Batterij Apple Watch supersnel na update

24-11-2020 14:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel spreekt voor zich... (aanvulling: niet dus, want ben het woordje ‘leeg’ vergeten...)

Normaal gesproken heb ik ‘s nachts mijn Apple Watch op de oplader en doe ik er met gemak de hele dag mee. Zelfs als avondjes heel laat worden, spurt ie niet tegen...

Maar sinds van de week (na laatste update) geeft ie er snel de brui aan. Zo rond 12:00 is ie alweer leeg. Laad ik ‘m weer opnieuw op en dan is begin van de avond wederom leeg.

Iemand ook last van? Tips?
mirrex wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:43
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op Tizen kun je zien waar de batterij aan op gaat (welke apps), ik neem aan dat dat ook kan op WatchOS?
Had ik ook een keer met m'n iPhone. Bij de volgende update was het opgelost.

Tot die tijd vaak opladen dus, en als het kan proberen uit te vogelen welke apps het meeste stroom trekken.
De titel is niet zo duidelijk hoor....

Ik heb er geen last van overigens
Alle reacties Link kopieren
Herstart je Apple Watch eens een keer.
Dus de langwerpige knop ingedrukt houden, dan [Zet Uit] naar rechts schuiven.
Wachten tot alles uit is en dan weer opstarten met de toets.

Na ene update moeten er een hoop processen worden afgerond of juist worden opgestart en die veroorzaken "troep", welke meestal bij ene koude herstart wordt opgeruimd.
Daarom is het altijd verstandig om na een update je computer (wat je watch feitelijk ook is) een keer te herstarten
Alle reacties Link kopieren
De update iOS 14.1 gaf dat probleem op alle Apple toestellen.
Intussen is iOS 14.2 uit en is het probleem verholpen, gewoon even een update doen dus...
Geen last van.

Welke heb je en hoe oud? Accu heeft ook niet het eeuwige leven.
Alle reacties Link kopieren
FITI schreef:
24-11-2020 15:50
De update iOS 14.1 gaf dat probleem op alle Apple toestellen.
Intussen is iOS 14.2 uit en is het probleem verholpen, gewoon even een update doen dus...
Heb ik ook ondervonden.
Herstarten kan zo wie zo wel een keer goed zijn.
Ik heb de 3e versie.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-11-2020 15:21
De titel is niet zo duidelijk hoor....

Ik heb er geen last van overigens
Je hebt helemaal gelijk, niet heel handig om een woordje weg te laten 🤪
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
24-11-2020 16:21
Geen last van.

Welke heb je en hoe oud? Accu heeft ook niet het eeuwige leven.
Ik heb de serie 4. Ik begrijp dat ie niet het eeuwige leven heeft, maar dit is wel heel opvallend en een grote vermindering van gebruiksduur. Van ongeveer 20 uur naar 4 uur in één nacht.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-11-2020 14:49
Had ik ook een keer met m'n iPhone. Bij de volgende update was het opgelost.

Tot die tijd vaak opladen dus, en als het kan proberen uit te vogelen welke apps het meeste stroom trekken.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb een beetje gegoogled en zag dat ik naar ‘gebruik’ moet kijken in de app op mijn telefoon. Daar zie ik dat de gebruik en stand-by tijd evenveel is. Dit zou inhouden dat er achter de schermen inderdaad van alles bezig is. Want ik zit niet opeens de hele tijd op mn Watch.

Ik ga de tip van opnieuw opstarten ook nog maar even opvolgen. Al is ie inmiddels zo vaak uitgevallen ivm lege accu dat ik niet denk dat dat wat op gaat leveren.
Alle reacties Link kopieren
Het is opgelost! Ik had gegoogled en las iets over ontkoppelen en opnieuw koppelen. Gedaan en hij is weer helemaal de oude 🤩

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven