TV en geluidapparaat; advies voor nitwit

15-05-2021 21:13 12 berichten
We zijn wel eens toe aan een nieuwe tv, een wat grotere. We hebben nu een oude flatscreen (13 jaar oud) en nog een cd/dvd-speler met een redelijke versterker en aftandse boxen. Daarnaast hebben we een losse bluetooth-speaker voor spotify afspelen en zo.

Naast de huidige tv staat zo'n kpn-ontvanger en netflix hebben we ook.
Bij de huidige tv komt het geluid van de tv zelf, een heel enkele keer bij een film doen we het via de versterker/boxen maar die boxen kraken eigenlijk te veel.

Mijn vragen nu:
- gaat het bij een nieuwe tv hetzelfde met zenders en netflix en zo? Dus ontvangkastje aansluiten en that's it? Ik heb helemaal geen zin om me te verdiepen in allerlei nieuwe technieken, chromecast etc. Ik hoef niet al mijn zooi geintegreerd te hebben en gamen doe ik ook niet.
- als ik een niet te krankzinnig dure tv (zeg 600-700) koop, heb ik daar dan een losse soundbar bij nodig, of is het geluid van de tv ook goed genoeg als je geen complete bioscoopervaring hoeft?
- is zo'n tv/soundbar ook te gebruiken voor als je een enkele keer nog een ouderwetse cd wil afspelen (met andere woorden kan er nog een kabeltje in?). Dan zou de versterker/boxen weg kunnen?

Ik ga binnenkort wel naar de winkel maar wil me niet zomaar alles laten aansmeren wat ik niet nodig heb, en de meeste websites met uitleg gaan me veel te uitgebreid in op allerlei hippe functies die ik niet hoef.
Dus Jip en Janneke-uitleg is welkom, mijn dank is groot :-)
Alle reacties Link kopieren
Verstand heb ik er niet van, wel gewoon ervaring als gebruiker.

Als je een nieuwe tv koopt waarop je ook spotify kan afspelen, dan ben je wat mij betreft in één keer klaar. Scheelt allemaal van die losse apparaten in je huis en scheelt geld uitgeven aan zeer overschatte geluidskwaliteit... want hoe slecht is de geluidskwaliteit van een tv zelf tegenwoordig.

Sorry, dit is niet eens Jip en Janneke. Meer TikTak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een LG OLED van 55 inch. Ik heb geen chromecast nodig want de Netflix app etc staan er gewoon op. Wij hebben gewoon een coax kabel met een CI+ module in de tv. Wij hebben een Sonos soundbar omdat we veel films en series kijken. Voor gewoon tv en YouTube is het niet perse nodig.

We hebben deze: https://www.coolblue.nl/product/878630 ... -2021.html
Boekenzijndebom schreef:
15-05-2021 21:28
Als je een nieuwe tv koopt waarop je ook spotify kan afspelen, dan ben je wat mij betreft in één keer klaar. Scheelt allemaal van die losse apparaten in je huis
Dat zou handig zijn, want heb idd niet zo'n zin in al die apparaten. *noteert op lijstje*.
Al heb ik nog wel wat cd'tjes liggen ook die niet allemaal op spotify staan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oh ja mijn soundbar kan je niet koppelen met een cd speler. Met de tv ook niet dus we gebruiken geen cd’s meer.
Alle reacties Link kopieren
Alle smart tv’s kunnen apps downloaden en zitten vaak al vol met apps zoals Netflix, YouTube etcetera. Ik heb niet veel verstand van tv’s, maar mijn ervaring met de Uber platte tv’s van nu is dat het geluid ok is maar niet heel hard kan. Voor mijn kleine woonkamer is het oké, al is het soms irritant als ik met vrienden een Engelse film zonder ondertiteling kijk en hem net wat harder wil hebben, maar mijn pa heeft speciaal een soundboard gekocht want die vond het echt te zacht. Ik denk dat mijn eigen tv ook te zacht zou zijn in een grote woonkamer van 30m2.

Ik ken geen soundbars die zonder tv werken, maar ik heb me er ook nooit in verdiept en ik heb in mijn leven precies 3 soundbars gezien.
Wat bedoel je met kabeltje van cd naar soundbar? Kun je via jouw cd speler geen geluid horen?

Je kunt je smartphone (spotify) verbinden met de soundbar, Dan luister je muziek via de soundbar zonder tv aan.

En je kunt in de winkel toch het geluid van de verschillende tv’s horen en bepalen of en welke je mooi geluid vindt geven?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
15-05-2021 23:52
Alle smart tv’s kunnen apps downloaden en zitten vaak al vol met apps zoals Netflix, YouTube etcetera. Ik heb niet veel verstand van tv’s, maar mijn ervaring met de Uber platte tv’s van nu is dat het geluid ok is maar niet heel hard kan. Voor mijn kleine woonkamer is het oké, al is het soms irritant als ik met vrienden een Engelse film zonder ondertiteling kijk en hem net wat harder wil hebben, maar mijn pa heeft speciaal een soundboard gekocht want die vond het echt te zacht. Ik denk dat mijn eigen tv ook te zacht zou zijn in een grote woonkamer van 30m2.

Ik ken geen soundbars die zonder tv werken, maar ik heb me er ook nooit in verdiept en ik heb in mijn leven precies 3 soundbars gezien.
Wij hebben een van de goedkopere tv’s in zijn formaat maar het geluid kan zo hard dat je elkaar niet meer kunt verstaan (in grote woonkamer). Ik zou de serie qua geluid in de keuken kunnen volgen. Het kan dus ook zo zijn dat het aan jullie TV ligt?
Ik heb een smart tv icm een soundbar. Als je een duurdere tv koopt kun je wel goed geluid hebben, bij de goedkopere varianten zit dat er allemaal niet in... Het kan hard zat maar klinkt nogal vlak en blikkerig vanuit de televisie.

Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat voor geluidskwaliteit je wil, de een hecht daar meer waarde aan dan de andere.

Cdspeler hebben we niet, wel een playstation waar we nog blurays en dvds op af kunnen spelen. We kunnen ook rechtstreeks via de soundbar streamen vanaf de telefoon, of juist een draadloze koptelefoon verbinden met de televisie voor het geluid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou investeren in een versterker en nieuwe (tweedehands) boxen waar je de tv op aansluit. Dan kan je ook je CD’s en DVD’s nog afspelen door de speler aan te sluiten op je versterker. Geluid van de tv is echt niet mooi.

Ik heb een smart-tv van Samsung. Maar gebruik de smartfunctie eigenlijk niet omdat ik een Apple-TV op de versterker heb aangesloten. Die heeft veel meer mogelijkheden (ook spelletjes spelen ed) en is veel sneller. Ik heb kpn alleen nog voor het internet.

Maar hier zit er ook nog een Wii, Blu Ray en een platenspeler aangesloten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
16-05-2021 10:42
Ik zou investeren in een versterker en nieuwe (tweedehands) boxen waar je de tv op aansluit. Dan kan je ook je CD’s en DVD’s nog afspelen door de speler aan te sluiten op je versterker. Geluid van de tv is echt niet mooi.
Mja, dat is misschien ook nog wel een optie. Moet ik ns navragen in de winkel denk ik, want hoe sluit je tv aan op de versterker? Zal met onze oude versterker wel niet kunnen denk ik, dus navragen of dat met een nieuwe wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Doorgaans met een HDMI kabel. Even kijken of je versterker die uitgang heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven