Virusmelding in iPhone agenda

11-04-2021 22:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een melding in mijn iPhone agenda dat mijn iPhone ernstig gevaar loopt, over een uur. Om drie virussen weg te krijgen, moest ik op een link klikken. Dat doe ik natuurlijk niet, maar hoe serieus is die bedreiging?
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg een zelfde melding op mijn Mac. Heb hierover contact gehad met Apple ze zeiden dat het niet van hun afkomstig was.
Alle reacties Link kopieren
OK, ik had beter eerst kunnen googelen in plaats van in paniek een topic openen :) Ik heb de truc al gevonden om het bericht weg te krijgen. Het was dus wel van een boef die had geprobeerd mijn telefoon binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook laatst gehad met de iPhone, maar dan virus-spam via mijn agenda. Gelukkig kunnen blokkeren.
Voor iedereen een groene tuin
Dit had ik ook van de week. Ik had per ongeluk bij een website die ik zag oké gedrukt op een pop up waardoor er een extra agenda in mijn agenda was gekomen (snap je het ;-)) Ik heb deze weer kunnen verwijderen waar je ook de agenda’s kan aanmaken en toen waren ook alle meldingen weg. Deze staat dan bij extra (gecreëerde) agenda’s. Beetje moeilijk uit te leggen haha!

Je gaat naar agenda en dan onderin heb je vandaag, agenda’s en inkomend. Je klikt op agenda’s en dan zie je waarschijnlijk een agenda die je niet bekend voorkomt en die kan je dan daar verwijderen. Althans zo was het bij mij.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Maar zou je dit kunnen voorkomen door de de software-updates bij te houden? Of hebben jullie dat gedaan?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Gooischevrouw schreef:
12-04-2021 08:25
Dit had ik ook van de week. Ik had per ongeluk bij een website die ik zag oké gedrukt op een pop up waardoor er een extra agenda in mijn agenda was gekomen (snap je het ;-)) Ik heb deze weer kunnen verwijderen waar je ook de agenda’s kan aanmaken en toen waren ook alle meldingen weg. Deze staat dan bij extra (gecreëerde) agenda’s. Beetje moeilijk uit te leggen haha!

Je gaat naar agenda en dan onderin heb je vandaag, agenda’s en inkomend. Je klikt op agenda’s en dan zie je waarschijnlijk een agenda die je niet bekend voorkomt en die kan je dan daar verwijderen. Althans zo was het bij mij.

Succes!
Bij mij exact hetzelfde. Ik kreeg op die website wel een melding, maar toen heb ik hem vlug afgesloten.
KamilleT schreef:
12-04-2021 13:01
Bij mij exact hetzelfde. Ik kreeg op die website wel een melding, maar toen heb ik hem vlug afgesloten.
Ja en ik had wel per ongeluk op oké gelukt 🤦🏼‍♀️😂

Maar was er nu toch een agenda bijgevoegd? En heb je hem kunnen verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Gooischevrouw schreef:
12-04-2021 14:41
Ja en ik had wel per ongeluk op oké gelukt 🤦🏼‍♀️😂

Maar was er nu toch een agenda bijgevoegd? En heb je hem kunnen verwijderen?
Ja, ik had kennelijk op OK gedrukt. Dat was volgens mij wel een verdekte OK-knop want ik zou natuurlijk nooit bewust zoiets toestaan.
hallekie schreef:
12-04-2021 08:56
Maar zou je dit kunnen voorkomen door de de software-updates bij te houden? Of hebben jullie dat gedaan?
Software-updates zijn er inderdaad bijna altijd om beveiligingslekken te dichten, dus altijd zsm updaten!
hallekie schreef:
12-04-2021 08:56
Maar zou je dit kunnen voorkomen door de de software-updates bij te houden? Of hebben jullie dat gedaan?
Had ik gedaan! Doe ik altijd gelijk (ook gelijk gecheckt) dit kwam echt door die pop-up op een website... maar gelukkig vrij snel achter gekomen, agenda verwijderd en toen waren de meldingen ook weg.
KamilleT schreef:
12-04-2021 15:03
Ja, ik had kennelijk op OK gedrukt. Dat was volgens mij wel een verdekte OK-knop want ik zou natuurlijk nooit bewust zoiets toestaan.
Ik ging ook te snel hoor, accepteer dat soort meldingen ook nooit! Maar fijn dat het gelukt en weg is 😄
KamilleT schreef:
11-04-2021 22:08
OK, ik had beter eerst kunnen googelen in plaats van in paniek een topic openen :) Ik heb de truc al gevonden om het bericht weg te krijgen. Het was dus wel van een boef die had geprobeerd mijn telefoon binnen te komen.
Lees nu deze pas whahaha! Dat het al gelukt was...
Goed het is maandag hé.... en doorrrr 😜

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven