hoe en wat chromecast??

19-10-2020 12:21 14 berichten
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat willen besparen op internet en tv. Nu heb ik iets gehoord over een chromecast. Ik snap het alleen nog niet. Misschien kunnen jullie het me uitleggen.

Dit zijn mijn vragen.

Kun je toe met alleen internet als je een chromecast aan je tv hangt? Ik heb geen smart tv. Wel een hbmi aansluiting.

Ik heb netflix, kan ik dat ook dan nog kijken op de tv ?

Kan ik nog gewone tv kijken als ik alleen een chromecast heb ? Hoe dan?

je kunt apps op je tv scherm gebruiken oid? Wat voor apps denk je dan aan? En hoe dan?

moet het altijd met een laptop erbij? Die ik wel heb overigens.

Kan mijn zoon dan in zijn kamer ook nog netflix kijken op zijn eigen laptop?

Ik hoorde ook iemand over onbeperkt internet op zijn mobiel en dan de mobiel als hotspot gebruiken. Kan dat hierbij ook, is dan handig en kan dat ook in de slaapkamer van zoon? Op dezelfde etage, want = appartement.

Jullie horen het al , ik ben een leek. Ik hoop dat jullie me wat kunnen verduidelijken. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/search?q=hoe+wer ... e&ie=UTF-8
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Een Chromecast is een apparaatje dat lijkt op een usb-stick. Je plugt een Chromecast in de HDMI-aansluiting van je tv. Je kunt vervolgens via je smartphone of tablet beelden en muziek verzenden naar je tv. Als je de 'minicomputer' op je tv aansluit wordt je toestel eigenlijk een soort 'smart-tv'.
Je kunt dan dus vanaf je telefoon of tablet naar je tv streamen.

Netflix, kun je dus vanaf je telefoon naar je tv streamen.
Terwijl jij op de tv netflix kijkt, kan zoon in zijn kamer prima op de laptop netflix kijken.
Gewoon allemaal via dezelfde WIFI.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter kunt kijken naar IPTV (met VPN dan wel). Goedkoper kan het niet en je hebt pakketten met duizenden zenders voor zo'n 60 euro (of minder) per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een chromekast op mijn niet smart-tv. Ik woon in het buitenland en heb een abbonement op NLZIET en Netflix, deze cast ik via mijn telefoon. Je moet wel wifi hebben want de chromecast werkt op het wifinetwerk. Je kan eventueel netflix ook rechtstreeks via je chromecast ontvangen als je je account koppelt, dan heb je geen tablet, telefoon o.i.d. nodig.
boira wijzigde dit bericht op 19-10-2020 12:57
26.93% gewijzigd
Wij gebruiken alleen een Chrome cast. We hebben dus geen televisie abonnement meer. Wij vinden het ideaal. Kijken middels NLZIET voor iets van 7 euro ofzo per maand. Je kan alles terug kijken, vaak ook al vooruit kijken en je kunt programma's pauzeren enzo.
klinkt interessant! het is dan dus niet nodig om een tv abonnement te hebben, je hoeft dan alleen internet, begrijp ik dat goed?

Heb je persé een betaalde app nodig om gewone tv te kijken?

iptv met vpn , nieuw voor mij! ik ga googlen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je toe met alleen internet als je een chromecast aan je tv hangt? Ik heb geen smart tv. Wel een hbmi aansluiting.
Ja.

Ik heb netflix, kan ik dat ook dan nog kijken op de tv ?

Ja. Netflix ondersteunt de Chromecast, dus als je de Netflix app op je telefoon hebt kun je het beeld van je telefoon naar de televisie 'casten'.

Kan ik nog gewone tv kijken als ik alleen een chromecast heb ? Hoe dan?

Ja en nee. Alle publieke omroep zenders kun je via de NPO app op je telefoon casten naar de televisie. Alle commerciele zenders niet, daarvoor heb je een app als Kijk nodig.

je kunt apps op je tv scherm gebruiken oid? Wat voor apps denk je dan aan? En hoe dan?
Bijvoorbeeld dus Netflix, NPO, Kijk, Videoland en Amazon Prima. Er zijn ook wat spelletjes die je kunt doen, maar dat is allemaal wat beperkter.

moet het altijd met een laptop erbij? Die ik wel heb overigens.
Nee. Je telefoon of tablet werkt ook.

Kan mijn zoon dan in zijn kamer ook nog netflix kijken op zijn eigen laptop?

Ja

Ik hoorde ook iemand over onbeperkt internet op zijn mobiel en dan de mobiel als hotspot gebruiken. Kan dat hierbij ook, is dan handig en kan dat ook in de slaapkamer van zoon? Op dezelfde etage, want = appartement.
Zou kunnen, maar dat zou ik niet doen. Vaak zit er toch wel een beperking aan het gebruik en zeker als je je telefoon instelt als Wifi Hotspot, dan gaat het heel erg snel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een chromecast toen ik in het buitenland woonde en wij vonden het ideaal. Daarmee start je het gewoon op via je telefoon (Netflix, videoland, youtube, NPO etc) en kijk je het via je chromecast op je tv. Ook kan je gewoon je spotify aanzetten als achtergrond muziek.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-10-2020 12:46
Ik denk dat je beter kunt kijken naar IPTV (met VPN dan wel). Goedkoper kan het niet en je hebt pakketten met duizenden zenders voor zo'n 60 euro (of minder) per jaar.
Dat lijkt me illegaal gezien de prijs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Probleem met illegale IPTV is dan dat ze boel vaak neerhalen terwijl jij net je abonnementsgeld hebt betaald. En net als met een drugsdeal heb je dan geen poot om op te staan want ze kan ze niet aanklagen aangezien jij ook fout bent.

Want reken maar dat de concurrentie daar fel op is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2020 20:51
Probleem met illegale IPTV is dan dat ze boel vaak neerhalen terwijl jij net je abonnementsgeld hebt betaald. En net als met een drugsdeal heb je dan geen poot om op te staan want ze kan ze niet aanklagen aangezien jij ook fout bent.

Want reken maar dat de concurrentie daar fel op is.
Ik heb het nu bijna 3 jaar. Nooit problemen gehad.

Uiteraard wel met VPN.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2020 20:46
Dat lijkt me illegaal gezien de prijs.
absoluut :)
dank jullie wel! ]

Ik ga samen met zoon kijken naar welke apps we dan zouden moeten hebben en wat die kosten, en wat alleen internet kost en waar we dan op uit komen. Als het voordeliger is, wat ik wel denk als ik dit hier zo lees, dan gaan we over op de chromecast met alleen internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven