Windows Vista..... ik wil weer XP!!!!

15-10-2007 13:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje of 3 heb ik een nieuwe laptop met Windows Vista. In het begin had ik wel meteen iets van jeetje wat is dit traag, maar ik vond het uiterlijk van Vista wel weer erg mooi. Maar ondertussen ben ik er helemaal klaar mee!!



Het werkt allemaal ontzettend traag, om de haverklap loopt Windows Explorer vast, programma's worden ineens zonder waarschuwing afgesloten, programma's werken niet onder vista, etc.

M'n mediaplayer is nog wel de grootste ramp. Die liep onder vista al nooit helemaal vlekkeloos, maar nu kan ik ineens niets meer verwijderen of toevoegen aan de mediabibliotheek. Ik dacht dan download ik een andere versie, maar dat kan dus weer niet omdat die niet vista-compitable is.....



Nu wil ik eigenlijk vista eraf gooien en weer gewoon ouderwets xp installeren. Maar kan dit zomaar??? Weet iemand dit misschien?
Geen idee, maar ik erger me inmiddels ook groen en geel, alles is inderdaad retetraag. Opstarten, afsluiten, programma's met plug-ins die vastlopen. En wat betreft foto's beheren enzo, geef mij de wizards van XP maar. En continue die pop-up dat je dit of dat hebt opgestart en of je dat wel wilt "click continue" grrrr....



Ik kreeg een site toegestuurd waar veel voorkomende Vista problemen in worden behandeld, misschien heb je er iets aan, ik vond de info vrij algemeen maar misschien dat je er iets mee kan.

http://www.microsoft.com/...dows/windowsvistaservice/
citronella schreef op 15 oktober 2007 @ 13:28:

Geen idee, maar ik erger me inmiddels ook groen en geel, alles is inderdaad retetraag. Opstarten, afsluiten, programma's met plug-ins die vastlopen. En wat betreft foto's beheren enzo, geef mij de wizards van XP maar. En continue die pop-up dat je dit of dat hebt opgestart en of je dat wel wilt "click continue" grrrr....



Ik kreeg een site toegestuurd waar veel voorkomende Vista problemen in worden behandeld, misschien heb je er iets aan, ik vond de info vrij algemeen maar misschien dat je er iets mee kan.

http://www.microsoft.com/...dows/windowsvistaservice/




O ja, wat ook zo grappig is, not, windows mail, de vervanger van outlook express, daar kun je niet meer je hotmail en gmail accounts aan toevoegen, die mail moet je dus gewoon weer via je webbrowser versturen



Edit: hmm, de bedoeling was om mijn vorige bericht te wijzigen, niet om het te quoten, ligt aan mezelf hoor, niet aan vista ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan ook. Mijn vriend heeft ook een halfjaartje terug een nwe laptop gekocht, in het begin was Vista helemaal leuk, maar ook hij werd er helemaal ziek van. Hij heeft vista eraf, en xp erop gegooid nu.
Alle reacties Link kopieren
M'n broer was gisteren hier en ik vroeg 't hem. Hij begon over drivers en randapparatuur?????????? was bang dat daar mss problemen mee zouden komen.....

Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van. Het broertje van m'n vriend zegt ook dat ik 't gewoon kan doen, dat 'niet fout kan gaan...



Mja, dankzij m'n broer ben ik u dus bang dat ik straks met een laptop zit waar ik niets meer mee kan....
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat het andersom niet goed werkt, van Vista naar XP: printers en andere randapparatuur dat niet meer compatible is, software dat niet werkt...



Nu besef ik me weer eens wat een goeie keus van me was om Windows vaarwel te zeggen en over te stappen op Mac :cheer2:

Nooit moeilijkheden, drivers installeren of vastlopende programma's... whoeiii!
Alle reacties Link kopieren
AgentL schreef op 15 oktober 2007 @ 13:47:

Ik weet wel dat het andersom niet goed werkt, van Vista naar XP: printers en andere randapparatuur dat niet meer compatible is, software dat niet werkt...

Dat was dus m'n vraag... van Vista terug naar XP....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt rustig van Vista naar XP, drivers voor XP zijn er tenslotte allemaal al even :-) Andersom kan wel problemen opleveren, omdat veel software / drivers etc. nog niet klaar zijn voor Vista.



Denk wel aan een goede backup van alle bestanden die je niet kwijt wilt (foto's, documenten enzo) -- kans is groot dat de hele schijf een format krijgt omdat je terug gaat naar een oudere versie.



Darn, ben blij dat ik nog vast heb gehouden aan XP -- ik las de systeemeisen voor Vista en viel bijna uit mijn stoel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor net dat als ik een recovery disc maak ik alles weer terug kan draaien mocht het niet werken... in dat geval is het het proberen waard...
Alle reacties Link kopieren
Mar10eN schreef op 15 oktober 2007 @ 13:59:

Je kunt rustig van Vista naar XP, drivers voor XP zijn er tenslotte allemaal al even :-) Andersom kan wel problemen opleveren, omdat veel software / drivers etc. nog niet klaar zijn voor Vista.



Denk wel aan een goede backup van alle bestanden die je niet kwijt wilt (foto's, documenten enzo) -- kans is groot dat de hele schijf een format krijgt omdat je terug gaat naar een oudere versie.



Darn, ben blij dat ik nog vast heb gehouden aan XP -- ik las de systeemeisen voor Vista en viel bijna uit mijn stoel ;-)




Thnx!! Dit moest ik even horen!!

Ik heb alles wat ik op m'n harddisk heb staan al overgezet naar een externe schijf, dus daar gaat 't probleem niet zitten!
een backup van bestanden is sowieso handig, want mijn vista was laatst dus finaal vastgelopen omdat ik per ongeluk laptop had uitgezet toen het ding automatisch een upgrade aan het installeren was, daarna wilde windows niet meer opstarten en wat ik ook deed, repareren, teruggaan naar een oudere datum etc, niets hielp, heb toen nog gedeeltelijk herinstalleren geprobeerd waarbij windows aangaf dat dingen als foto's en bestanden wel bewaard zouden blijven, maar helaas, na de gedeeltelijke herinstallatie was alles weg :-@

kortom, ik ga vaker backups maken, heb XP nog nooit hoeven herinstalleren maar vista vertrouw ik niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een laptop met Vista moeten kopen dit jaar. Inmiddels heb ik er al lang weer XP op en werkt de computer gewoon zoals het hoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een setje herstelschijven aan het maken, daarna ga ik het gewoon maar eens proberen.

Maar nog 1 vraagje... kan ik xp gewoon over vista heen installeren? Want (mss een domme gedachte) als ik vista verwijder eerst, hoe kan ik dan nog iets doen op m'n laptop??
Alle reacties Link kopieren
Hele goede vraag, Boendo, en dat zat ik me ook af te vragen. Het is tenslotte windows, en dat doet zelden wat je wilt ;-)



In theorie kun je je XP schijf in de laptop doen en XP over Vista heen installeren. De vraag is of Windows dat toestaat, omdat het een 'downgrade' is. Wat - denk ik - zou moeten werken in de XP installatiedisk erin doen, opnieuw opstarten en dan 'opstarten van CD-ROM' kiezen / 'Installeer Windows XP'.



Ooit heb ik een laptop van XP naar '98 over moeten zetten, dat ging niet zonder slag of stoot omdat meneer Gates voor mij had besloten dat ik per definitie het nieuwste besturingssysteem wilde, en er dus geen ouder overheen kon zetten.

Heb er toen van ellende eerst een dual-boot van gemaakt, en daarna XP gewist. Tsssssssk :)



Maar probeer het in 1e instantie op de makkelijkste manier: opstarten vanaf je XP disk. Met een béétje mazzel kan het gewoon, en hoef je geen touren uit te halen. Als het niet kan loop je geen risico mbt data enz., je Vista installatie blijft dan gewoon in tact.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Vista, maar (nog) geen problemen mee, heb 'm al een half jaar ofzo, dus ik ben benieuwd :-p
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een laptop gekocht van de zomer, met inderdaad Vista erop. Ik heb daarna gelijk Xp erop geinstalleerd en het werkt prima. Wel blijft de Laptop zelf erg traag....



Heeft iemand trouwens een idee welke Virusscan je erop kunt doen? Ik had namelijk Mcafee, maar die kan ik er nu dus niet op zetten grrrrrrrr! Moet ik straks dus een nieuwe gaan kopen, omdat die eikels van Windows nog niet alles in orde hebben!
Alle reacties Link kopieren
tweeling26 schreef op 15 oktober 2007 @ 14:50:

Ik heb ook een laptop gekocht van de zomer, met inderdaad Vista erop. Ik heb daarna gelijk Xp erop geinstalleerd en het werkt prima. Wel blijft de Laptop zelf erg traag....
Hoe heb je dat gedaan? Over vista heen geïnstalleerd? Of zoals Mart10en het hierboven beschrijft?
Ik kreeg norton erbij geleverd, die werkt wel met Vista, enig nadeel, het is een testversie voor 3 maanden en nergens de mogelijkheid het ding te de-installeren.
Alle reacties Link kopieren
tweeling26 schreef op 15 oktober 2007 @ 14:50:

Ik heb ook een laptop gekocht van de zomer, met inderdaad Vista erop. Ik heb daarna gelijk Xp erop geinstalleerd en het werkt prima.



Inderdaad, gewoon er overheen gezet? Dat zou gewoon moeten kunnen ...



Wel blijft de Laptop zelf erg traag....



Een trage pc wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door Windows. Of liever: de rommel die achter blijft door het gebruik :-) Ik heb zelf een aantal tools om o.a. het register schoon te houden, zo blijft mijn laptop snel draaien. En ik heb een relatief 'oud & sloom bakkie', maar door dat onderhoud issie wel veel sneller dan de nieuwste flaptops die niet bijgehouden worden :-)



Heeft iemand trouwens een idee welke Virusscan je erop kunt doen? Ik had namelijk Mcafee, maar die kan ik er nu dus niet op zetten grrrrrrrr! Moet ik straks dus een nieuwe gaan kopen, omdat die eikels van Windows nog niet alles in orde hebben!



Hmm, McAfee is zéker niet de beste en een enorme systeem-vertrager, dus in dat opzicht niet zo'n enorm verlies :-) Maar daar heb je nu niks aan, dat snap ik ook. Er zijn goede gratis scanners te krijgen op het internet, en de betere betaalde pakketten (zoals bijvoorbeeld Bitdefender) kun je een bepaalde periode gratis proberen voor je het pakket aanschaft.

Er zijn natuurlijk ook veel mogelijkheden om gratis aan een betaalde versie te komen, de vraag is of je dat moet willen :)



Als firewall kan ik trouwens "Look 'n Stop" aanraden: héél klein licht programma, wordt je laptop tenminste geen slak van, en werkt als een tierelier ...
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef op 15 oktober 2007 @ 14:54:

Ik kreeg norton erbij geleverd, die werkt wel met Vista, enig nadeel, het is een testversie voor 3 maanden en nergens de mogelijkheid het ding te de-installeren.




Dat is idd ook zo irritant aan die dingen, dat ze die programma's erop knallen, en er geen mogelijkheid is om het ervanaf te halen.

schofterig, zodat je toch zeker wel "hun" virusscan koopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat het beveiligen van je PC betreft, Hitman Pro.

Ik draai het eens in de week, en haalt alle troep tot spyware aan teo van mn pc af. Het is een alles in een programma, dat voor jou allerlei andere programma's aanstuurt.



Gebruik het al jaren, en je pc blijft lekker schoon en snel!
Alle reacties Link kopieren
Kan ook eigenlijk niet als een verrassing komen dat een product wat net op de markt is veel kinderziektes heeft. Is met veel nieuwe auto's ook zo. (Heerlijk om die probleem/horror-verhalen van eigenaars van nieuwe auto's te lezen! :)



Wanneer je de kans op ellende zo klein mogelijk wilt houden is het misschien slim om een product of dienst te nemen wat al een poosje op de markt is, zodat de problemen eruit zijn. Omdat al die "snelle" kopers als proefkonijn hebben gediend natuurlijk...........................
Alle reacties Link kopieren
Mar10en, wat zijn dan goede tools om je reg schoon te houden? Zit met een prima laptop, maar hij is ondertussen een beetje errug vervuild...
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef op 15 oktober 2007 @ 21:15:

Kan ook eigenlijk niet als een verrassing komen dat een product wat net op de markt is veel kinderziektes heeft. Is met veel nieuwe auto's ook zo. (Heerlijk om die probleem/horror-verhalen van eigenaars van nieuwe auto's te lezen! :)



Wanneer je de kans op ellende zo klein mogelijk wilt houden is het misschien slim om een product of dienst te nemen wat al een poosje op de markt is, zodat de problemen eruit zijn. Omdat al die "snelle" kopers als proefkonijn hebben gediend natuurlijk...........................




Ik wilde ook geen vista, maar probeer tegenwoordig maar eens een fatsoenlijke laptop zonder vista te kopen nog... mij is 't niet gelukt.



Ook is 't me nog altijd niet geluk xp weer te installeren. Windows staat een oudere versie installeren inderdaad niet toe. Ook het opstarten via de cd-rom wil niet werken. Dus ik zit weer even met m'n handen in 't haar hoe het nu aan te pakken...
Alle reacties Link kopieren
boendo schreef op 16 oktober 2007 @ 00:07:

[...]

Windows staat een oudere versie installeren inderdaad niet toe. Ook het opstarten via de cd-rom wil niet werken. Dus ik zit weer even met m'n handen in 't haar hoe het nu aan te pakken...




Pfffft, wel nieuwe versies maar altijd de oude problemen ...



Wat ik destijds gedaan heb (zie hier boven): een dual boot maken, dus in dit geval XP naast Vista installeren (op aparte partitie). Daarna Vista eraf mikken ...



Beetje een omweg, maar wel effectief ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven