Online pubquiz welk platform?

23-02-2021 17:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help,

Samen met 2 collegas ga ik een online pubquiz organiseren. Diegene die het digitale gebeuren zou regelen is helaas ziek geworden en is niet in de mogelijkheid om nog te helpen.

Welk platform is het meest geschikt hiervoor? Uiteraard zijn zoom en teams hier erg goed voor, maar daar moeten we voor betalen bij langer gebruik.
Bij meet moet iedereen een gmail adres hebben, iets wat we ook niet handig vinden, er zitten aardig wat oudere collegas bij.

Zie ik nog een goede optie over het hoofd?
We zij. In totaal met 25 mensen.
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Kahoot ??
Alle reacties Link kopieren
Ja, je ziet een optie over het hoofd. Een lokale kroeg vragen. Heel veel kroegen organiseren dit tegenwoordig als een manier om nog iets aan inkomsten te genereren. Wellicht kan er ook een borrelpakket oid bij. Zij regelen dan ook het technische aspect.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het via Kahoot! Je deelt het vragenscherm in teams. Je ziet gelijk op welke plek je staat en het is lekker makkelijk voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
YouTube stream?
Kahoot.
Alle reacties Link kopieren
Via welk platform vergaderen jullie digitaal? Dan zou ik gebruiken em de quiz in kahoot zetten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
23-02-2021 18:03
Via welk platform vergaderen jullie digitaal? Dan zou ik gebruiken em de quiz in kahoot zetten.
Onze afdeling vergadert al een jaar niet, we krijgen tegenwoordig nieuwsbrieven helaas.
Ik werk in een ziekenhuis, en de managers vergaderen via zoom. Ik kan mn leidinggevende morgen eens vragen maar ik wou er niet op gokken
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
polo1985 schreef:
23-02-2021 18:11
Onze afdeling vergadert al een jaar niet, we krijgen tegenwoordig nieuwsbrieven helaas.
Ik werk in een ziekenhuis, en de managers vergaderen via zoom. Ik kan mn leidinggevende morgen eens vragen maar ik wou er niet op gokken
Teams is toch gratis? En super makkelijk. Mega raar dat er al een jaar geen vergadering is geweest, terwijl de rest van de wereld dit wel doet. Ook zorgelijk dat een ziekenhuis via Zoom vergadert, dit is namelijk erg onveilig. Bij onze weigerden de IT'ers elke meeting op Zoom, inmiddels is teams al maanden het enige wat we mogen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
23-02-2021 18:16
Teams is toch gratis? En super makkelijk. Mega raar dat er al een jaar geen vergadering is geweest, terwijl de rest van de wereld dit wel doet. Ook zorgelijk dat een ziekenhuis via Zoom vergadert, dit is namelijk erg onveilig. Bij onze weigerden de IT'ers elke meeting op Zoom, inmiddels is teams al maanden het enige wat we mogen gebruiken.
Tja, heb het al meerdere keren aangegeven dat we zo geen discussie kunnen hebben over onderwerpen. Maar goed de leiding vind het wel makkelijk zo
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Google Forms kan ook

Maar Kahoot! Is het eenvoudigst
Wij gebruikten zoom, maandabonnement gewoon weer opgezegd daarna. Voordeel is dat je muziek zonder beeld kan streamen, zonder verlies van geluidskwaliteit (als je geluidsfragmenten wil gebruiken essentieel). En de antwoorden opschrijven, foto sturen per whatsapp. Als de ene de vragen doet, kijkt de ander alvast rondes na
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 17:59
Kahoot.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een quiz georganiseerd voor mijn verjaardag.
Heb uiteindelijk besloten om eenmalig voor Zoom een maandabonnement af te sluiten (we deden 's avonds ook nog een borrel en aansluitend een escape room, en had geen zin in gedoe met nieuwe links versturen tussendoor).

Voor de Quiz zelf heb ik een PowerPoint gemaakt en antwoordformulieren op Google Forms.

Kahoot had ik ook naar gekeken, maar omdat ik met twee versies van de quiz speelde (in een bepaalde categorie kregen de Duitsers open vragen en de Nederlanders meerkeuze, en visa versa) was dat voor mij niet zo geschikt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
polo1985 schreef:
23-02-2021 18:18
Tja, heb het al meerdere keren aangegeven dat we zo geen discussie kunnen hebben over onderwerpen. Maar goed de leiding vind het wel makkelijk zo

Ik zou het gewoon op eigen initiatief downloaden en een vergadergroep aanmaken. Dit is echt allemaal super makkelijk. Ik heb het op zowel werk als privé telefoon, laptop en werkomgeving. Zo kan iedereen altijd vrij makkelijk een vergadering bijwonen. Als aanleiding zou je natuurlijk deze quiz kunnen gebruiken, oh wat mooi nu de groep toch al bestaat kunnen we er mooi in vergaderen ;-)
Zola123 schreef:
23-02-2021 18:50
Ik zou het gewoon op eigen initiatief downloaden en een vergadergroep aanmaken. Dit is echt allemaal super makkelijk. Ik heb het op zowel werk als privé telefoon, laptop en werkomgeving. Zo kan iedereen altijd vrij makkelijk een vergadering bijwonen. Als aanleiding zou je natuurlijk deze quiz kunnen gebruiken, oh wat mooi nu de groep toch al bestaat kunnen we er mooi in vergaderen ;-)
:-D
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken Jitsi op het werk.

Privé met vrienden zitten wel wel eens met een stel bij elkaar op Houseparty op telefoon of tablet.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat teams worden! Ivm corona doet deze het langer dan de normale gratis 60 minuten
De quiz hadden we al gemaakt in powerpoint en dan idd antwoorden per 10 in de app. Ondertussen in excel nog even een tabelletje gemaakt welke voor ons de puntentelling bij houd, dan moet het goed gaan komen!
Ennuh geen werkoverleg na de quiz, een borrel wel :cheers:
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
23-02-2021 18:16
Teams is toch gratis? En super makkelijk. Mega raar dat er al een jaar geen vergadering is geweest, terwijl de rest van de wereld dit wel doet. Ook zorgelijk dat een ziekenhuis via Zoom vergadert, dit is namelijk erg onveilig. Bij onze weigerden de IT'ers elke meeting op Zoom, inmiddels is teams al maanden het enige wat we mogen gebruiken.
Als het ziekenhuis betaalt voor zoom is alweer een stuk veiliger, neem ik.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zoom is enorm verbeterd qua veiligheid tov een jaar geleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven