Welke e-reader?

19-02-2021 19:38 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht maar kan alleen een oud topic uit 2011 vinden dus toch maar opnieuw;

Welke e-reader zouden jullie aanraden? Ik ik wil graag een niet al te grote, simpele die goed kan dimmen (kunnen ze vast allemaal). Ik zie prijzen tussen 80 en 300 euro voorbij komen, dat laatste vind ik echt te duur. Hebben jullie aanraders (en waarom)?
Ik ben gek op mijn kobo, maar heb ook nooit een andere gehad. Gemakkelijk boeken te downloaden met een account bij de grote verkopers in NL. Ik heb degene gekocht die ook enigszins waterdicht is, ivm bij zwembad lezen enzo.

Verder kun je hem dimmen of helderder maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee Kobo e-readers gehad: prima product hoor, maar ik vind dat de batterij snel ‘op’ was. Ik heb nu sinds ruim een half jaar een Pocketbook en ben daar héél blij mee. Ik lees dagelijks en de batterij gaat zeker een maand mee.

(Oh en dimmen kan inderdaad, maar zoals je zelf al zegt: dat kunnen eigenlijk alle e-readers.)
Alle reacties Link kopieren
Kobo Libra, ik vind het fijn dat je niet alleen touchscreen hebt maar ook bladerknoppen. En dimbaar licht. Accu gaat heel lang mee en is ook snel weer opgeladen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgestapt van een ereader. Ik heb een Samsung tablet van slechts 166 euro met daarop een gratis Kindle-app. Leest heerlijk, eindeloze mogelijkheden (veel gratis boeken) en handig omdat ik dan ook mail en internet onder handbereik heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Kobo! Maar ik heb die hele grote (en dure....) dus ik ben verwend. Ik vind het fijn dat ie groot is, omdat ik het lettertype dan lekker groot kan zetten (en er dus wel gewoon nog volledige zinnen op staan) en deze heeft ook knoppen! Die gebruik ik echt alleen maar als ik 'm zonder cover lees. Ik lees iedere avond voor het slapen, en doe ook ruim met de batterij :)
En het fijne is dat het heel goed samen gaat met het Kobo-abo van bol.com :)
Alle reacties Link kopieren
Kobo met een Kobo Plus abonnement.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
19-02-2021 19:49
Ik ben afgestapt van een ereader. Ik heb een Samsung tablet van slechts 166 euro met daarop een gratis Kindle-app. Leest heerlijk, eindeloze mogelijkheden (veel gratis boeken) en handig omdat ik dan ook mail en internet onder handbereik heb.
Ik vind het zo'n nadeel dat je daarmee niet in de zon kunt, en dat de batterij sneller leegraakt.
Ik heb de kobo libra h20. Ik vind de fysieke knoppen fijn, goede lichtfuncties (dimmen, blauw-lichtfilter), makkelijk/eenvoudig in gebruik, handig qua boeken uploaden (vooral icm bol.com, kan je op je e-reader zelf boeken kopen), werkt ook goed icm bibliotheek boeken lenen. H20 houdt in dat het spatwaterdicht is.
Cookielover schreef:
19-02-2021 19:51
Ik vind het zo'n nadeel dat je daarmee niet in de zon kunt, en dat de batterij sneller leegraakt.
En een hee ander scherm toch? Ik vind juist het matte scherm van een eReader zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
19-02-2021 19:51
Ik vind het zo'n nadeel dat je daarmee niet in de zon kunt, en dat de batterij sneller leegraakt.
En dat 'ie zwaar is! Mijn Kobo weegt echt geen drol....
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
19-02-2021 19:53
En een hee ander scherm toch? Ik vind juist het matte scherm van een eReader zo fijn.
Ook dat!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
19-02-2021 19:53
En dat 'ie zwaar is! Mijn Kobo weegt echt geen drol....
Idd, mijn leesbril is zwaarder :proud:
Ik heb nu m'n derde ereader, een kobo libra h2o en het is echt m'n fijnste ooit. Elke cent waard.
Het nadeel van een eReader vind ik trouwens dat ik papieren boeken nu zo zwaar vind om vast te houden 😅
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 19-02-2021 20:13
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
19-02-2021 19:56
Het nadeel van een eReader vind ik trouwens dat ik papieren boeken nu zo zwaar vindt om vast te houden 😅
Ik heb al in geen jaren meer een papieren boek gelezen, die ereaders wennen heel snel! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kindle. Meer omdat ik alleen maar Engelse boeken lees en dat aanbod is wel fijn op amazon. Bevalt erg goed :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden een pocketbook gehad, toen overgestapt op kobo omdat dat makkelijker leek. Ik vond het helemaal niks.
Nu weer terug bij Pocketbook en weer een erg fijne ereader.
Mijn man heeft wel kobo met een plusabonnement. Dat laatste is dan wel weer handig. Ik lees mijn boeken via de bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo aura 2. Gebruik hem dagelijks! Nog steeds heel blij mee alleen ik zou graag een kobo e-reader met knoppen willen, alleen de mijne doet het nog oké dus ik wacht even af tot hij niet meer werkt. Dan koop ik een nog luxer modelletje
Alle reacties Link kopieren
Oh btw. Ik heb hem dus met kobo plus abonnement. Ik vind het zoeken via de ereader rottig. Maar het abonnement zelf vind ik heel fijn
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kobo. Aura geloof ik. Waterdicht .
Mijn schoonmoeder heeft nu mijn oude kobo glo die doet het ook nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
19-02-2021 19:45
Kobo Libra, ik vind het fijn dat je niet alleen touchscreen hebt maar ook bladerknoppen. En dimbaar licht. Accu gaat heel lang mee en is ook snel weer opgeladen.
Deze heb ik ook. Superfijn. Ook omdat het licht oranje is in de avond ipv blauw.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
19-02-2021 19:49
Ik ben afgestapt van een ereader. Ik heb een Samsung tablet van slechts 166 euro met daarop een gratis Kindle-app. Leest heerlijk, eindeloze mogelijkheden (veel gratis boeken) en handig omdat ik dan ook mail en internet onder handbereik heb.
Dat was voor mij de reden om een aparte e-reader te kopen naast mijn iPad. Ik werd te snel afgeleid door de mail- en internetmogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
19-02-2021 20:31
Dat was voor mij de reden om een aparte e-reader te kopen naast mijn iPad. Ik werd te snel afgeleid door de mail- en internetmogelijkheden.
Dit, en de reden waarom ik papieren kranten lees :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
19-02-2021 19:56
Het nadeel van een eReader vind ik trouwens dat ik papieren boeken nu zo zwaar vind om vast te houden 😅
En niet meer dat gedoe wat je met paperbacks hebt om de pagina's een beetje vlak te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven