaartje in mijn tablet doen en zo foto's en of filmpjes op mijn tablet bekijken/bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ze via de laptop in de iCloud.

De iPhone 12 kan straks ook in RAW foto’s maken 💪.

Heeft je iPad iOS 14?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat de iPad met het RAW-formaat overweg kan ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
RAW fotos op mijn IPad vond ik niks.
1x gedaan via WiFi van de camera.

Maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat ik bewerken liever doe op een pc/laptop. En dan zet ik daarna evt JPEG's die ik makkelijk aan andere wil kunnen laten zien weer op mijn IPad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven