Digitale TV opnemen op harddiskrecorder?

21-10-2007 18:41 7 berichten
Ik heb digitale TV via Tele 2 (Versatel). Ik krijg de zenders niet geïnstalleerd op mijn harddiskrecorder (LG). Toen ik nog TV via de kabel had, kreeg ik die kanalen wel geïnstalleerd.

Nou ben ik bang dat ik dus té enthousiast de harddiskrecorder heb gekocht en dat ik er helemaal geen digitale TV mee op kan nemen. Wie heeft hier ervaring mee? Klopt het dat dat niet kan? Of kunnen bepaalde modellen harddiskrecorders het wel? Of doe ik gewoon iets grandioos verkeerd??
Je kan met Tele 2 alleen maar het kanaal opnemen wat je op dat moment aan hebt staan. De kanalen installeren moet geen probleem zijn, maar je kunt dus niet tegelijkertijd het ene programma kijken en het andere opnemen...tenzij je er een decoder bij koopt.
Mamagrande,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas lukt het installeren van de kanalen echt niet. Ik heb het netjes via de gebruiksaanwijziging gedaan, maar helaas...

Dus zover kom ik al niet!
Hmm het is hier met een Philips wel gelukt, dus het moet te doen zijn. Misschien even contact opnemen met de leverancier?
Ja, mss is dat het handigste.

Is het zo dat je met de ene recorder wel digitale TV kan opnemen en met de andere niet?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de kanalen niet apart installeren op je HD-recorder.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik doe een poging.

Zet je HD-recorder op kanaal 1 (wrs nederland 1) en ga dan met de zenderknop 1 terug (dus niet naar nederland 2, de andere kant op) Dan krijg je waarschijnlijk Lijn3 te zien. En dàt is nu je digitale kanaal. Om van zender te verwisselen op de HD-recorder van digitaal kanaal, gebruik je nu de AB van je decoder en niet die van je HD recorder.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

(je kunt dus niet alle digitale zenders apart op de HD-rec programmeren zoals je dat met RTL, BBC etc doet.)

Je decoder is als het goed is met de scartkabel op 'lijn3' ingeplugd.
Alle reacties Link kopieren
En je moet je tv dan op AV1 of AV2 zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven