Mijn computer tikt...

01-10-2007 13:59 30 berichten
Goedenmiddag.



Sinds een week heeft mijn computer een nieuw truukje geleerd en ik ben daar niet al te blij mee.



Wat hij doet:



Hij gaat na 10 minuten niet gebruikt te zijn automatisch op standby. Normaal werd hij weer wakker als ik op enter drukte maarrrrr.... nu dus niet meer. Hij begint te tikken en het lampje op de voorkant van de pc kast (met een tekening van een batterij ernaast) begint te knipperen. Hij komt niet meer uit de standby. Ik kan hem wel uitzetten door 5 seconden op de aan-uit knop te drukken. Maar het is niet zo handig om elke keer mijn pc weer helemaal op te moeten starten. Ik heb nu de standby functie er maar afgehaald.



Iemand een idee waarom hij zo tikt en wat ik er aan kan doen?



Alvast bedankt Pruttel
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet helpen maar ik heb wel hetzelfde. Sinds 2 dagen. Ik denk dat het een virus is. Ik heb gister Spy and destroy laten draaien, die vond virussen, gedelete. Even afkloppen, vandaag nog niet gebeurd dus ik hoop dat ik er vanaf ben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb mijn pc al helemaal doorzocht en opgeschoond. Ik heb geen virussen of zo gevonden. Pc is ook erg traag :cry: en het forum ook dus tel uit je winst!
Het klinkt mij in de oren alsof je pc niet op standby, maar in de slaapstand gaat.

Check je energiebeheer van de pc eens?

Welk besturingsprogramma heb je? XP?

Je kunt het dan vinden via deze weg;

start - configuratiescherm - energiebeheer

Daar kun je kijken hoe je het hebt ingesteld.

Ik heb alles overigens op "nooit" staan, want het is slecht voor je harde schijf.
Ik bedoel waarschijnlijk ook de slaapstand. :-$ digibeet he...



Ik heb mijn slaapsysteem idd uit gezet via de weg die jij beschrijft. Staat nu allemaal op nooit. Maar weet je misschien ook waar het getik vandaan kwam als mijn pc wel sliep?
Kan komen van je harde schijf denk ik....

Ligt er aan hoe hard het was X-D
Was niet hard, een beetje als regendruppels tegen een raam. En dan lekker ritmisch ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 01 oktober 2007 @ 21:54:

Kan komen van je harde schijf denk ik....

Ligt er aan hoe hard het was X-D




Ik denk dat een zachtere schijf zachter getik geeft. X-D



Okay... flauw grapje.
World of Warcraft: Legion
Mmm, hans66, grapjes maken mag, maar in ruil daarvoor moet je me wel een nuttig advies geven natuurlijk X-D Anders sla ik je in mekaar ;-)
Doet ie het nou niet meer Pruttel? Dan was het idd je harde schijf, komt door de slaapstand, en juist daarom is die stand niet zo goed ;-)
Oke dan. Bedankt :)



Mensen altijd met hun praatjes over energie besparen :no: als mijn pc er van stuk gaat, dan maar even niet!
Alle reacties Link kopieren
Slaapstand slecht voor de Hardeschijf??

Je pc vliegt er eerder van in de fik dan dat je Hardeschijf last heeft van de slaapstand.



Dat tikken kan overigens meerdere oorzaken hebben, dan enkel 'n doodgaande Hardeschijf, maar dat komt echt niet door de slaapstand..

Weet je toevallig wat voor Hardeschijf je hebt? Kun je dat iemand laten uitzoeken of moet ik even 'n uitleg posten deze 2 dagen?
Ik heb geen idee wat voor een schijf het is. Mijn pc is een dell. Maar wat voor een precies zou ik niet weten. Hij tikt trouwens niet meer sinds de slaapstand eraf is, maar ja, dat is een beetje het probleem verstoppen he?



Wil je een uitleg voor me posten?



Alvast bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Als je wil weten wat voor pc je precies hebt, kies je start, configuratiescherm en dan prestaties en onderhoud. Bij kies een taak staat dan informatie over de computer weergeven. Dat is tenminste in XP zo.



Ik las ook dat je pc heel traag is? Heb je een anti spyware programma? Draai dat eens. Wie weet wat ie allemaal voor bagger vindt. Daarnaast heb je misschien veel rotzooi in je registry staan e.d.

Geen idee of het een goed programma is, heb het pas net gedownload om mijn boeltje eens op te schonen en daar kun je al heel wat dingen aanpakken.

jv16 PowerTools

Het is een trial maar je kunt alle features gewoon gebruiken, geen gelimiteerde bedoeningen. Ik zou zeggen, probeer het eens maar pak het wel voorzichtig aan. Verwijder geen dingen waarvan je niet zeker weet of het niet toevallig bij het systeem hoort.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
jv16 powertools?

Doe dan dit gratis programma maar.. dubbelklikken heeft soms zin

enfin uitleg:

installeren natuurlijk in 'n map waar die hoort!

programma starten

vervolgens onderstreepte gegevens kopieren & plakken:

http://img233.imageshack.us/img233/7003/hardeschijfmodeluitleg1zp0.th.jpg



Onderstreepte nummers & letters slaan op het fabrikant-specifieke modelnummer :-]
@Shahla, ik heb geen "prestaties en onderhoud" kunnen vinden. Ik heb XP office, maakt dat wat uit?



Iemand heeft van de week hitman pro gedownload en eroverheen gegooid. Hij had 7 geinfecteerde bestanden gevonden en verwijderd. Ook search en destroy en spy sweeper of zo zijn op visite in mijn pc geweest. En de cc cleaner? AVG virusscan erop gezet. PC is al een beetje sneller. Maar dat tikken doet ie nog steeds als ik hem weer in de slaapstand gooi.
Alle reacties Link kopieren
Rouke, de link die ik plaatste is ook gratis met alle features maar het is tijdelijk. Kun je in elk geval al een hele aardige opschoning doen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Pruttel, ik heb denk ik dan de home edition. Maar via het configuratiescherm zou je het moeten kunnen vinden. Of google hier even op in combinatie met jouw versie. Er zijn vast fora of dergelijke die je kunnen vertellen waar jij dan moet kijken.



O, en er kunnen fouten in je registry zitten. Dat haalt een spyware of antivirusprogramma er niet uit. Ook niet als je programma's verwijderd. Vaak blijft de key daarvan in je registry staan die ook langzaam aan volloopt en je pc trager en instabieler kan maken.

Wees overigens wel voorzichtig met wat je weggooit want anders creër je juist instabiliteit, bv. als je iets van het systeem weg zou gooien.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Shahla en de rest, dank je voor het meedenken :) Ik haal er morgen maar iemand bij die er verstand van heeft. Ik maak het waarschijnlijk alleen maar erger als ik zelf ga lopen klieren....
Whahaha Rouke. JA slaapstand is slecht voor een harde schijf. Je verneukt zo je clusters.
Alle reacties Link kopieren
Clusters? harde schijf eens in de zoveel tijd defragmenteren probleem opgelost.ps het tikken van de hardeschijf betekend meestal niet veel goeds.
Eeeh mijn harde schijf maakt nooit herrie in de slaapstand. Daar is het de slaapstand voor, juist zodat ie niet tikt.. (niet dat ie normaal wel tikt, maar normaal doet ie wel dingen en in de slaapstand niet)
Alle reacties Link kopieren
ja 'n vrouw die mij gaat corrigeren op Hardware gebied van electronica dacht 't toch niet..



@pruttel [prt1]:Eerst ook maar n's je tijdelijke files removen & dan 'n fout & defragscan eroverheen..

@shaha: Shareware= beperkt gratis/bruikbaar..

In dit geval beperkt gratis..



Ik kan zo'n lijst met betere & kleinere software opnoemen.. maar ik zal 't maar achterwege laten.



@pruttel:

simpel gezegd, als bij het volgende schermpje er 1 óf meerdere regels rood staan aangegeven & er geen "ok" onderin staat dan kun je 'n vrij groot probleem hebben & kun je afhankelijk van je garantie termijn tegen best hoge kosten aanlopen :-|

http://img215.imageshack.us/img215/4932/hardeschijfmodeluitleg2xz8.th.jpg
Alle reacties Link kopieren
rouke schreef op 07 oktober 2007 @ 20:33:

ja 'n vrouw die mij gaat corrigeren op Hardware gebied van electronica dacht 't toch niet..



@pruttel [prt1]:Eerst ook maar n's je tijdelijke files removen & dan 'n fout & defragscan eroverheen..

@shaha: Shareware= beperkt gratis/bruikbaar..

In dit geval beperkt gratis..



Ik kan zo'n lijst met betere & kleinere software opnoemen.. maar ik zal 't maar achterwege laten.



@pruttel:

simpel gezegd, als bij het volgende schermpje er 1 óf meerdere regels rood staan aangegeven & er geen "ok" onderin staat dan kun je 'n vrij groot probleem hebben & kun je afhankelijk van je garantie termijn tegen best hoge kosten aanlopen :-|

[afbeelding]
Wat nou, gevalletje penisnijd? Kijk dan zelf op die site. Het programma is een trial dus tijdje gratis en in dit geval kun je alle features gebruiken. Staat toch echt op die site. Bovendien heb ik het zelf gebruikt en dat is ook het geval. Ik heb geen beperkingen ondervonden. En ik weet wat shareware betekent. Omdat ik een vrouw ben, wil niet zeggen dat ik helemaal niet weet wat dingen betekenen. Beetje kinderachtig dit.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ahem, mijn tikkende pc is half dood verklaard. De hele rommel word er nu afgegooid en opnieuw geinstalleerd. Geen idee wat het nou was, maar de pc-mevrouw (jaja, de monteur was een vrouw ;-)) zei dat het een beste rommel was, die gelukkig nog wel te fixen was.



Lang leve mijn andere pc. Die is hoogbejaard, maar daar heb ik nog nooit gedoe mee gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven