Iphone 11 touch ID

27-11-2020 08:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil een nieuwe telefoon kopen en ik denk over een Iphone 11. Daar zit geen vingerafdruk scanner meer op lees ik, maar inloggen kan dan met Face ID. Maar ik heb nu een aantal apps waarmee ik ook met mijn vingerafdruk kan inloggen (zoals de bankieren app). Kan dat alsnog met de Iphone 11 of gaat dat ook via FaceID? (en ondersteunen de apps dat ook natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Op mijn iPhone XS gaat al dat inloggen met FaceID (of m'n code).
De iPhone 11 heeft geen Touch ID. En of je bij jouw apps kan inloggen met Face ID hangt af van die apps, ondersteunen die Face ID. Mijn ervaring is dat de apps die Touch ID ondersteunden, ook Face ID ondersteunen.
Heb iPhone 11. Bij mij ging alle identificatie gewoon automatisch naar face id. Of soms de algemene toegangscode.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat klinkt goed. Is het fijn, met Face id?
eiram schreef:
27-11-2020 09:54
Oke, dat klinkt goed. Is het fijn, met Face id?
Heel fijn! Ik ben zelf net ook overgestapt van Touch ID naar Face ID en het is soms even wennen (leg ik mijn vinger op de plek van de Touch ID) maar het werkt heel makkelijk. Je kijkt sowieso al naar je scherm vaak en dan is het meteen ontgrendeld/bevestigd.

Alleen als je een mondkapje op hebt herkent ie je gezicht niet. Dan moet je de code gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
eiram schreef:
27-11-2020 09:54
Oke, dat klinkt goed. Is het fijn, met Face id?
Ik had gedacht dat ik bij de overstap naar de 11 vooral Touch ID en de homeknop zou missen, maar ik heb het geen seconde gemist.

FaceID werkt prima, ook in het donker. Het enige waar ik nu wel eens tegen aanloop is dat hij mij niet herkent met mondkapje op. En ik loop er nog wel eens tegen aan dat de telefoon in de houder in mijn auto zit en gelocked is. Om hem te unlocken moet ik dan echt naar de telefoon kijken en mijn gezicht er recht voorhouden, vroeger was mijn duim even op het knopje houden voldoende. Buiten die twee situaties vind ik Face ID veel fijner dan Touch ID. En inderdaad alle apps die ik gebruikte met Touch ID werken ook met Face ID.
Ik heb ook FaceID op mijn iPhone 11 van werk, dat kun je dan inderdaad voor alles gebruiken.

Maar wat onhandig!! Vaak is het te donker als ik bijvoorbeeld in bed nog even wat wil doen of mijn werkmail wil openen. Je moet ook steeds je gezicht ervoor houden. Dus als ik mijn telefoon tijdens hardlopen wil ontgrendelen is dat ook onhandig. Om nog maar niet te spreken over mondkapjes. Nee, ik vind m’n SE met Touch ID vele malen handiger.
Het enige waarbij ik TouchID mis is het betalen met mijn iPhone. Dat ging met TouchID handiger dan met FaceID. Verder werkt FaceID prima, ook in het donker.

Het andere nadeel is het niet herkennen van mijn gezicht met mondkapje op. Dat komt echter maar zelden voor.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een nieuw FaceId profiel gemaakt met mondkapje ;)
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-11-2020 11:13
Ik heb ook FaceID op mijn iPhone 11 van werk, dat kun je dan inderdaad voor alles gebruiken.

Maar wat onhandig!! Vaak is het te donker als ik bijvoorbeeld in bed nog even wat wil doen of mijn werkmail wil openen. Je moet ook steeds je gezicht ervoor houden. Dus als ik mijn telefoon tijdens hardlopen wil ontgrendelen is dat ook onhandig. Om nog maar niet te spreken over mondkapjes. Nee, ik vind m’n SE met Touch ID vele malen handiger.
geen last van. Je scherm licht toch op als je je telefoon oppakt, mijn gezicht pakt ie dan ook gewoon op.
poldervrouw schreef:
27-11-2020 13:27
ik heb een nieuw FaceId profiel gemaakt met mondkapje ;)

Heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet. Dan krijg je de melding dat je gezichtsbedekking moet verwijderen.
In de winkel betalen (dus incl mondkapje) is wel kut, maar dan gewoon toegangscode invoeren (in de hoop dat niemand meekijkt)
poldervrouw schreef:
27-11-2020 13:28
geen last van. Je scherm licht toch op als je je telefoon oppakt, mijn gezicht pakt ie dan ook gewoon op.
Ja, het is ook vooral als ik op m’n zij op m’n kussen lig, half onder de dekens en geen zin om overeind te komen. Dan pakt ‘ie het echt niet*. Je moet echt een beetje recht voor die zoeker zitten. Gewoon onhandig. Met je Touch ID heb je daar geen last van.

*Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet blank ben, en ik vermoed dat dat er ook mee te maken heeft helaas.
En oh ja, je kunt ook nooit meer even stiekem op je telefoon gluren, tijdens een vergadering of gewoon als dat ding naast je op je bureau ligt kun je ‘m ook niet gewoon ontgrendelen zonder er eerst boven te gaan hangen.
Alle reacties Link kopieren
eiram schreef:
27-11-2020 09:54
Oke, dat klinkt goed. Is het fijn, met Face id?

Heb je kinderen? Want die kunnen dan vrij simpel je telefoon openen wanneer je even niet oplet of slaapt ;-) Geldt trouwens ook voor andere mensen. Ik geef dan toch de voorkeur aan vingerafdruk. En dan natuurlijk standaard wijsvinger en duim
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dé reden dat ik geen nieuwe iPhone wil tot ze touchID weer herintroduceren. Heb nu een 8.
OohBoy schreef:
28-11-2020 10:05
Dé reden dat ik geen nieuwe iPhone wil tot ze touchID weer herintroduceren. Heb nu een 8.
Ik heb een nieuwe SE die wel Touch ID heeft.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
28-11-2020 10:09
Ik heb een nieuwe SE die wel Touch ID heeft.
Ik twijfel tussen een 11 en die SE 2020. Ik zie dat jij ze allebei hebt. Ik heb nu een 7 en niet veel wensen behalve goede camera en niet te groot. Welke zou jij dan aanraden?
meisje22 schreef:
28-11-2020 10:53
Ik twijfel tussen een 11 en die SE 2020. Ik zie dat jij ze allebei hebt. Ik heb nu een 7 en niet veel wensen behalve goede camera en niet te groot. Welke zou jij dan aanraden?
Ik vind de SE fijner, maar ik maak nooit foto’s (hooguit gewoon iets geinigs voor op whatsapp ofzo), dus camera interesseert mij totaal niet, daar kan ik je niet op adviseren. De maat vind ik perfect, net een slagje kleiner dan de 11. Hij past in een hoesje dat ik van de 7 had liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ik ben ook geen fotograaf hoor maar vind het wel mooi als het goede, scherpe foto's zijn.
Ik neig ook wel naar de SE. Vind dat maatje prettig en mooie bijkomstigheid dat hij in het hoesje van de 7 past aangezien ik een takkeduur hoesje heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een XR voor mijn werk, zelf een 8, en zag een beetje op tegen het ontbreken van de home knop. Het is me echter enorm meegevallen en ik vind het zelfs fijner dan met knop. Het enige probleem is dat ik nu vaak verkeerd swipe op mijn eigen telefoon, het werkt net even anders :)
Alle reacties Link kopieren
@rumforviva, hoe vind je de baterrij van de SE?
meisje22 wijzigde dit bericht op 28-11-2020 13:07
2.13% gewijzigd
meisje22 schreef:
28-11-2020 12:36
@rumforviva, hoe vind je de baterrij van de SE!
Geen idee, dat houd ik eigenlijk niet bij. Ik zit nooit zonder power in ieder geval.
KamilleT schreef:
28-11-2020 11:51
Ik heb een XR voor mijn werk, zelf een 8, en zag een beetje op tegen het ontbreken van de home knop. Het is me echter enorm meegevallen en ik vind het zelfs fijner dan met knop. Het enige probleem is dat ik nu vaak verkeerd swipe op mijn eigen telefoon, het werkt net even anders :)
Klopt, ik vergis me ook vaak. Vooral bij het switchen tussen apps ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven