Hema-worst

24-10-2007 13:06 9 berichten
Hema-worst komt bij Unox vandaan!





OSS - Een van de grootste bedrijfsgeheimen in Nederland, namelijk wie maakt de Hema-worst, is onderwerp van discussie.



"De beroemde rookworst van Hema wordt bij Unox in Oss geproduceerd", klapte een medewerker uit de school tijdens de staking bij Unilever-bedrijven. Hij is direct door de directie van Unox op het matje geroepen.



Dat meldt Distrifood woensdag. De anonieme medewerker is verbolgen over het besluit van de Unilever-leiding om flink te gaan bezuinigen in Nederland. Het onthullen van het geheim van de herkomst van de rookworst is zijn 'wraak'.



Hema zelf wil, volgens een artikel in Brabants Dagblad, niets kwijt over waar het beroemdste huismerkproduct van Nederland wordt gefabriceerd. Ook Unox houdt de lippen op elkaar. Medewerkers spreken elkaar tegen. Concurrent Zwanenberg ontkent de worsten te produceren en wijst naar Unox in Oss als de bron van de Hema-worst.





http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/02123/hema_2123671c.jpg
Alle reacties Link kopieren
Hema-gate..
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik dat de Hema worst gemaakt is (varkensvlees) van biggetjes die zonder verdoving gecastreerd zijn. Nooit meer een Hema worst voor mij. Ik eet helemaal nooit rookworst meer hoor maar ik lust het wel maar mijn trek is over als ik dat lees.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
mylenevalerie schreef op 24 oktober 2007 @ 13:22:

Laatst las ik dat de Hema worst gemaakt is (varkensvlees) van biggetjes die zonder verdoving gecastreerd zijn. Nooit meer een Hema worst voor mij. Ik eet helemaal nooit rookworst meer hoor maar ik lust het wel maar mijn trek is over als ik dat lees.
niet meer. er is nu overeengekomen dat de biggetjes met verdoving geholpen worden. er is toen zoveel ophef over geweest, dat de Hema daarvoor gezwicht is. en waar de worst vandaan komt... dat weet ik als Hema-medewerkster niet eens.
Alle reacties Link kopieren
hmmmmmmm rookworst......
Alle reacties Link kopieren
Yin schreef op 24 oktober 2007 @ 14:00:

[...]





niet meer. er is nu overeengekomen dat de biggetjes met verdoving geholpen worden. er is toen zoveel ophef over geweest, dat de Hema daarvoor gezwicht is. en waar de worst vandaan komt... dat weet ik als Hema-medewerkster niet eens.
Oh gelukkig. Jammer dat het altijd met zoveel (negatieve) aandacht pas gebeurd. Ik koop/kocht altijd mijn make-up enzo daar omdat het niet op dieren getest is. Vond het echt een teleurstelling dat toen te lezen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
e
Yin schreef op 24 oktober 2007 @ 14:00:

[...]





niet meer. er is nu overeengekomen dat de biggetjes met verdoving geholpen worden. er is toen zoveel ophef over geweest, dat de Hema daarvoor gezwicht is. en waar de worst vandaan komt... dat weet ik als Hema-medewerkster niet eens.




Dit klopt niet helemaal. De Hema-worst wordt nog altijd van onverdoofd gecastreerde biggetjes gemaakt, maar er is afgesproken dat dat vanaf 1 januari 2009 niet meer gebeurt. Voorlopig nog wel dus. Datzelfde geldt ook voor Unox.

Mc Donalds stopt er al op 1 november aanstaande mee, het varkensvlees daar wordt vanaf dan alleen maar gemaakt van biggetjes die verdoofd gecastreerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goh, het verbaast me dat dit blijkbaar nog geen openbare informatie was. Ik wist dit al jaren. (dan heb ik het vast ooit gehoord van mijn familielid dat bij Unox gewerkt heeft)
Alle reacties Link kopieren
Even off-topic

@mylenevalerie: als je er zeker van wil zijn dat je make-up niet op dieren getest is, kun je ze volgens mij het beste bij de Body Shop kopen (die staan overigens ook een deel van de winst af voor goede doelen) of bij Yves Rocher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven