Magic Maxx (nep Magic Bullet)

07-11-2007 16:09 10 berichten
http://bilder4.weltbild.de/5/526536z.jpg



Ik zoek gebruikerservaringen over de Magic Maxx (nu voor ¤ 19,99 te koop bij een landelijke keten). Dit is een namaak Magic Bullet, "beroemd" van de Tel Sell reclames.



Wie heeft zo'n geval, en wat kun je ermee ? IJs crushen geloof ik niet dat het ding dat kan, daar heb je volgens mij veel meer power voor nodig, maar wat kan er dan wel mee ?



Kan ik net zo goed mijn staafmixer blijven gebruiken ? Een sapcentrifuge heb ik al, dus sap hoef ik er niet mee te maken.



Graag jullie reacties, positief en negatief, alles is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 'm niet zo vaak, alleen in het begin voor milkshakes and smoothies. Nu af en toe voor tapenade. Ik heb ook eens een keer een ui geprobeerd te snijden (gezien op de reclame) maar dat werd snot.



Met een sapcentrifuge+staafmixer heb je ongeveer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Over de Magic Bullet heb ik gehoord dat het een waardeloos ding is en je beter een staafmixer met hakbak kunt gebruiken. Een goedkopere versie van de Magic Bullet zal denk ik niet veel beter zijn.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De "hakbak" van mijn staafmixer verrekte het ineens om rauwe worteltjes te hakselen, dat is eigenlijk de reden dat ik op zoek ben naar een vervanger.



Dus eigenlijk is de vraag "nieuwe staafmixer" of Magic Maxx ? De prijs is hetzelfde.



Mijn staafmixer zelf doet het nog wel, ik heb dus feitelijk alleen een hakbak nodig, en losse accessoires -als je ze al kunt krijgen- zijn vaak duurder dan een nieuw apparaat.
Magic Bullet is een k*tding, daar valt echt niks fatsoenlijks mee te maken (althans; niet zonder gefrustreerd te raken). Ik zou dus al helemaal niet beginnen aan een nepperd.
Alle reacties Link kopieren
IK heb vaak met verwondering de reclame van de magic bullet bekeken. Klinkt mooi, maar is het mooi? Smooties zijn leuk, maar enorm duur als je ziet hoeveel fruit erin moet. "je hoeft je handen niet vies te maken aan knoflook snijden" nee, maar je moet wel de knoflook péllen.. nog vieze handen... "Een pastamaaltijd in 3 minuten klaar!" Yeah, right.. als de pasta al gekookt is... dat soort dingen.



Ik zou voor een nieuwe staafmixer met bak gaan. Kijk nog eens goed om je heen. Ikzelf heb een keukenmachine én een staafmixer met hakselbak. Gebruik beide veel en soms ook tegelijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een nepperd en ik ken nog iemand die zo`n ding heeft. Die kennis heeft em nauwelijks gebruikt, maar toch is het ding kapot; het rubber wat binnenin zit komt tegen het ronddraaiende ding aan.



De mijne is niet kapot maar toch gebruik ik em nauwelijks. Het ding kan smoothies maken, maar dan blijven er toch altijd nog stukjes inzitten. Dingen snijden doet ie simpelweg niet; het wordt altijd moes.



De bekers die erbij zitten leken me erg handig, maar het drinkt niet lekker waardoor ik ze eigenlijk nooit gebruikt heb. Maar ja, je gooit het ook niet weg he? Dus nu staat er naast de niet-al-te-grote nepmagic-B een hele stapel accesoires die niet gebruikt worden...



Lang verhaal, maar komt op het volgende neer: NIET KOPEN!
Voor het snijden hebben we nu "Le mini" Magimix. http://static.vergelijk.nl/fotos/183x160/magimix_LeMiniPlus_23090.jpg



En voor smoothies en soortgelijke dingen gebruik ik de braun staafmixer.



Ik had bij de magic bullet dat al het materiaal direct naar de bovenkant (in de beker) schoot.
Alle reacties Link kopieren
Snijden en hakken doe ik met de Braun multimix of hoe het dat ding en een smoothie maak ik gewoon in de blender.



@dreamer

Een smoothie maken is echt helemaal niet duur, zoveel fruit hoeft er niet in als je er bijvoorbeeld een beetje vruchtensap of yoghurt bij doet.

Ik maak er vaak eentje met 1 appel en 1 banaan of zo.

Jij hoeft er echt niet tig stukken fruit in te gooien.
Jullie reacties zijn heel duidelijk, de Magic Maxx mag mijn deurtje voorbij gaan.



Ik ga me oriënteren op een nieuwe staafmixer, geen idee hoeveel Watt mijn oude heeft, maar ik wil nu ééntje die minstens 600 Watt in de hakbak kan pushen, dan moet het wel lukken met die verrekte wortels.



En verder kan ik vast wel doorleven met mijn boontjessnibbelaar, sapcentrifuge, tosti-apparaat, mixer, broodbakmachine, gaatje-in-ei-prikker en elektrische mes. Rommel genoeg in de keuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven