App voor bijhouden stemming/gevoel?

28-10-2020 15:04 40 berichten
Ik wil graag een paar keer per dag kunnen bijhouden hoe ik me voel op een schaal van bvb 1 tot 10. Dat is ook belangrijk voor mijn coaching/therapie die ik nu heb.

Alleen in een schriftje werkt niet want dat vergeet ik.

Ik dacht: er zal wel een app voor zijn maar ik heb er al een paar getest en die doen niet echt wat ik wil.

Hebben jullie een tip? Engelse app mag ook.

Ik wil dus 3x per dag een pushbericht zodat ik snel een cijfer kan geven en weer door. Ik zou het bijna zelf kunnen programmeren... dus het zal toch wel bestaan? De psycholoog had helaas geen tips (vond ik wel raar overigens maar goed.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje Daylio gebruikt maar ik weet niet of die meerdere keren per dag kan pushen.
Ik had daar een boekje voor ooit, life chart heet dat.

Daar heb je inderdaad heel veel apps voor, ik zou op term zoeken in de app store.
Ja, raar, zouden ze best even kunnen uitzoeken inderdaad.
Als je 25 of jonger bent kan je je opgeven voor Grow it! Help je ook nog wetenschappers. Zie:

https://www.growitapp.nl/
Alle reacties Link kopieren
PsyMate
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een Period app waarbij ik mijn menstruatie en mijn mood bijhoud. Je kunt echt van alles bijhouden kwa emoties.
Alle reacties Link kopieren
Daylio! Je kan herinneringen aan zetten, maar ik weet niet precies hoe dat werkt, gebruik dat zelf niet.
Ik heb de betaalde versie (van voor het een abonnementsdienst werd, dus eenmalig betaald), en het is echt top!
Baloma schreef:
28-10-2020 15:19
Als je 25 of jonger bent kan je je opgeven voor Grow it! Help je ook nog wetenschappers. Zie:

https://www.growitapp.nl/
Was ik nog maar onder de 25 ;-D
ExodusRedux schreef:
28-10-2020 15:22
Ik gebruik een Period app waarbij ik mijn menstruatie en mijn mood bijhoud. Je kunt echt van alles bijhouden kwa emoties.
Dat is ook wel een goede. Doet die ook pushmeldingen?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
28-10-2020 16:02
Dat is ook wel een goede. Doet die ook pushmeldingen?
Geen idee eigenlijk
Er zijn heel veel mood apps. Kwestie van googlen.
Daylio had ik ook geprobeerd maar die snapte ik zelf niet helemaal geloof ik.

Psymate heb ik ook nu maar die doet (bij mij althans) geen pushmeldingen... hoort dat wel?
LīlyRose schreef:
28-10-2020 16:06
Er zijn heel veel mood apps. Kwestie van googlen.
Dat heb ik gedaan, en een paar gedownload, maar daar krijg ik geen pushmeldingen van. En ze staan wel aan, heb ik net gecheckt.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
28-10-2020 16:10
Dat heb ik gedaan, en een paar gedownload, maar daar krijg ik geen pushmeldingen van. En ze staan wel aan, heb ik net gecheckt.
Heb je de app wel toestemming gegeven tot push in de instellingen van je telefoon zelf?
AnAppleADay schreef:
28-10-2020 16:12
Heb je de app wel toestemming gegeven tot push in de instellingen van je telefoon zelf?
Ja, dus ik snap het niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon vanuit je agenda een reminder laten sturen?
TinyTiny schreef:
28-10-2020 16:18
En gewoon vanuit je agenda een reminder laten sturen?
Dat kan natuurlijk, maar dan heb ik mn boekje weer niet bij me, denk ik: doe ik later... en vervolgens vergeet ik het...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Dailyo, maar je kunt daar maar één dagelijkse stemming per dag geven. Je hebt wel ontelbaar opties om activiteiten per dag toe te voegen:
Eten: gezond gegeten / ongezond gegeten, etc
Vrije tijd: wandelen, fietsen, cardio, tuinieren, lezen, etc
Fysiek: hoofdpijn, last van je rug, kapper, schoonheidssalon, menstruatie, etc
Slaappatroon: goed of slecht geslapen, dutje gedaan, etc
Dingen over je werk, hobby, weer, geloof, bezoek, winkelen etc.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Je kiest een pictogram en je kunt zelf de omschrijving aanpassen naar wat voor jouw leven werkt. Per dag kun je tig picto's toevoegen. Dit telt Dailyo dan weer per week en maand. En het maakt ook rapportages. Zoals op de dagen dat je je goed voelt doe je meestal dit, dit en dit.

Ik ben er bijv. mee begonnen om te kunnen zien of er een patroon zat in de dagen waarop ik hoofdpijn heb, of om te tellen hoeveel dagen in de maand ik ongeveer spendeer aan een bepaalde activiteit. Ik ben er echt super blij mee, het geeft heel veel inzicht. Je moet het natuurlijk wel consequent invullen.
Dat klinkt inderdaad heel uitgebreid Boarn maar dat is dus precies niet wat ik zoek. Vandaar dat ik daylio dus ook al niet snapte.
Ik wil idd meerdere keren per dag kunnen aangeven: moe cijfer 8, gestrest cijfer 6, etc.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt dus niet, je kunt bij Daylio zo vaak als je wilt een nieuwe ‘mood’ invoeren per dag.
Alle reacties Link kopieren
Hou je er wel rekening mee dat de apps doorgaans de data verzamelen en weer verkopen?

Weet niet of dat zo verstandig is.
...
https://play.google.com/store/apps/deta ... s.pacifica


Deze geeft geloof ik push meermaals per dag als je randomly throughout the day aanklikt en notificaties toestaat.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-10-2020 16:44
Dat klopt dus niet, je kunt bij Daylio zo vaak als je wilt een nieuwe ‘mood’ invoeren per dag.
Oh ja? Je ziet toch maar 1 cirkeltje per dag als je naar de kalender kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
28-10-2020 17:40
Oh ja? Je ziet toch maar 1 cirkeltje per dag als je naar de kalender kijkt.

Probeer maar, als je op de + drukt en dan op ‘vandaag’ (ook als je dat al gedaan hebt), kan je gewoon een nieuwe invoeren. Er komt dan een tijdstip bij, en een streepje naar het vorige moment op de dag. :)
De cirkel krijgt bij meerdere stemmingen meerdere kleurtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven