internetbankieren

03-10-2007 12:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Bij welke bank zitten jullie, vooral m.b.t. internetbankieren?

Ik zit nu bij de postbank, maar die heeft de laatste tijd zo veel problemen. Vind het belangrijk dat het

a) VOORAL veilig is

b) zo'n hoog mogelijke spaarrente

c) makkelijk te gebruiken is (stel als je op vakantie bent in het buitenland, moet je dan nog apparaatjes bij je hebben etc).
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ik zit bij de rabobank en dat voldoet me prima

Groetjes Fancy78
Alle reacties Link kopieren
Postbank. Ik ben heel tevreden. Inderdaad ideaal dat je geen apparaten bij je hoeft te hebben!



Jammer idd van de storingen, maar goed ik denk dat iederen bank zoiets zou kunnen overkomen en ik denk dan ook dat het snel opgelost wordt hoor.



In ieder geval wil ik niet naar een andere bank!
Alle reacties Link kopieren
Ook Postbank, maar ik heb helemaal nooit last van die storingen. Las toevallig net nog iets erover op nu.nl

waarschijnlijk ben ik dan een mazzelaar en zit ik er steeds op wanneer er niets aan de hand is.

Ik ben in elk geval heel tevreden over de Postbank en ga er dan ook niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ABN AMRO maar voor te sparen zit ik bij Spaarbeleg die overigens beide erg goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
jeetje78 schreef op 03 oktober 2007 @ 12:40:

Ook Postbank, maar ik heb helemaal nooit last van die storingen. Las toevallig net nog iets erover op nu.nl

waarschijnlijk ben ik dan een mazzelaar en zit ik er steeds op wanneer er niets aan de hand is.

Ik ben in elk geval heel tevreden over de Postbank en ga er dan ook niet weg.




Nou, dat heb ik nou ook. Vanmorgen voor het eerst gehad dat hij wat raar deed, maar ik heb altijd nog gewoon kunnen inloggen.

Lucky us!
Alle reacties Link kopieren
Rabo, bevalt prima, zeker in combinatie met Raob mobiel, dan hoef je niet meer achter je PC te zitten om even geld over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Postbank, gebruik het al jaren, het is echt ideaal. Vooral handig dat je geen apparaatjes nodig hebt oid.



Die storingen, ja lastig, hoewel ze vaak snel verholpen zijn. Ik denk dat elke bank daar wel last van heeft op zijn tijd.
Ik zit bij de ABN, vind dat op de één of andere manier veiliger en degelijker overkomen dan de postbank (waar vriend zit). En inderdaad, bij ABN nooit last gehad van sotringen, da's bij de postbank ook wel handig. Ik snap ook niet wat er zo onhandig is aan een apparaatje. Ik regel financiele zaken toch alleen maar thuis, doen jullie dat zo vaak buitenshuis?



Waarom laat je je gewone rekening niet bij de postbank en open je ergens anders een internetspaarrekening (bijv. bij ATbank, 4,5% rente) die je koppelt aan je postbank-rekening?
Ook Postbank. Wordt steeds gezegd dat dat minder veilig is, maar dat slaat op de papieren lijst met codes. Via sms nog nooit problemen gehad.



Daarnaast internetspaarrekeningen tegen momenteel 4.25%, ASNbank en Aegonbank.
Alle reacties Link kopieren
Postbank (zonder problemen al 20 jaar) en voor de spaarcentjes de DSB-bank. Inleggen en opnemen zonder boetes en aanverwanten en nog lekkere rente ook die 2x per jaar uitbetaald wordt. En natuurlijk alles via internet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zit bij de Rabobank, werkt prima, je moet wel je pas in zo'n Random Reader steken, maar is een klein en compact ding.



Krijg nu 3,2 % rente op de internetspaarrekening. Er zijn deposito's waar je 4 % krijgt oid, maar dan moet je je geld een jaar vastzetten, en dat kan voor mij niet omdat ik een huis wil kopen.

En al die banken die adverteren met 4,25 of zelfs 6 % rente: die 6% blijkt alleen voor de eerste 2 maanden te zijn ongeveer, en die ASN-rekening: daar kan ik volgens de kleine lettertjes niet zomaar 30000 euro op storten. Je krijgt alleen die ruim 4 % wanneer je iedere maand een klein bedrag bij hen spaart. Kan ik dus niks mee.

Beetje misleidend die reclames, en dat gezeur voor een betere wereld is vooral schijnheilig politiek correct gezwets.
Alle reacties Link kopieren
sns.. werkt ook prima..
quattro35 schreef op 03 oktober 2007 @ 21:52:

En al die banken die adverteren met 4,25 of zelfs 6 % rente: die 6% blijkt alleen voor de eerste 2 maanden te zijn ongeveer, en die ASN-rekening: daar kan ik volgens de kleine lettertjes niet zomaar 30000 euro op storten. Je krijgt alleen die ruim 4 % wanneer je iedere maand een klein bedrag bij hen spaart. Kan ik dus niks mee.
Bij AT-bank zijn er geen kleine lettertjes. Geen opnamekosten, geen minimuminleg, niet iedere maand een bedrag sparen. AT-bank was vorig jaar de bank met de hoogste rente, ze hebben het het hele jaar waar kunnen maken. En doen ze het dit jaar niet, dan verhuis ik m'n geld zo weer naar een andere bank. :)
Alle reacties Link kopieren
Bij ABN en bij Rabobank. Werken voor mij allebei prima. Maar dus wel zo'n reader nodig voor beiden.



En bij HSBC, daar heb je geen lezer nodig, alleen een aantal codes. Maar deze gebruik ik niet zo vaak voor internetbankieren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes; toch ook nog veel mensen bij de Postbank die tevreden zijn. Ik heb vooral de laatste tijd gehoord dat de beveiliging niet optimaal is...dat vind ik gewoon niet relaxed....
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een zeer tevreden Rabobank-internetbankierder!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij de abnamro, werkt erg goed en makkelijk, nog nooit problemen gehad!
He Fame, jij zit toch niet al 20 jaar te internetbankieren, toch??[ |-)



Ik ben overgestapt van postbank naar rabobank om 2 redenen:

1.Postbank had bij ons wel veel storingen, echt regelmatig, terwijl ons internet altijd goed werkt.

2.Als je bij de postbank geld overmaakt van je spaarrekening naar je lopende duurde het een paar dagen voordat het was bij geschreven, terwijl het wel van je spaarrekening af was.......

Of dat laatste nu nog zo is weet ik niet, maar toen een postbank medewerkster mij vroeg waarom we weggingen en ik dit als 1 van de redenen aandroeg erkende ze dat dat waar was en het eigenlijk ook vreemd is.

En dat apparaatje bij de rabo maakt me niks uit, een vel papier met TAN codes is toch hetzelfde. Heb nog geen rabo mobiel, misschien is dat ook iets voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf bankier nogwel met de pb..

Er zitten t.o.v de pas-gebonden internetbankier oplossingen wel 'n aantal voordelen aan:

Als jij je pinpas/pinpas lezer, kwijt bent/gestolen wordt. Dan ben je in het buitenland, bijna altijd gebonden aan je creditcard(s).

Met de postbank zijn er in het buitenland voordelen:

je papieren lijst kun je kopieren, ben je d'r 1 kwijt dan pak je de reserve..

Je kunt tan codes per sms laten versturen.

per telefoon bankieren kon tot vorig jaar bij de postbank ook erg makkelijk via het befaamde wél werkende 026-nummer. Nu werkt het geloof ik 24U, maar is de prijs@ 10ct/min.



En als laatste: Geen enkele vorm van bankieren is 100% veilig.
Hier ook een abn-amro klant. Het internetbankieren gaat als een tierelier, en is goed beveiligd door middel van de e.dentifier. Postbank vertrouw ik voor geen meter, met al die lijsten met TAN codes. Teveel storingen en phising. Een beetje ouderwertse manier van internetbankieren bij de postbank, no thanx...gaan toch mijn haren recht van overeind staan @-(
rouke schreef op 06 oktober 2007 @ 07:04:

Ikzelf bankier nogwel met de pb..

Er zitten t.o.v de pas-gebonden internetbankier oplossingen wel 'n aantal voordelen aan:

Als jij je pinpas/pinpas lezer, kwijt bent/gestolen wordt. Dan ben je in het buitenland, bijna altijd gebonden aan je creditcard(s).

Met de postbank zijn er in het buitenland voordelen:

je papieren lijst kun je kopieren, ben je d'r 1 kwijt dan pak je de reserve..

Je kunt tan codes per sms laten versturen.

per telefoon bankieren kon tot vorig jaar bij de postbank ook erg makkelijk via het befaamde wél werkende 026-nummer. Nu werkt het geloof ik 24U, maar is de prijs@ 10ct/min.



En als laatste: Geen enkele vorm van bankieren is 100% veilig.




De Postbank zal vast voordelen hebben, maar op één of andere manier voelt het niet veilig. De e.dentifier van abn-amro gebruik ik enkel thuis, dus raak ik het ding niet kwijt. In het buitenland hoef ik niet te internetbankieren.



Ik bankier al járen via internet met abn-amro, en heb werkelijk nog nooit een probleem ondervonden qua veiligheid. Mijn rekening is nog steeds niet leeggeplunderd ;-)



Nadelen bij de Postbank zijn o.a. de verwerkingstijd...dit duurt minimaal 2 dagen. (van bank naar giro dan, en vice versa)



Ik hou het lekker bij abn-amro....prima bankje :)
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik bankier naar volle tevredenheid bij de Postbank... En wat jij zegt Xander, over die lijsten met TAN-codes, klopt niet hoor... Ik krijg per overschrijving een TAN-code toegesmst, dus stel dat er iemand zou proberen om geld van mijn rekening te halen, dan krijg ik ineens een sms met een TAN-code terwijl ik helemaal niet aan het bankieren ben... Dan hang ik natuurlijk meteen aan de lijn bij de Postbank! Ben ook erg tevreden over de service, je kan -maar dat weten veel mensen niet, want het is lastig te vinden op de site- zelfs chatten met de PB-medewerker, ook op zaterdag (weet alleen niet tot hoe laat). Voor sparen heb ik de Kwartaalextrarekening van PB, die ook weer bijna niet te vinden is, maar als je binnen die site zoekt heb je 'm zo. Basisrente 2% en als je je geld er drie maanden op laat staan, bonusrente van 1 komma euh, ik dacht 1,3% maar weet niet zeker. Rente wordt per kwartaal bijgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al 27 jaar bij de Postbank, en internetbankier er zo lang als het kan. Ik heb bijna nooit problemen, en log bijna dagelijks wel even in.



Als je je gezonde verstand gebruikt is Postbank echt niet onveilig hoor. Iedereen die niet volslagen digibeet is snapt dat een mail met 'lieve postbankklant' bedrog is. Net zoals overal te lezen is dat er nooit om pincode, tancode, inloggegevens gevraagd wordt op andere plekken dan gebruikelijk. Ik heb overigens al járen geen tancodelijst meer, maar krijg ze idd per overschrijving via sms toegestuurd. Ik gebruik het dus wel op veel verschillende locaties, dus vind het erg handig dat ik geen extra apparaatjes nodig heb. En dat ook mijn creditcard (en vroegah ook mijn doorlopend krediet) en mijn spaarrekeningen via één login te benaderen zijn, vind ik heel erg prettig.



Maar... Als ik bij de Rabobank of ABN AMRO zou zitten, zou ik daar ongetwijfeld ook reuzetevreden over zijn :-)



De rente op de internetspaarrekening van de postbank is overigens 2,5%. En inderdaad was het zo dat het eerder een paar dagen duurde als je overschreef van/naar spaarrekening, maar dat is inmiddels gelukkig niet meer!
-
Alle reacties Link kopieren
(En MM, jij zit ook overal he ;-) )
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven