En, wat eten we vandaag?

27-03-2011 22:47 3010 berichten




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En? Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Nou, vandaag ga ik niets meer eten, maar ben wel volgestopt door schoon-oma. Die is 80 geworden en nadat we door haar volgestopt waren (je kent het wel: toe jongens, neem nog wat, anders moet ik het allemaal weg gooien. Willen jullie nog dit? dat? ik heb ook nog... en nog....) met hapjes, nam ze ons mee uit eten bij een steaks&seafood restaurant.

Daar heb ik serranoham met meloen en ananas gehad als vooraf en een mixed grill als hoofdgerecht. Heerlijk was het!
Haha, stukje cake, wat een geweldig onderschrift!! En inderdaad, klinkt herkenbaar, zo'n schoonoma...
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Las laatst op hyves een nog leukere, maar helaas kun je ze hier niet veranderen..
Alle reacties Link kopieren
Off topic: Hoezo kun je je motto niet veranderen?

*has been trying for ever*
Alle reacties Link kopieren
Is een bug, net als dat je je avatar niet kunt veranderen. Die kersttaart van mij is ondertussen al haast vergaan.



Die van hyves was van onderstaande strekking, alleen dan in een mooiere zin:

Gebruik in het vervolg afwasmiddel om te douchen op het etiket staat duidelijk vermeld VERWIJDERD het HARDNEKKIGSTE VET dus doe niet zo als ik wel eens deed: douchen met het laatste restje shampoo hierin zit nl VOLUME
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn nog steenkoude bedje: Happy new topic!!!! Slaap lekker allemaal en tot dinsdag! Ben morgen niet online, heb 's avonds een cursus van de ggz. Dus ook weinig tijd om te eten, dus morgen slinger ik een vier kazen pizza de oven in...
Heppie nieuw topic! Dat er maar net zoveel (culinair) gekletst mag worden als in de vorige delen truste!
Alle reacties Link kopieren


Happy new topic!!!!
@winnie: succes met je cursus, een pizza is dan idd lekker snel en gemakkelijk.



Ik eet vanavond alleen en eet dus iets waar vriend van gruwelt: witlof. Lekker!! Ik eet het met kaas uit de oven, erbij een cordonbleu en in de schil gekookte aardappels. Een echte Hollandse maaltijd vandaag dus.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa, Happy New Topic!!!!



Ik moet m'n diepvries eens leegmaken. Er staan zoveel bakjes in, dus we starten met een restje linzensoep en daarna een restje kip curry en daar maak ik verse sajoerboontjes bij.



Teig, geniet van je witlof
Alle reacties Link kopieren
He goede morgen,happy new topic allemaal!



Even alleen over het etentje van gisteren want moet straks naar mijn werk.

Uiteindelijk gelukkig wel lekker gegeten maar ik vond het niet bijzonder ofzo.

We kregen dus het verrassingsmenu,4 gangen.Wij hadden gezegd geen vis te eten.



De eerste gang was varkenslende(2 dunne reepjes) met iets van een aardappelsalade en die was paars en er zat iets van truffelsaus door maar daar proefde je niks van en erbij wat salade(3 blaadjes).De anderen die wel vis eten kregen 1 reepje vlees minder en een sateprikker met garnalen.



Gang 2 was soep,wij hadden mosterdsoep met speenvarken erin.Nou ik vond er niks aan en vriend zei op de terugweg dat de soep hetzelfde smaakte als mosterdsoep uit zak of blik....

De anderen hadden een palingsoep oid...



Gang 3 het hoofdgerecht,een mini tournedos en een mini tartaar.De ene met een gewone saus van ui en de andere iets van kleingehakte bietjes en oh ja we kregen ook nog 3 sperciebonen pp en een klein schaaltje gebakken aardappels...



Gang 4 nagerecht,het leek op een tiramisu taartje en dat was wel lekker.Erbij een dessert wijn dat wilde schoonzus dat was wel ok maar ik ben niet van de zoete wijn.



Dit soort eten is aan mij niet besteed,het was wel lekker maar ik vind het niet bijzonder.Ik ga liever bij een Thai of Indiaas restaurant eten....





Wat ik trouwens ook raar vond is dat zowat iedereen in het restaurant het menu had en je dus de hele tijd dezelfde borden voorbij zag komen.Ik weet niet hoe vaak ze de verrassingen veranderen maar anders hoef je er niet regelmatig te gaan eten....
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er weer, afgelopen dagen veel op pad geweest.



Vrijdag en zaterdag had ik cursus van mijn werk. Daar erg goed gegeten, ze hadden bij de lunch een erg goede salade bar en lekkere hapjes (geitenkaasquiche, zalm rolletjes etc).



Vrijdagavond kreeg ik heilbot met bietjes carpaccio, smaakte goed, vervolgens ging ik voor de vega lasanga met paddestoelen en tuinerwtjes puree. Die smaakte ook goed, maar er zat wel heel veel kaas en bechamel overheen. Ik heb dus maar de helft van de kaas eraf gehaald. Na hadden we ricottataartjes met frambozenijs en rodevruchten coulis. Het smaakte heel erg goed.



Zaterdag was ik pas laat thuis, dus zijn we in de stad wat gaan eten voor we naar een feestje gingen. Alleen een hoofdgerecht gegeten, ik had iets van lam met merquez, couscous en een soesje gevuld met aubergine puree. Smaakte heel goed. Mijn vriend had kabeljauw met een venkellompia en witte wijn saus.Die was ook helemaal blij.



Gister was ik in Amsterdam bij vriendinnen en zijn we eerst wezen borrelen bij het paleis daarna zijn we ergens anders gaan eten. Ik had parelhoen met groentes, daarbij wat couscous gebietst van 1 van mijn tafelgenoten, smaakte heel goed.



Nu weer op mijn werk, maar nog wat opstart problemen na het drukke weekend. Vanavond weet ik het nog niet, weinig tijd om te koken, dus ik ben bang dat het iets kant en klaar wordt.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Ik heb zo dat examen aaaaaaaaaaah!!!
Alle reacties Link kopieren
Succes Ruza!!!!!



Vanavond eten we sperzieboontjes, aardappelen en kalkoenfilet.



Lekker een dagje vrij vandaag en kind naar kdv. Ik ben van plan haar fotoboek bij te werken. Loop een jaar achter, dus dat mag wel weer. Foto's liggen klaar, lijm en fotoboek ook, nu nog zin krijgen. Eerst maar eens ontbijten.




HAPPY NEW TOPIC!



Gisteren naar concert geweest ( @KV klik) en daarvoor bij Wagamama gegeten. Endamame en Yasai Gyoza als voor/bij en ik had Idaco yaki, was een special. Babysquid met tepan gebakken udonnoodles, paksoi, taugeh en peultjes, gegarneerd met lotuschips. Lekker gegeten.



Drift, heb nog even gedacht over een lunchplek en dit is op loop afstand en hier kun je ook iets meenemen. klik Zit er ook 1 in jouw stad geloof ik, dus misschien ken je het wel. Er is nog een andere op loopafstand van je cursuslocatie, maar deze is leuker.



Jammer Dolfje, dat je niet heel enthousiast was over je etentje.



Kaaaaaaaaatje, je had een goed eetweekend. Vooral je eten van vrijdag klinkt erg lekker (afgezien van het kaas/bechamel teveel dan).



Weet nog niet wat ik vandaag ga eten. Heb de Vietnamese roerbak tofu nog niet gemaakt. Zo eens zien of die tofu nog goed is. En anders moet ik sowieso boodschappen doen. Ga zeker iets oosters maken, maar weet nog niet wat.



Intussen ben ik me ook aan het verdiepen in Glutenvrij eten. Een vriendin met niet zo veel kookervaring blijkt een glutenintolerantie te hebben en komt binnenkort een keer eten. Ik heb dus beloofd glutenvrij te koken.
Alle reacties Link kopieren
Heeee, een nieuw topic alweer!







Leuk gedaan, Teig!



Maris, om die lammetjes...



Stukje cake, dat onderschrift inderdaad!



Gelukkig dat je toch nog soort van ok gegeten had, Dolfje.



Lekker hoor, Kaaaaatje.



Ik heb mijn share pannenkoeken weer gehad voor op z'n minst een jaar! Twee met bosbessen-frambozenprut en toen kwam de zoetigheid zo m'n neus uit dat ik er nog een met tonijn achteraan heb gemikt. Alleen zat er een zakje vanillesuiker door het beslag, dus dat smaakte nogal... ehm... apart. Uiteindelijk had ik ook liever de salade gegeten, want die was echt helemaal goed, ondanks dat man hele lekkere pannenkoeken had gebakken, daar lag het niet aan. *zeikmodus uit *



Vandaag rietja sperziebonen met garnalen en kokosmelk.
quote:Ruza schreef op 28 maart 2011 @ 09:37:

Ik heb zo dat examen aaaaaaaaaaah!!!Succes Ruza, zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
En, Ruza, hoe is het gegaan??!!
Alle reacties Link kopieren
Tonijn met vanillesuiker klinkt niet heel lekker . Beetje vergelijkbaar als die olijven met suiker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampje2204 schreef op 28 maart 2011 @ 10:48:

En, Ruza, hoe is het gegaan??!!Ik heb het examen pas om half 2 Lampje zit me hier helemaal suf te stressen en alles nog een keer door te nemen. Heb het gevoel dat het hem net wel of net niet wordt.
Alle reacties Link kopieren


Leuk, een nieuw topic!

Ik ben even ingelogd om Ruza heel veel succes te wensen. Eigenlijk hoor ik namelijk hard aan het werk te zijn



Fijne dag allemaal, ik kom vanavond even bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, je berichtje was van 09.37 uur. Ik dacht ze moet vast om 10 u op dat ze zich nu zo op zit te vreten, dus ze zal nu wel klaar zijn.



Breath in, breath out! Komt best goed. Wij gaan gewoon ontzettend voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, alle positieve vibes richting utrecht aub!
Alle reacties Link kopieren
Nee, lampje, ik ben een stresskip en zit me al sinds gister middag op te vreten



Tnx Drift!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven