Foto's in Instagram zetten alleen vanaf je telefoon?

24-01-2021 17:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat ik op mijn (mac) computer geen foto's kan uploaden in Instagram (op instagram.com)? Moet ik foto's echt altijd op de een of andere manier op mijn smartphone zetten om ze vervolgens in Instagram te kunnen plaatsen? (Ik heb geen tablet.) Ik vind dat zo'n gedoe, soms wil ik oudere foto's in Instagram gebruiken die inmiddels niet meer op mijn telefoon staan. Ook zet ik er vaak wat hashtags bij maar dat is ook veel meer gedoe op een telefoon.

Of ben ik al jaren in de verkeerde veronderstelling en kan het wel gewoon rechtstreeks vanaf een computer?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Je opent eerst je Instagram account. Dan druk je op de drie stipjes rechts boven in je scherm. Daar klik je op "meer hulpprogramma's" en dan op hulpprogramma's voor ontwikkelaars.

Er verschijnt een grijze balk bovenin, daar klik je op (daarin staat mobile/tablet). Dan druk je op F5 en onderin je scherm verschijnt een pictogram van een fototoestel. Daarmee kun je foto's vanaf je pc op je Insta account zetten.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
24-01-2021 17:22
Je opent eerst je Instagram account. Dan druk je op de drie stipjes rechts boven in je scherm. Daar klik je op "meer hulpprogramma's" en dan op hulpprogramma's voor ontwikkelaars.

Er verschijnt een grijze balk bovenin, daar klik je op (daarin staat mobile/tablet). Dan druk je op F5 en onderin je scherm verschijnt een pictogram van een fototoestel. Daarmee kun je foto's vanaf je pc op je Insta account zetten.

Is dit nieuw? ik was ook in de veronderstelling dat je alleen met de telefoon foto's kunt uploaden?
Er zijn wel appszoals later.com die je op je mac kunt zetten om foto's in insta tezetten (en plannen). Later.com werkt geloof ik alleen als je een zakelijk account hebt van insta.
Maar je zou kunnen kijken of er ook zulke apps zijn voor particulier.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
24-01-2021 17:22
Je opent eerst je Instagram account. Dan druk je op de drie stipjes rechts boven in je scherm. Daar klik je op "meer hulpprogramma's" en dan op hulpprogramma's voor ontwikkelaars.

Er verschijnt een grijze balk bovenin, daar klik je op (daarin staat mobile/tablet). Dan druk je op F5 en onderin je scherm verschijnt een pictogram van een fototoestel. Daarmee kun je foto's vanaf je pc op je Insta account zetten.
Dank je, ik kom redelijk ver, ik zie het beeld vervormen van een gewone webpagina naar een mobieltje, en ik kan 'tikken' op dingen.
Alleen F5 werkt niet en er verschijnt geen pictogram van een fototoestel. Dat zal wel anders werken op een Mac, alleen heb ik geen idee hoe.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
F5 wordt “refresh” mee bedoelt. CMD+R kan ook.

Ik wist het niet maar de uitleg werkt goed op mijn Mac in Chrome.
Gisselle schreef:
24-01-2021 18:37
Is dit nieuw? ik was ook in de veronderstelling dat je alleen met de telefoon foto's kunt uploaden?
Ik weet niet of het nieuw is. Ik heb laatst gewoon een rondje Google gedaan :proud:
patsy--stone schreef:
24-01-2021 18:57
Dank je, ik kom redelijk ver, ik zie het beeld vervormen van een gewone webpagina naar een mobieltje, en ik kan 'tikken' op dingen.
Alleen F5 werkt niet en er verschijnt geen pictogram van een fototoestel. Dat zal wel anders werken op een Mac, alleen heb ik geen idee hoe.
Heb je eerst geklikt op de grijze balk bovenaan?

Edit, het pictogram onderaan in het midden is een plus-teken. Dus geen camera-teken.
Alle reacties Link kopieren
In Safari kun je Toon ontwikkelmenu in menubalk aanzetten via Safari -> Voorkeuren -> Geavanceerd en dan een vinkje bij Toon Ontwikkel-menu in menubalk.

In het menu van Safari komt dan een nieuwe menu-optie: Ontwikkel (misschien moet je Safari opnieuw starten, dat weet ik niet meer). Ga dan naar Ontwikkel -> Gebruikersagent -> en kies voor iPhone. Je Instagram pagina verandert dan van layout en onderaan de pagina krijg je de mogelijkheid om afbeeldingen te plaatsen met het plusje.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
24-01-2021 23:24
In Safari kun je Toon ontwikkelmenu in menubalk aanzetten via Safari -> Voorkeuren -> Geavanceerd en dan een vinkje bij Toon Ontwikkel-menu in menubalk.

In het menu van Safari komt dan een nieuwe menu-optie: Ontwikkel (misschien moet je Safari opnieuw starten, dat weet ik niet meer). Ga dan naar Ontwikkel -> Gebruikersagent -> en kies voor iPhone. Je Instagram pagina verandert dan van layout en onderaan de pagina krijg je de mogelijkheid om afbeeldingen te plaatsen met het plusje.
Nou, bij mij niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
24-01-2021 19:17
Heb je eerst geklikt op de grijze balk bovenaan?

Edit, het pictogram onderaan in het midden is een plus-teken. Dus geen camera-teken.
Dank je wel! Dat zie ik nu wel! En inderdaad was F5 dan hetzelfde als Command + R.
Oh wat leuk, nu kan ik ook wat oude filmpjes op Instagram zetten, want die zijn het lastigste weer terug te plaatsen naar m'n telefoon.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Helaas blijkt die omweg alleen te werken voor foto's, niet voor Quicktime filmpjes (ooit met iPhone gemaakt en nu op mijn externe harde schijf van m'n computer). Dus toch weer die lastige omweg toepassen van filmpjes terug op iPhone zetten en via de telefoon op Instagram. Meer gedoe in zo'n klein schermpje maar ja.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Maar als je een Mac en een iPhone hebt. Kan je toch makkelijk je filmpje via Airdrop naar je iPhone versturen.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
01-02-2021 19:30
Maar als je een Mac en een iPhone hebt. Kan je toch makkelijk je filmpje via Airdrop naar je iPhone versturen.
Al 100x geprobeerd maar mij is dat nog nooit gelukt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
01-02-2021 22:31
Al 100x geprobeerd maar mij is dat nog nooit gelukt.
Op beide apparaten de Airdrop instellingen op ‘Everyone’ zetten. Dan zouden ze elkaar moeten zien.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
01-02-2021 22:38
Op beide apparaten de Airdrop instellingen op ‘Everyone’ zetten. Dan zouden ze elkaar moeten zien.
Dank je, ik zal het nog eens proberen.

Maar nog steeds zou ik het handiger vinden om rechtstreeks vanaf mijn computer oudere filmpjes op Instagram te kunnen zetten. En met een normaal toetsenbord en groot scherm te kunnen werken in plaats van alles pielen op een telefoon en typend met mijn duimen. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven