keukenmchine

28-10-2007 22:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie een keukenmachine? Zo ja, welke heb jij? Ben je er tevreden over of zou je graag een andere willen?



Ik kan tweedehands een Magimix 3000 overnemen, maar een koopje is het niet direct (ik hoop uit te komen op max 50 euro). Graag hoor ik van jullie of jullie goede ervaringen hebben met dit apparaat, of misschien tips hebben voor een goede machine die wellicht 2dehands wat goedkoper te krijgen is..
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ermee doen?
Alle reacties Link kopieren
hm, staat misschien een beetje raar. Als je voornamelijk wilt pureren en hakken, koop dat zo'n multimixer van Braun. Wil je heel veel plakjes, staafjes en dat soort dingen, of eiwit enzo, dan is het wel een ideaal apparaat omdat hij best groot is ook. Ach, ik heb er hier een staan en gebruik hem bijna nooit. Maar ik vind hem best mooi.
Ik heb geen keukenmachine maar inderdaad een staafmixer met hakmolen en een gewone mixer met haken en beslagdingesen.



Ik had een keukenmachine. Een hele uitgebreide met sapcentrifuge, ijsmaakbakjes en alle schijfjes en stukjes en staafjeshulpstukken die je maar kon bedenken. Hij gaf je nog net geen beurt, de rest deed 'ie allemaal. Ik gebruikte 'm bijna nooit. Zo'n gedoe met afwassen en in elkaar zetten e.d. Ik heb 'm om die reden weggedaan. Had ik dat maar eerder geweten lieverd, dan had je 'm zo kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja hij moet zo'n beetje alles kunnen. Heb nu een staafmixer met hakbak, maar dat bakje is zo klein. Gaat maar 1 ui per keer in. Bovendien is hij hard aan vervanging toe. Ook handig lijkt het me als ik beslag ed kan mixen zonder de mixer vast te hoeven houden. Patatjes moet ie kunnen maken, maar ook fijnrasp en grofrasp. Beetje multi moet hij dus wel zijn.



Potver Leo, ben ik weer mooi te laat! Maar de gedachte is lief. :smile:
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ze bieden die Magimix keukenmachines voor 150 euro aan op marktplaats. 50 euro is dus blijkbaar een koopje. Waarom zijn die dingen zo veel duurder dan andere keukenmachines?

Maar goed, mijn keukenmachine is gewoon een Braun. Ik gebruik hem alleen om kaas te raspen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een braun (met een nummer erachter, geen idee welk nummer, 680 ofzo?) gebruik 'm voor beslag, deeg, snijden enz. en vind 'm geweldig. Kan niet zonder!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt trouwens dat de duurdere machines een stuk steviger zijn. Als je vaak deeg maakt, wordt deze wel aangeraden.
Later is nu
Magimix is top of the bill, schijnt heel gebruiksvriendeliijk te zijn en gaat lang mee. En ze zijn om te beginnen al stervensduur, dus 50 euro is een koopje.



Ik heb een moulinex met een blender eraanvast. Superding: zit een sinaasappelpers in, je kan er geweldig brooddeeg mee kneden, hij raspt van alles (maar dat gebruik ik bijna nooit), hakt, en de blender is geweldig voor het pureren van soepen enzo, en milkshakes!
De motor van Magimix is sterker.



Ik heb er eentje van Kenwood, moterblok waar je naar keuze een mengkom of blender op kunt zetten. Met vruchtenpers en ik-weet-niet-hoeveel andere accessoires. Gebruik hem af en toe (hoewel ik hoop dat ik hem vaker ga gebruiken nu hij vlakbij mijn aanrecht opgeborgen is).



Keukenmachine is handig voor deeg, hakken, raspen.

Staafmixer (met klophaak) is handiger voor dingen als soep, sap, slagroom, beslag.
anoniem_41460 wijzigde dit bericht op 29-10-2007 20:03
Reden: slagroon? wat is dat?
% gewijzigd
Jaaaa een Magimix!

Ik heb de Magimix Compact 3100 en ik ben er heel erg blij mee. Hij is simpel, dus niet allerlei overbodige knoppen en tig accessoires. Hij doet het supergoed en is gemakkelijk schoon te maken. En ik vind hem ook best mooi (voor een keukenmachine dan he).
Alle reacties Link kopieren
Na even navragen bleek de Magimix 10 jaar oud te zijn en regelmatig gebruikt. De prijs was me te hoog voor een apparaat van die leeftijd.



Ook blijkt mijn zus nog een complete keukenmachine op zolder te hebben staan, van Moulinex. Helemaal goed, maar tussen de kampeerspullen beland omdat mijn zus voor een koopje een, juist ja, Magimix compact 3100 op de kop had getikt (15 euro!).



Mag deze dus hebben. (Kus voor m'n Zus) Ga eerst maar eens een poosje leven met een keukenmachine, voor ik besluit of ik er geld genoeg voor over heb om een Magimix aan te schaffen.



Poez kennende komt ie er toch nog wel, als blijkt dat ik een keukenmachine regelmatig gebruik. Maar dan er voor sparen, zodat ik een hageltjenieuwe kan kopen... Poez heeft een veeeeel te groot zwak voor goed en nieuw keukengerei! X-D
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven