Tablet laadt niet op. Opsturen ter reparatie? Tips?

24-10-2020 18:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag laadt mijn Alcatel tablet, van 4 maanden oud niet meer op.
Verschillende opladers en kabels geprobeerd.
Hij geeft als ik de oplader aansluit de melding: Voeding het verbonden apparaat opladen. Dit werkt alleen met apparaten die opladen via USB ondersteunen

Ik kan verder niks met deze melding. Alleen wegklikken.

Naar mijn verwachting is het oplaadpunt van de tablet kapot.

Dus ik wil hem opsturen ter reparatie naar Bol, aangezien hij nog onder de garantie valt.
Maar hoe doe ik dat met mijn account?
Zal ik hem eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen, nu er nog wat stroom inzit?
Maar dan ben ik wel een en ander aan gegevens kwijt. Voortgang spelletjes ed.
Of erop vertrouwen dat ze mijn account niet inzien.
Ik heb alles op automatisch aanvullen (wachtwoorden)staan. Dus dat vind ik wel een risico.

Hoe doen jullie dat als je iets ter reparatie opstuurt?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon. Je gaat naar de winkel waar je dat apparaat hebt gekocht, legt uit wat het probleem is en dan horen die dat in behandeling te nemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
24-10-2020 18:17
Gewoon. Je gaat naar de winkel waar je dat apparaat hebt gekocht, legt uit wat het probleem is en dan horen die dat in behandeling te nemen.

En dan vertellen ze daar dat je eerst een back-up had moeten maken van de gegevens. Dan kan TO weer terug naar huis om dat te doen, maar dan is haar batterij al leeg.

Dus, TO, maak eerst een back-up van je gegevens. Het kan zijn dat ze in de winkel je gegevens erop laten staan, maar dat kan niet altijd, dus die garantie krijg je waarschijnlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-10-2020 18:23
En dan vertellen ze daar dat je eerst een back-up had moeten maken van de gegevens. Dan kan TO weer terug naar huis om dat te doen, maar dan is haar batterij al leeg.

Dus, TO, maak eerst een back-up van je gegevens. Het kan zijn dat ze in de winkel je gegevens erop laten staan, maar dat kan niet altijd, dus die garantie krijg je waarschijnlijk niet.
Ik ben wat dat betreft denk ik verwend. Heb al sinds jaar en dag een vaste "computerwinkel", hele fijne mensen daar, en als ik daar kom met een laptop die niet meer goed werkt of wat dan ook, dan maken zij de backup voor me als onderdeel van de service én ze zetten die terug op de PC na reparatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dit vraag je toch gewoon bij de verkoper? Garantie en ze hebben vast een protocol mbt dit soort problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat ze hem resetten als hij gemaakt moet worden. Sowieso zou ik niet een apparaat bij een winkel inleveren waar je zonder extra verificatie zo in apps kunt komen. Je zou je zelf ook nog uit alle apps kunnen afmelden als je hem achterlaat in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een toegangspincode op zetten.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik hetzelfde met mijn iPhone. Bleek dat zowel de lader als het de aansluiting waar de kabel in gaat vies waren.
Kabeltje heb in met een doekje schoongemaakt, de aansluiting in de iPhone heel voorzichtig met een sateprikker.
Misschien kan je dat nog proberen?
En heb je al eens een ander stopcontact geprobeerd? Bij mij deed het stopcontact het niet meer :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken geprobeerd.
Ander stopcontact ook.
Helaas zonder effect.
Ik heb er wel een pincode op maar ik weet niet of ze die nodig zouden hebben.
Ik maak een back up en reset hem zelf, voordat ik hem opstuur.
Dat lijkt me voor mijn eigen gemoedsrust het veiligste.

Gelukkig valt hij ruim binnen de garantie.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
24-10-2020 19:11
Schoonmaken geprobeerd.
Ander stopcontact ook.
Helaas zonder effect.
Ik heb er wel een pincode op maar ik weet niet of ze die nodig zouden hebben.
Ik maak een back up en reset hem zelf, voordat ik hem opstuur.
Dat lijkt me voor mijn eigen gemoedsrust het veiligste.

Gelukkig valt hij ruim binnen de garantie.
Moet je dat ding opsturen? En hoe lang ben je hem dan kwijt?

Ben blij dat ik alles gewoon bij mijn plaatselijke zaak koop, kan ik het na 2 dagen weer ophalen, zijn alle bestanden en programma's weer keurig geïnstalleerd zoals ik het graag heb, en hoef ik hem thuis alleen maar neer te zetten en alles werkt weer als vanouds.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dat was bij de tablet van mijn dochter ook, die hebben we ingeleverd bij de Media Markt, in haar geval hebben zij de tablet gereset. Volgens mijn man doen ze dat om uit te sluiten dat het aan software ligt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn tablet afgelopen zomer opgestuurd naar Bol. Wel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Zeer tevreden over het proces. Kreeg keurig foto's hoe ze de tablet hadden ontvangen en daarna ook op de hoogte gehouden van het reparatieproces. Binnen de gestelde 10 werkdagen alweer in mijn bezit.
Heb je al een nacht in de oplader gehad?
pejeka schreef:
24-10-2020 19:15

Ben blij dat ik alles gewoon bij mijn plaatselijke zaak koop, kan ik het na 2 dagen weer ophalen, zijn alle bestanden en programma's weer keurig geïnstalleerd zoals ik het graag heb, en hoef ik hem thuis alleen maar neer te zetten en alles werkt weer als vanouds.
Het gaat om een tablet, daarbij kun je vaak niet een backup draaien, dat gaat in de cloud. En programma's installeren doe je doorgaans ook zelf.

Heb jij wel een tablet of alleen ervaring met een laptop?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je weer inlogt op je spelletjes, dan blijft de voortgang toch bestaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik bedacht me dat later ook Himalaya.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
24-10-2020 20:24
Het gaat om een tablet, daarbij kun je vaak niet een backup draaien, dat gaat in de cloud. En programma's installeren doe je doorgaans ook zelf.

Heb jij wel een tablet of alleen ervaring met een laptop?
Ik zou niet weten wat ik met een tablet moet. Mijn laptop voldoet prima, dus waar zou ik nóg een apparaat voor nodig hebben? En dingen opslaan in een wolkje doe ik niet aan, houd mijn gegevens liever in eigen hand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
25-10-2020 17:36
Ik zou niet weten wat ik met een tablet moet. Mijn laptop voldoet prima, dus waar zou ik nóg een apparaat voor nodig hebben? En dingen opslaan in een wolkje doe ik niet aan, houd mijn gegevens liever in eigen hand.
Waarom ga je dan tips geven in een topic over een tablet?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
25-10-2020 17:38
Waarom ga je dan tips geven in een topic over een tablet?
Ik deed de suggestie het terug te brengen naar de leverancier, omdat ik zelf de ervaring heb dat ik dan binnen 2 dagen het apparaat weer keurig gerepareerd kan ophalen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
25-10-2020 17:36
Ik zou niet weten wat ik met een tablet moet. Mijn laptop voldoet prima, dus waar zou ik nóg een apparaat voor nodig hebben? En dingen opslaan in een wolkje doe ik niet aan, houd mijn gegevens liever in eigen hand.

Behalve als de laptop stuk is, dan mag elke willekeurige medewerker van je computerwinkel er alles mee doen ;-D
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
25-10-2020 18:14
Behalve als de laptop stuk is, dan mag elke willekeurige medewerker van je computerwinkel er alles mee doen ;-D
Van mij wel. Zou niet weten waarom niet. Heb geen rare dingen op mijn laptop staan, dus zie het probleem niet. Hooguit zou hij kunnen zien dat ik bij Viva ingelogd ben geweest, of heb gezocht naar vluchten bij de KLM, of een briefje aan een leverancier heb geschreven in Word. Nou, spánnend...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad, ook meerdere snoertjes en opladers geprobeerd.
Terug gegaan naar de winkel, daar hebben ze er een oplader met snellaad functie aan gehangen en toen werd hij gewoon weer opgeladen.
Zelf dus een nieuwe fatsoenlijke oplader gekocht en sinds die tijd nooit meer problemen gehad.

Misschien heb je er nog één ergens liggen ? De betreffende opladers zijn voorzien van een bepaald tekentje.
Niet geschoten is altijd mis
Hier was het probleem met een telefoon ook idd dat er een snellader en goede kop voor snellader nodig was; nacht aan stroom hangen hielp ook. De telefoon was dan te ver leeggelopen om met gewone lader te kunnen opladen. Je kunt ook ff met Bol met een productspecialist chatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven