Teams

21-10-2020 09:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele rare vraag, maar misschien dat meer mensen dit herkennen:

Wij gebruiken Teams om te vergaderen, in mijn/ons geval is dit een team secretaresses.
Nu is het al een aantal keer gebeurt dat we aan het begin of midden in onze vergadering er een mannelijke stem doorheen komt. Het klinkt dan alsof hij op de achtergrond aan het praten is.

Het gekke is dat iedereen zegt dat het niet bij hun is en voor zover ik weet zit iedereen ook op een kamer alleen om te vergaderen.

Stel collega zit achter haar laptop en haar man zit aan de andere kant van de kamer, is die dan ook te verstaan?
Jazeker! Het kan ook een ander geluid zijn: burengerucht, tv e.d.
Alle reacties Link kopieren
Als die man zit te praten kun je dat natuurlijk horen ja.
Ja dat is wel te verstaan. Wij zetten allemaal het geluid uit. Alleen degene die praat zet het aan.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken ze een headset, of staat het op de speaker?

Wij hebben het ook wel eens gehad, iemand in een andere taal er doorheen. Zat waarschijnlijk op dezelfde ‘frequentie’ ofzo? Had niet het idee dat hij ons hoorde. Uit de vergadering gegaan en opnieuw opgestart, toen was het weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
of jullie zijn haunted, het is tenslotte bijna Halloween
Geeft De Stem jullie ook opdrachten?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen omstebeurt op mute zetten totdat je weet waar het vandaan komt?
Ik heb ook een collega bij wie je de vriend altijd hoort omdat ze aan dezelfde tafel werken.
Ligt er ook aan waar je microfoon zit.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook nogal af van of en wat voor headset je gebruikt. De ene microfoon pikt meer omgevingsgeluid op dan de ander. Zonder headset pikt je laptop sowieso heel veel geluid op. Dus wellicht zit daar het probleem?

1 voor 1 van mute af om te kijken bij wie het geluid vandaan komt zal ook helpen. Meestal hebben mensen t niet eens door dat ze voor lawaai zorgen.
Gisteren hoorde iedereen in mijn online cursus dat bij mij de vaatwasser werd uitgeruimd. Onze werkkamer heeft een open verbinding met de keuken.

Verder hoorden we een kind roepen, een baby huilen, een telefoon rinkelen en een deurbel. Ik stoor me er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zien bij wie het geluid vandaan komt, er komt een blauwe ring bij degene die praat/geluid maakt.

Betere ether-discipline is wel gewenst: mute jezelf als je niet aan het woord bent, steek je hand op als je iets wil zeggen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-10-2020 09:11
Gebruiken ze een headset, of staat het op de speaker?

Wij hebben het ook wel eens gehad, iemand in een andere taal er doorheen. Zat waarschijnlijk op dezelfde ‘frequentie’ ofzo? Had niet het idee dat hij ons hoorde. Uit de vergadering gegaan en opnieuw opgestart, toen was het weg.
Geen headset. Sommige alleen oortjes en sommige gewoon via de speaker
Maar wat is het probleem van af en toe een bijgeluid?

Wij zetten allemaal onze microfoon uit maar soms zijn er toch geluiden bij de persoon die praat, of vergeet iemand het even. Hoe erg is dat?
HennieHen schreef:
21-10-2020 09:50
Je kunt zien bij wie het geluid vandaan komt, er komt een blauwe ring bij degene die praat/geluid maakt.

Betere ether-discipline is wel gewenst: mute jezelf als je niet aan het woord bent, steek je hand op als je iets wil zeggen.
Dit dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven