Adventure games aanraders Nintendo Switch

08-01-2021 22:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben opzoek naar adventure games voor de Nintendo Switch. Vroeger vond ik Harry Potter games op de pc echt superleuk, omdat er verschillende opdrachten waren en je echt moest zoeken naar het volgende avontuur.
Tips zijn welkom!
Ik heb er laatst ook naar gezocht. Geen ervaring maar Zelda: Breath of the wild leek me wel heel erg tof.

Jammer dat er niks met multiplayer is qua adventure (of nagenoeg niks).
Alle reacties Link kopieren
Syberia
delicious35 schreef:
08-01-2021 22:22
Syberia
Op de Switch?

Dat is wel een erg tof spel, heb m net uitgespeeld op de pc. De oude uit 2002.
Alle reacties Link kopieren
Mario odessey
100% Zelda: Breath of the wild. Anders nog Assassin's Creed.
Muurbloem1985 schreef:
08-01-2021 22:33
Mario odessey
Die vind ik dus best wel suf. En is m.i. meer een platformgame dan een adventure.
Zeewater8669 schreef:
08-01-2021 22:37
100% Zelda: Breath of the wild. Anders nog Assassin's Creed.
Ja is Zelda zn geld waard? Waar is het een beetje mee te vergelijken?
Alle reacties Link kopieren
Zelda is 100% het geld waard en eigenlijk nergens mee te vergelijken. Mega fan hier!
Hmphfs schreef:
08-01-2021 22:56
Zelda is 100% het geld waard en eigenlijk nergens mee te vergelijken. Mega fan hier!
Ik kan ook geen vergelijking bedenken.

@Captainhindsight: Je zou eens een game play kunnen zoeken op youtube om een idee te krijgen. Maar het spel is al een aantal jaar oud en wordt nog steeds heel veel gespeeld door heel veel mensen (waaronder door mij). Hier ook een groot fan. Er komt dit jaar of komend jaar een deel 2 aan, als het goed is.

Basically is het een gigantische open wereld die je stukje voor stukje ontdekt. Je krijgt kleine en grote missies om te voltooien en daar kan je zo lang over doen als je wil. Het is een combinatie van deels puzzelen en (een iets kleiner deel) vechten. Ik heb er denk ik wel 200+ uur inzitten zonder dat het is gaan vervelen. Top spel!
Ik hoor veel goede verhalen over Zelda inderdaad.

Laat ik de vraag dan anders stellen. Wat vinden jullie naast Zelda een heel leuk spel?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
08-01-2021 22:52
Ja is Zelda zn geld waard? Waar is het een beetje mee te vergelijken?
Nergens mee, dat is juist de kracht. Het is echt een unieke ervaring, stukje classic Zelda, stukje open world western rpg en dan nog een flink stuk unieke input. Ik game al 25 jaar, maar denk dat BOTH toch wel in mijn top 10 zou komen. Ik kom vanuit een JRPG, Harvest Moon, Stardew Valley, 2D Zelda games hoek.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
08-01-2021 23:09
Ik hoor veel goede verhalen over Zelda inderdaad.

Laat ik de vraag dan anders stellen. Wat vinden jullie naast Zelda een heel leuk spel?
Nog iets specifieker dan vorige post: alle 2D Zelda Games, Final Fantasy 5 en 10, Mana serie, Rune Factory serie, Kingdom Hearts, Dark Cloud serie, Fantasy Life, Stardew Valley.
Saphira schreef:
08-01-2021 23:14
Nog iets specifieker dan vorige post: alle 2D Zelda Games, Final Fantasy 5 en 10, Mana serie, Rune Factory serie, Kingdom Hearts, Dark Cloud serie, Fantasy Life, Stardew Valley.
Hm die heb ik allemaal niet gespeeld :mrgreen:
captain_hindsight schreef:
08-01-2021 23:09
Ik hoor veel goede verhalen over Zelda inderdaad.

Laat ik de vraag dan anders stellen. Wat vinden jullie naast Zelda een heel leuk spel?
Ik heb vroeger echt van alles gespeeld op de PC, playstation, xbox en Nintendo dus ik heb echt van alles en nog wat gespeeld op verschillende consoles. Ik weet niet welke console je spellen voor zoekt maar ik heb sinds begin dit jaar een Nintendo Switch. Ik ben dus niet helemaal meer bij met wat er allemaal is en ik speel niet veel verschillende spellen, maar hier komen mijn aanraders.

Ik speel echt obsessief Dead by Daylight. Maar dat is een live horror game, dus daar moet je van houden. Ik vind het dus zelf helemaal geweldig, maar de meeste mensen vinden het te eng, terwijl dat in mijn optiek heel erg meevalt haha! Ik heb Zelda dus heel veel gespeeld, Animal Crossing en Assassins Creed. Ik denk dat Assassins Creed het meest in de buurt komt van Zelda wbt de open wereld en missies, maar het is meer vechten dan puzzelen. Daarnaast heb ik nog wat spellen gespeeld die mn aandacht niet zo lang konden vasthouden zoals Deadly Premonition 2 (mwah), Luigi Mansion (leuk voor een old school Mario spel, maar ben er niet meer zo kapot van als vroeger), Pokemon (ook mwah, meer jeugdsentiment).

Als je iets zoekt voor de PS4 heb ik ook nog wel een paar aanraders. Mn vriend heeft een PS4 en daar speel ik af en toe ook op.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
08-01-2021 23:15
Hm die heb ik allemaal niet gespeeld :mrgreen:
Ik ben dan ook een beetje een nerd :P Eigenlijk zou je het spel ergens een dagje moeten lenen, binnen een uur zou je moeten weten of je het leuk vindt. Het is, in ieder geval voor mij, niet het soort spel waar je even een paar uur moet doorzetten voordat het leuk wordt.
Ik ben TO niet, maar ik heb sinds kort een Switch en speel daar met plezier Rayman Legends op met mijn zesjarige kind (is platformspel). Maar ik wil ook wel een spel voor mezelf, iets adventure-achtigs. Vond vroeger curse of monkey island etc erg leuk en kan ook wel oké platformspellen spelen zoals Rayman en oude 8 bit Mario.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Zelda, Asphalt, Mario kart, Mario Odyssee, Mario olympische spelen, Pokémon shield en helaas rollercoaster. Die laatste is zijn geld gewoon niet waard vind ik.
Man racet graag op Asphalt.
Kinderen (bovenbouw) spelen met andere kinderen die het thuis kennen een Mario spel.
Kinderen en ik speelden eerst pokemon maar dat hebben we wel gezien.
Zelda blijft zelfs na een jaar lockdown leuk. Je hebt tempel missies, kunt een beetje rondkijken, koken, kleine en grote missies doen, vechten. Opstart ging ook lekker vlot en als je er niet uitkomt zijn er heel veel tutorials.
Soms is er ineens een puzzel en kun je een korok zaadje vinden. Je kan feeën zoeken en je kleding sterker maken. Dingen kopen en verkopen.
Ondanks de monsters een heel gezellig spel.
Alle reacties Link kopieren
Voor de Zelda liefhebbers: uit wat ik zo gelezen hebt biedt nieuwe game Immortals Fenyx Rising een vergelijkbare ervaring. De game is, ondanks het zeer recent uitkomen, ook al een paar keer in de aanbieding geweest hier en daar, op dit moment bijvoorbeeld in de e-store.
Zelda fans, over welk spel van Zelda hebben jullie het dan, of is er maar 1 spel voor de Switch?
Ik wil graag de Fit Ring en twijfel of ik eventueel Animal Crossing of Zelda erbij zal kopen.
Ik twijfel sowieso of ik wel een switch wil kopen eigenlijk.... :$ Zo duur als je maar 2 spellen speelt en om nu gelijk nog meer spellen te gaan kopen...
Alle reacties Link kopieren
Zelda: Breath of the wild.
Als je de gratis downloads steeds probeert heb je ook soms eens geluk. Hoef je geen nieuw spel te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook erg veel van adventure games en naast de Zelda spellen ben ik echt fan van Dragon Quest. Die is geloof ik nu maar 30 euro. Op de Playstation heb ik echt meer dan 100 uur in dat spel zitten. En ik speel hem ook graag opnieuw. Het is geen moeilijke game, maar met een mega goede verhaallijn. De gevechten zijn turn based, dat vind ik altijd fijn. Ander ram ik maar op een paar knopjes en hoop het goed te doen.

Wij spelen Immortal Fenyx Rising trouwens op de PC, want had gelezen dat ie op de Switch niet lekker draait. Het is wel en mega tof spel en ik hou ook echt van Griekse mythologie.
Verder speel ik Pokémon, Assassins Creed, Kingdom Hearts, Hollow Knight (die is wel moeilijk), Mario Odessey en Professor Layton games.
Alle reacties Link kopieren
Κιττεηs schreef:
09-01-2021 19:56
Zelda fans, over welk spel van Zelda hebben jullie het dan, of is er maar 1 spel voor de Switch?
Ik wil graag de Fit Ring en twijfel of ik eventueel Animal Crossing of Zelda erbij zal kopen.
Ik twijfel sowieso of ik wel een switch wil kopen eigenlijk.... :$ Zo duur als je maar 2 spellen speelt en om nu gelijk nog meer spellen te gaan kopen...
Je hebt er 2 op de Switch. Breath of the Wild en Zelda Link to the past. Die laatste is een remake van een oud Zelda spel.
Wij hebben het hier voornamelijk over Breath of the Wild, er komt ook een deel 2 aan.
Ik zou zeker voor Zelda kiezen. Heb Animal Crossing in maart gekocht en 2 maanden heel fanatiek gespeeld en nu raak ik het amper meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Κιττεηs schreef:
09-01-2021 19:56
Zelda fans, over welk spel van Zelda hebben jullie het dan, of is er maar 1 spel voor de Switch?
Ik wil graag de Fit Ring en twijfel of ik eventueel Animal Crossing of Zelda erbij zal kopen.
Ik twijfel sowieso of ik wel een switch wil kopen eigenlijk.... :$ Zo duur als je maar 2 spellen speelt en om nu gelijk nog meer spellen te gaan kopen...
Je hebt er 2 op de Switch. Breath of the Wild en Zelda Link to the past. Die laatste is een remake van een oud Zelda spel.
Wij hebben het hier voornamelijk over Breath of the Wild, er komt ook een deel 2 aan.
Ik zou zeker voor Zelda kiezen. Heb Animal Crossing in maart gekocht en 2 maanden heel fanatiek gespeeld en nu raak ik het amper meer aan. Het waren wel 2 leuke maanden, maar niet echt worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ho 1x is genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven