Wie heeft er ervaring met UPC (of Digitenne?)

09-08-2007 23:54 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of ik met deze vraag nou naar Digi, entertainment, of wonen moet.... Ik gok maar gewoon, denk ik.



Nou ja, ik wil dus graag overstappen naar draadloos internetten, en digitale televisie. Heerlijk, een kabelvrij huis!

Nu heb ik al opgezocht welke aanbieders er in mijn nieuwe woonplaats zijn, maar helaas is de keuze maar beperkt; KPN en UPC (en Tele2, maar die heeft geen digitale tv maar interactieve volgens mij).



Nu vroeg ik mij af hoe de ervaringen hier zijn met UPC, zowel voor internet als televisie.

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in je mening over Digitenne, maar daar had ik ook al een ander topic over gevonden.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Wij doen alles met UPC en tot nu aan toe probleemloos.

Wij hebben geen digitenne maar digitale tv. Met een paar opties (film1,sport1 enz). Ik geloof dat we wel 100 zenders hebben o.a. een stuk of 4 Discovery's en een stuk of 5 BBC's



Draadloos internet waar meedere pc op zijn aangelsoten. En wij bellen (de gesprekken zijn gratis) via UPC.

Heel erg makkelijk omdat je nummers zonder I.D kunt afsluiten [;-)].



Ik moet zeggen dat wij dus zeer tevreden zijn over UPChttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Pace_621KU_upc.JPG/250px-Pace_621KU_upc.JPG
Alle reacties Link kopieren
Het produkt van UPC vind ik wel oke, maar de service is echt WAARDELOOS. Ik ben al vanaf vorig jaar bezig met opzeggen, nou dat is dus echt een drama. Heb al tig keer met de klantenservice gesproken en iedere keer krijg ik iets anders te horen. Bovendien ben ik al een paar keer echt onbeschoft te woord gestaan, en nee, dat is niet omdat ik zelf niet beleefd ben, want dat blijf ik wel altijd.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik zit ook bij UPC en op het moment weten ze even niet wat ze met me aan moeten :) We hebben nl digitale tv, eerst met de gewone ontvanger maar na 3 weken ging deze opeens op mute. Na eerst de helpdesk te hebben gebeld kwam er toch nog een monteur. Bij de volgende rekening (kwartaalrekening) bleek dat ik opeens ruim ¤30 moest betalen voor de monteur omdat hij de installatie af scheen gemaakt te hebben, ehhh, hij heeft alleen een paar knoppen ingedrukt om de mute op te heffen. Dus maar weer gebeld...... Zou opgelost worden. Ondertussen een andere ontvanger aangevraagd met harddisk, was 6 maanden voor de helft van de prijs.

Nu krijgen we dus opeens elke maand een rekening die we niet hoeven te betalen want...... We krijgen meer geld terug dan dat we extra hebben betaald voor de monteur. Zo te zien hoeven we pas in december weer te betalen! :)

Ik heb dus goede ervaringen en slechte ervaringen met upc, maar dan alleen voor de tv.

Mijn vriendin en een collega hebben weer slechte ervaringen met upc voor de computer en telefoon, ze kunnen vaker niet als wel internetten of zijn niet telefonisch bereikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Zou het aan de regio kunnen liggen? Waar wonen jullie ongeveer (hoeft niet precies natuurlijk).



Deze reacties lijken positiever dan die over Digitenne. Hebben jullie ook eerst onderzoek gedaan welke provider jullie ozuden nemen, en waarom hebben jullie voor UPC gekozen?



Helaas moet ik het allemaal zelf uitzoeken en regelen, Hero heeft er nu echt geen energie voor, en kan ik het thuis dus niet met mijn Lief analyseren. Maakt me een beetje onzeker, dus vandaar dat ik het zo graag goed wil doen en jullie maar bestook met vragen.... :-P
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor upc gekozen omdat dat de enige kabelleverancier hier is. Digitene is pas sinds enkele maanden hier te ontvangen. We wonen in de hoofdstad van Friesland :)

Kijk anders ook even op de forums van kassa en radar. Daar staan ook heel veel meningen op.

We hebben trouwens internet via de kpn (internet+bellen), het abonnement van ¤45 zodat we vaste nummers in nederland altijd gratis kunnen bellen. Het kon voor ons uit, we hadden een ADSL abonement van ¤35, daar kwam elke 2 maanden dan nog minimaal zo'n ¤100 bij voor de telefoon. We hebben net voor alle problemen die de kpn heeft gehad aangevraagd. Desondanks nog wel wat problemen gehad (tiscali wou de lijn niet vrijgeven) maar keurig 2 weken na de officiele aanvangst datum was alles aangesloten en we kregen 2 maanden gratis!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben digitenne en zijn er erg tevreden mee. Wij kijken eigenlijk niet zoveel televisie maar vinden het wel leuk om af en toe eens wat te kijken (meer dan honderd zenders hebben we dus absoluut niet nodig)



Toen wij verhuisden van de ene naar de andere kant van de stad moesten wij in ons oude huis betalen om UPC te laten afsluiten, en vervolgens in het nieuwe huis betalen om UPC weer te laten aansluiten, 2 x 34 euro (of iets in die richting)

Toen zijn we gaan zoeken naar een goedkoper alternatief.



Het feit dat het draadloos is zou betekenen dat je het ook makkelijk mee moet kunnen nemen naar de camping of de slaapkamer of iets dergelijks, maar ik heb eerlijk gezegd nog geen behoefte gehad om met mijn televisie te gaan slepen.
Alle reacties Link kopieren
Heb al een tijdje digitenne van kpn en bevalt prima hoor.In verhouding heeft upc meer zenders maar daar moet je ook weer extra voor betalen.Ben nu 7,50 per maand kwijt.Je moet dan wel minimaal een product van kpn hebben anders is het duurder.
Alle reacties Link kopieren
ik heb gewerkt bij UPC.....

ik zou er geen klant willen worden ....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of 2 digitenne van KPN gehad. Niet doen!!! Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb...

Je moet idioot vaak alles opnieuw instellen omdat er weer eens een vage aanpassing is geweest. Ik heb meerdere keren gehad dat er daarna zenders verdwenen die niet meer terug te vinden waren. En dus zat ik dan weer een week zonder rtl5, sbs6, etc. Verder vond ik dat er erg weinig zender waren, en na een half jaar begon ik de gewone BBC toch ook wel te missen. Bovendien hadden ze me bij het afsluiten verzekerd dat er over een half jaar zenderuitbreiding kwam. Die kwam er: in de vorm van alle regionale zenders van nederland. Hoera... (not!)



Nu hebben we UPC. Mijn vriend had dat al jaren (voor mijn tijd ;-P) en die heeft er nooit problemen mee gehad. De benedenbuurman heeft het ook en die had nogal wat problemen met aansluiten. Toen dat eenmaal gebeurd was, was ook hij helemaal tevreden.



Anyway... Wat je zeker niet moet doen is een aansluiting nemen bij Casema. Daar heb ik echt heel veel problemen mee gehad. Lang verhaal, maar het kwam er op neer dat ze me zouden aansluiten, en totaal 1,5 dag thuis ben gebleven voor de monteur die nooit op kwam dagen, ik meer dan 40,- heb besteed aan het bellen met de helpdesk en ik nog geen tv had. Vervolgens bleven ze maar geld afschrijven. Reacties op brieven of klachten heb ik nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
Yamuna schreef op 19 augustus 2007 @ 10:10:

ik heb gewerkt bij UPC.....

ik zou er geen klant willen worden ....
Yamuna, dat is nou een opmerking naar mijn hart! Ik probeer al tijden van UPC af te komen, maar ze blijven me maar achtervolgen. Ik krijg gewoon al hartkloppingen als ik de naam UPC ergens zie (hier dus ook).
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
UPC: niet doen, tenzij je geen alternatief hebt.

Ik heb 1 positief puntje en dat is dat als het eenmaal werkt, het dat ook blijft doen. Wij hebben alleen internet en kabeltv, Ik ga zeker niet via hun bellen, want als dat niet werkt kan ik ze niet meer bellen dat het niet werkt...

onze verhuizing was een ramp, via de klantenservice te horen gekregen "gewoon modem aansluiten, dan werkt alles weer". Mooi niet dus, uiteindelijk 2 maanden zonder internet gezeten. 3 monteurs die niet naar mijn advies luisterde (schakeltje in een kast buiten omzetten), terwijl ik er toch redelijk wat verstand van heb.

Pas toen we dreigden om alles op te zeggen ging het ineens een stuk sneller en stond om 9 uur ('s avonds!!) een monteur (de 4e) op de stoep. "ja ik heb even het schakeltje in de kast buiten omgezet en het zou nu moeten werken" . Dat deed het dus ook eindelijk

Uiteindelijk hebben we geld terug gekregen voor de gemiste maanden. En hoefden we niks voor de monteurs te betalen, omdat het om een verhuizing ging.
Alle reacties Link kopieren
ik kan en mag niet vertellen over wat ik daar heb gehoord aan klachten.

de standaard wachttijd voordat je iemand aan de lijn had was tussen een en drie uur ... en dan zat er dik 80 man op de klantenservice!!!



je komt er makkelijk aan, UPC ... eraf komen is een heel ander verhaal.

bij de beneden balie was het standaard dat er wekelijks een modem naar binnen gesmeten werd.

of iemand met een honkbal knuppel bij de beveiliging strandde.....

nogmaals ik zou er geen klant willen worden, en dat zou jij ook niet moeten willen !
Alle reacties Link kopieren
UPC is idd een eindeloos drama. Ikzelf heb ook ruzie met ze, omdat ze m'n overleden ouder (reeds vier jaar dood) ineens klant hebben gemaakt voor de kabelTV, heb al twee incassobureau's aan de deur gehad die komen vorderen op naam van de overledene maar iedere keer kan ik aantonen dat 't niet rechtsgeldig is en dan druipen ze af. Vervolgens berichten ze UPC dat de vordering onterecht is en dan gaat UPC naar een ander incassobureau. Heb al een keer of zes brieven gestuurd en gebeld maar geen reactie, UPC bekijkt het verder maar en ik wil niets met die hele bende te maken hebben. Heb er een pittig atikel over geschreven en ga proberen om dat ergens in een blad geplaatst te krijgen (suggesties welkom), durf te wedden dat er over UPC hele boekwerken te schrijven zijn.



Resumerend: wegblijven daar!!! Heb zelf Digitenne (van KPN), installatie ging perfect en het kijken ook, ze belden zelfs nog op om te vragen wat ik er van vond en of het allemaal gelukt was.
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 31-08-2007 13:55
Reden: tikfoutjes in the heat of the moment
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aha, 'n a technische dame, die vindt dat je met upc beter af bent, om fatsoenlijk van UPC af te komen moet je zo langzamerhand rechten gestudeerd hebben, om zonder "al te veel" moeite van UPC af te komen. Idd jammer, dat de BBC er niet meer opzit bij kpn, maar bbcprime is 's avonds & 's nachts ook niet geheel slecht te noemen..



Idd. de ontvangst [tv wel te verstaan] bij UPC is gemiddeld genomen way beter dan, digitenne, maar ook upc ondervindt steeds meer problemen met kwaliteit door gebruik van hogere internet snelheden..
Heb sinds een maand digitenne, en het werkt perfect! Prima ontvangst met de binnenantenne (99%). Enkel op de commerciele zenders lopen af en toe beeld en geluid niet sync. Komt door de bitverwerkingssnelheid...video is daar wat trager in dan audio, dus komt het geluid iets eerder aan dan het beeld. Volgens een KPN medewerker zijn ze drukdoende het probleem op te lossen. Komt volgens mij wel goed.



En nu proberen van UPC af te komen.....weet dat het één brok ellende is.....mag mezelf gelukkig prijzen dat ik een rechtsbijstandverzekering heb :) Zeker weten dat ik die jongens moet inschakelen... ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Xander: Ik heb nu 28 maanden Digitenne, & ik vindt de kwaliteit van alle commerciële zenders & [lokaal AT5], behoorlijk tegenvallen, de dekkingsgraad van de publieke omroep zit inmiddels wel zodanig hoog dat grote storingen daar niet veel meer voorkomen, maar ik heb in de afgelopen periode nog niet heel erg slecht weer meegemaakt, dus die mening/opmerking kan nog wijzigen..



UPC, kun je letterlijk nog jaren last van houden, wanneer je ze niet hard aanpakt
Alle reacties Link kopieren
UPC is verschrikkelijk... zoals ik al zei, bij mij hebben ze dus mijn overleden vader een contract aangesmeerd. 8-P Hij is in 2003 overleden, maar volgens UPC eind 2006 klant geworden. Een keer of drie gebeld met UPC. Een keer of zes brieven gestuurd. Al hun post teruggestuurd met 'geadresseerde overleden' erop. Daarna een vrij grove, niet mis te verstane brief gestuurd. Daarna Incassobureau I aan de deur gekregen. Gebeld, uitgelegd, gelijk aangetoond dmv rouwkaart. Incassobureau I afgedropen, zij zouden het regelen met UPC.



Nu incassobureau II achter me aan. Weer gebeld, uitgelegd, kopieën van rouwkaart en van vorige incassobureau en alles dat ik aan UPC gestuurd heb.. ok, Incasso II zou contact opnemen met UPC want dit deugde niet. UPC weigert iedere keer de opdracht terug te trekken :-@ (dat kan het incassobureau niet doen voor me) maar wel verminderen ze iedere keer het openstaande bedrag. Ben al van meer dan 200 euro naar ¤ 63,33 gegaan.



UIteindelijk een pittig artikel geschreven, dit gestuurd aan het Incasso II en gezegd dat ze aan UPC door mochten geven dat dit artikel binnenkort in een krant/tijdschrift/internetgebeuren staat als het gesodemieter niet héél gauw klaar is. Daarmee dreigen schijnt enigszins te helpen want UPC probeert nu het contract op mijn naam te zetten ipv op die van mijn vader... krijg iedere week een verhuisbrief "Welkom op uw nieuwe adres! Op dit moment wordt uw kabel geleverd door UPC. Graag willen wij weten of u UPC wilt blijven ontvangen." Dus dat formulier stuur ik iedere keer terug, met de mededeling dat ik geen UPC wil, dit nooit zal willen ook etc etc. Er wordt hier trouwens helemaal níets geleverd door UPC, want die kabel hebben ze afgesloten omdat mijn vader niets betaalde. 8-P (Gek hè, als 'ie al drie jaar dood is.)



Ik denk, dat iedereen begrijpt dat ik dus nóóit iemand UPC aan zal raden. Xander, hoe heb jij dat gedaan met die rechtsbijstandverzekering? Wat kunnen die voor je doen? (IK heb er nml ook één, gelukkig.)
rouke schreef op 21 september 2007 @ 03:58:

@Xander: Ik heb nu 28 maanden Digitenne, & ik vindt de kwaliteit van alle commerciële zenders & [lokaal AT5], behoorlijk tegenvallen, de dekkingsgraad van de publieke omroep zit inmiddels wel zodanig hoog dat grote storingen daar niet veel meer voorkomen, maar ik heb in de afgelopen periode nog niet heel erg slecht weer meegemaakt, dus die mening/opmerking kan nog wijzigen..



UPC, kun je letterlijk nog jaren last van houden, wanneer je ze niet hard aanpakt




Hey Rouke,



Niet fijn voor je dat de ontvangst/kwaliteit bij jou minder is. Heb er echt geen last van... Ik woon vlakbij de KEMA toren in Arnhem waar KPN zenders heeft ingehangen....vandaar de perfecte ontvangst.



UPC...tja....die ga ik hard aanpakken. Ben zowat kind aan huis bij de SKR rechtsbijstand ;-) Laatst een geschil met mijn vorige energieleverancier waar ik nog een hoop geld van kreeg. Deze energieleverancier deed of hun neus bloedde aan alle kanten...ik SKR gebeld, advokaat erop gezet...en toen wilde ze wel luisteren! Netjes mijn centjes teruggekregen. Kortom...don't fuck with me!! ;-)
mastermind schreef op 21 september 2007 @ 13:50:

UPC is verschrikkelijk... zoals ik al zei, bij mij hebben ze dus mijn overleden vader een contract aangesmeerd. 8-P Hij is in 2003 overleden, maar volgens UPC eind 2006 klant geworden. Een keer of drie gebeld met UPC. Een keer of zes brieven gestuurd. Al hun post teruggestuurd met 'geadresseerde overleden' erop. Daarna een vrij grove, niet mis te verstane brief gestuurd. Daarna Incassobureau I aan de deur gekregen. Gebeld, uitgelegd, gelijk aangetoond dmv rouwkaart. Incassobureau I afgedropen, zij zouden het regelen met UPC.



Nu incassobureau II achter me aan. Weer gebeld, uitgelegd, kopieën van rouwkaart en van vorige incassobureau en alles dat ik aan UPC gestuurd heb.. ok, Incasso II zou contact opnemen met UPC want dit deugde niet. UPC weigert iedere keer de opdracht terug te trekken :-@ (dat kan het incassobureau niet doen voor me) maar wel verminderen ze iedere keer het openstaande bedrag. Ben al van meer dan 200 euro naar ¤ 63,33 gegaan.



UIteindelijk een pittig artikel geschreven, dit gestuurd aan het Incasso II en gezegd dat ze aan UPC door mochten geven dat dit artikel binnenkort in een krant/tijdschrift/internetgebeuren staat als het gesodemieter niet héél gauw klaar is. Daarmee dreigen schijnt enigszins te helpen want UPC probeert nu het contract op mijn naam te zetten ipv op die van mijn vader... krijg iedere week een verhuisbrief "Welkom op uw nieuwe adres! Op dit moment wordt uw kabel geleverd door UPC. Graag willen wij weten of u UPC wilt blijven ontvangen." Dus dat formulier stuur ik iedere keer terug, met de mededeling dat ik geen UPC wil, dit nooit zal willen ook etc etc. Er wordt hier trouwens helemaal níets geleverd door UPC, want die kabel hebben ze afgesloten omdat mijn vader niets betaalde. 8-P (Gek hè, als 'ie al drie jaar dood is.)



Ik denk, dat iedereen begrijpt dat ik dus nóóit iemand UPC aan zal raden. Xander, hoe heb jij dat gedaan met die rechtsbijstandverzekering? Wat kunnen die voor je doen? (IK heb er nml ook één, gelukkig.)




Hoi MM,



Jé, wat een verhaal zeg over UPC! Maar ik deins niet voor die gasten terug, want aan mij hebben ze dan echt een verkeerde hoor! Ik kan je adviseren je rechtsbijstand gewoon eens te bellen en de situatie aan hun voorleggen. Zoals je kunt lezen in mijn vorige posting heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld om een geschil op te lossen met mijn voormalige energieleverancier. Bedrijven schrikken er meestal van als zij een brief ontvangen die ondertekend is met "Mr." :) Mijn energieleverancier reageerde werkelijk nergens op...zelf niet op mijn aangetekende brieven die ik ze schreef. Wat er allemaal gaande is geweest is een erg lang verhaal, maar mijn rechtsbijstandverzekering heeft alles voor me opgelost. Gewoon eens contact met ze opnemen dus!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Beste Xander,



Het maakt echt niet uit dat jij/u in de buurt van 'n zendtoren woont. De storingen komen er heus nog wel, ik heb nu geen storingen :D

Maargoed, hopelijk blijft 't voorlopig storingsvrij..

@mastermind:

Betreffende UPC, tja datsoort bedrijven heb ik bij m'n bank geblacklisted, en komen er bij mij nooit meer in..
wij zijn net drie weken geleden overgestapt op UPC na een jaar of drie Digitenne. De reden: weinig zenders bij Digitenne (geen BBC, geen AT5 overdag), bij UPC hebben wij nu veel meer zenders. Het is ook duurder, maar dan heb je ook analoog en kun je dus opnemen met de DVDrecorder en tegelijk een ander programma kijken, dat kon bij KPN ook al niet.

En als laatste, iedere keer als er een brommertje voorbij kwam (en dat gebeurt best vaak) zaten wij naar blokjestv te kijken.. !

UPC werkt tot nu toe prima, geen problemen met aansluiten oid
Alle reacties Link kopieren
lottekeNL schreef op 21 september 2007 @ 23:22:

wij zijn net drie weken geleden overgestapt op UPC na een jaar of drie Digitenne. De reden: weinig zenders bij Digitenne (geen BBC, geen AT5 overdag), bij UPC hebben wij nu veel meer zenders. Het is ook duurder, maar dan heb je ook analoog en kun je dus opnemen met de DVDrecorder en tegelijk een ander programma kijken, dat kon bij KPN ook al niet.

En als laatste, iedere keer als er een brommertje voorbij kwam (en dat gebeurt best vaak) zaten wij naar blokjestv te kijken.. !

UPC werkt tot nu toe prima, geen problemen met aansluiten oid




Ik vindt idd. jammer dat je niet kunt opnemen zonder [inmiddels] dure d-tuner, maar ik koop toch 'n tuner voor op de pc, aangezien ik alles ga integreren op termijn.. : 3 pc's, netwerk opslag, live site incl mogelijkheid tot streaming ww, tv & spelcomputers.. Ik heb echter 2 problemen:

1: te weinig geld@moment

2: Platte TV's van té lage kwaliteit & te klein voor goede game & film ervaringen & te weinig aansluitingen 8-P ... Ook ¤ 3.000,--+ dus |-)



Add-in1.1: Bovendien is het [hopelijk] mogelijk in 2009 over te stappen op snel glas & wil daar even de mogelijkheden van bekijken tegen de tijd dat dat mogelijk =

Voor AT5: heb ik sinds Maart 'n snelle verbinding met ADSL2+
anoniem_35363 wijzigde dit bericht op 22-09-2007 01:30
Reden: Nu weer AT5 :P
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is me nog steeds niet gelukt om van UPC af te komen, zucht.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net sinds dit weekend overgestapt van Digitenne naar UPC, want ik werd en word nog steeds kierewiet van KPN.

Het eerste jaar dat ik Digitenne had was de kwaliteit prima. Het laatste half jaar zat ik steeds vaker naar blokken te kijken en dan heb ik het niet over reclameblokken.

Ook kon ik op een van mijn tv's opeens geen commerciele zenders meer ontvangen.

Dit is nog niet het ergste, hier valt mee te leven. Echter ben ik al sinds begin dit jaar verwikkeld in een conflict met KPN over mijn abonnement.

KPN kent namelijk het verschil niet tussen een afleveradres (voor de tuners toentertijd) en een factuuradres/ adres waar het abonnement op aangesloten is.

Gevolg, ik heb twee abonnementen (schijnt) die ik dus beide moet betalen (daahaaaag).

Ik heb al meerdere brieven gestuurd, elke keer met een boekwerk aan bijlagen erbij. Wordt niet op gereageerd. Of er wordt wel gereageerd door middel van een sussend telefoontje, waarnaar ik standaard een week later weer een 'betaal nu of anders' brief in mijn brievenbus aantref.

Ik heb geloof ik al een keer of 20 gebeld. De laatste keer ben ik 14(!) X doorverbonden, bijna letterlijk van het kastje naar de muur.

Uiteindelijk ben ik vandaag teruggebeld, maar ook deze dame kon het niet oplossen. Ze vond het wel hoogst opmerkelijk en wensde mij veel succes (toch aardig). Van de week word ik wederom teruggebeld. Pfffffff, ben nu wel uitgeluld met de KPN.



Nog een tip, een van mijn eerste telefoontjes (toen ik nog naief was in KPN land) met de klantenservice van KPN was op een zaterdagavond. Nooit doen!

Die grietjes' zitten je gewoon keihard uit te lachen aan de telefoon. Als je vervolgens nog een keer belt, omdat je je niet serieus genomen voelt, word je nog harder uitgelachen.



Ik hoop maar dat ik met UPC probleem vrij blijf, maar ook over hun heb ik al ettelijke horror stories gehoord. Time will tell.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven