wat serveren bij Pangasiusfilet?

28-07-2011 20:08 61 berichten
Hallo mede-kokers,



Heb vandaag het zakje Maggi Braadstomen Vis-Dile Citroen uit de oven gekocht en pangasiusfilet, maar heb geen enkel idee wat ik hierbij kan serveren.

Zit tedenken aan:



-aardappelpartjes (koelvak supermarkt) of bourgondische aardappeltjes

-groente????????



Wat doen jullie hierbij?
Alle reacties Link kopieren
Krieltjes en worteltjes.
Alle reacties Link kopieren
Frietjes en salade, mmmmmm.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik broccoli altijd erg lekker bij vis.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet nooit pangasius of tilapia omdat het ernstig vervuilde vis is.



Maar wat lekker is bij witvis: aardappels uit de oven, krielaardappels.

Groenten: wortels met een klontje boter en peterselie, een ratatouille, bonen, paddestoelen met plakken gegrilde courgette o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
ik doe er aardappeltjes uit de oven bij en een gemengde salade



even een andere vraag over panga filet ik vind het heerlik vooral met viskruiden



maar volgens vriend is pangafilet de vieste/slechtste vis die er is word in een soort van slootwater gekweekt en vandaar zo goedkoop



En als ik google lees ik die berichten ook maar ik vind het heerlijk.



zou het waar zijn????
Alle reacties Link kopieren
Lekkere aardappeltjes bijv. gratin van Aviko (koelvak) of oma's opbakaardappeltjes en bijv. broccoli of groene aspergepuntjes of haricots verts. Alle groente is lekker erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit juist niet zulke lekkere vis, beetje eigenaardige smaak.
Bij vis eet ik graag broccoli, soms ook worteltjes.



Soms eet ik 't met aardappels (gebakken), maar ook vaak met rijst.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vetvrij.com/do ... -filet-uit-frankrijk.html
Alle reacties Link kopieren
Wat Blackdress zegt. Zowel over de pangasius en tilapia als over bijgerechten bij de vis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rainbow01 schreef op 28 juli 2011 @ 20:11:

ik doe er aardappeltjes uit de oven bij en een gemengde salade



even een andere vraag over panga filet ik vind het heerlik vooral met viskruiden



maar volgens vriend is pangafilet de vieste/slechtste vis die er is word in een soort van slootwater gekweekt en vandaar zo goedkoop



En als ik google lees ik die berichten ook maar ik vind het heerlijk.



zou het waar zijn????Importvoedsel is gewoon aan regels gebonden, alvorens het in de NL supermarkt komt te liggen. Zal vast geen topvisje zijn, maar daar betaal je ook naar. Maar dat die vissen vol gif zitten, daar geloof ik niks van.
Alle reacties Link kopieren
sorry nu ik dit heb gelezen maak ik de laatste zak op die ik heb en koop t nooit meer



jammer tis zo lekker
Alle reacties Link kopieren
pangasius is een kweekvis.

de keuringsdienst van waarde (tv programma op nederland 3) heeft er ooit een programma van gemaakt.

dit is via google wel te vinden!.



vis is makkelijk verteerbaar, dus ook een "lichte" groente.

ik roerbak meestal prei met creme fraiche en een beetje mosterd , en eet dit erbij. een aardappelpuree
[quote]Rainbow01 schreef op 28 juli 2011 @ 20:11:

ik doe er aardappeltjes uit de oven bij en een gemengde salade



even een andere vraag over panga filet ik vind het heerlik vooral met viskruiden



maar volgens vriend is pangafilet de vieste/slechtste vis die er is word in een soort van slootwater gekweekt en vandaar zo goedkoop



En als ik google lees ik die berichten ook maar ik vind het heerlijk.



zou het waar zijn????[/quote]



oh oh, nu ga ik me toch zorgen maken, had ik nu maar de kabeljauwfilet gepakt in het vriesvak...:P
Alle reacties Link kopieren
ja... dat neemt mn vriend altijd die heeft voor mij kabeljauw gemaakt v d week ook heerlijk[we latten]

maar wel duurder.



goor he dat ze die panga filet inspuiten met urine en dat het in vervuild water gekweekt word

moest verboden worden.
O ja, ik heb ooit eens een programma gezien over de tilapia; deze noemen ze 'strontmond' bij de kwekers. Dit omdat de vis grotendeels z'n eigen uitwerpselen eet.

En ook geven ze deze vis veel hormonen.



In hetzelfde programma (volgens mij idd op ned.3) ging het ook over Pangasius, nou van die beelden van de kweekomstandigheden (lees zeer vervuild water) werd ik niet blij.



Ik heb het ook nooit meer gekocht, ik haal m'n vis weer bij de plaatselijke visboer ipv goedkoop uit de supermarktvriezer.
Alle reacties Link kopieren
@MetteMare; Is Tilapia van de visboer dan niet ook gewoon kweekvis?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt Pangasius en Maggi Braadstomen. Dat betekent dat je gewoon heel vies gaat eten! Maakt niet uit wat je erbij doet.



Pangasius is niet alleen gekweekt met twijfelachtige stoffen maar vervolgens ook nog maanden (soms nog heel veel langer!)ingevroren geweest. Verse pangasius bestaat niet in Nederland, het komt allemaal uit kwekerijen in Azie. De structuur is kapotgevroren en het heeft ook nog eens bijna geen smaak. En Maggi, dat hoef ik niet uit te leggen.



Loop volgende keer eens naar de visboer en haal een vers scholletje (zijn echt heel goedkoop momenteel) of een andere verse vis en bak die eens gewoon in de roomboter. Eerst ff een beetje zout en peper, dan even door de bloem halen. Dan heb je wat lekkers.
Er is ook een uitzending op de Nederlandse televisie, volgens mij de Keuringsdienst van Waarde, geweest waarin men naar Vietnam is geweest voor de Pangasius filet. Deze komt daar voor wel 90-99% uit de kweek. Daar zouden enkele goede propere kwekers tussen zitten, waaronder een Nederlands bedrijf (is voor een ander tv programma Tineke Verburg eens geweest) maar ook veel kwekerijen die in de 1e plaats vooral om de prijs produceren. En dat kan zijn weerslag hebben op de kwaliteit.

Dan nog iets over de versheid. Alle Pangasius filet die hier verkocht wordt is altijd bevroren geweest of nog steeds bevroren. Dus als je in een supermarkt, op de markt of bij de visboer 'verse' Pangasius filet koopt, dan betekent dat 'verse' enkel en alleen dat iemand voor jou alvast 'vers', kort tervoren, die vis ontdooit heeft.

Wil je echt 'vers' gevangen Pangasius filet, dan moet je zelf naar Vietnam gaan, zo'n vis kopen en goed vacüum verpakt in een goed gekoelde koeltas per vliegtuig mee terug nemen en direkt bij thuiskomst gaan klaarmaken. En dan nog ben je 15 tot 20 uur onderweg met het vliegtuig.

Ikzelf zou trouwens niet zo snel voor Pangasius filet kiezen, hooguit als ik echt iets Vietnamees zou willen klaarmaken. Afhankelijk van het gerecht kies ik dan meestal eerder voor Koolvis filet, Kabeljauwfilet of Heekfilet danwel voor een lekker Scholletje of Zeetongfilet.

Alle reacties Link kopieren
bij mij in de supermarkt kun je echt verse pangasius kopen..

deze zwemt eerst nog rond maar heb het nog niet gekocht omdat ik het nog niet zo goed vertrouw..



Daarbij is het ook lekker om deze vis gewoon door de bloem te halen peper en zout en in veel boter ( roomboter is lekkerder ) te bakken.. want een visje moet nu eenmaal zwemmen en dan af en toe sauteren met z'n eigen jus..

Erbij serveren kan zoveel.. Probeer eens iets nieuws, bloemkool of broccoli met een kerrie sausje en wat verse nootmuskaat erover!

En maak wat aardappel wedges of snijd de aardappeltjes in kleine blokjes en bak ze in net iets meer boter dan normaal mooi goudbruin! daarna even laten uitlekken en dan betje patat/frites kruiden erop doen ..
gebakken krieltjes of friet en sla met honing/mosterd dressing
quote:kimberleye schreef op 28 juli 2011 @ 21:12:

bij mij in de supermarkt kun je echt verse pangasius kopen..

deze zwemt eerst nog rond maar heb het nog niet gekocht omdat ik het nog niet zo goed vertrouw..



Daarbij is het ook lekker om deze vis gewoon door de bloem te halen peper en zout en in veel boter ( roomboter is lekkerder ) te bakken.. want een visje moet nu eenmaal zwemmen en dan af en toe sauteren met z'n eigen jus..

Erbij serveren kan zoveel.. Probeer eens iets nieuws, bloemkool of broccoli met een kerrie sausje en wat verse nootmuskaat erover!

En maak wat aardappel wedges of snijd de aardappeltjes in kleine blokjes en bak ze in net iets meer boter dan normaal mooi goudbruin! daarna even laten uitlekken en dan betje patat/frites kruiden erop doen ..



Hebben ze in die supermarkt dan een aquarium waarin je de Pangasius vissen ziet zwemmen? Dan wil ik graag een keer naar die supermarkt.

Niet alleen 'verse' vis heeft eerst rondgezwommen, iedere vis heeft eerst rondgezwommen voordat dood is.

Je serveersuggesties zijn verder wel heel smakelijk.

quote:Joukje95 schreef op 28 juli 2011 @ 20:08:

Heb vandaag het zakje Maggi Braadstomen Vis-Dile Citroen uit de oven gekocht en pangasiusfilet, maar heb geen enkel idee wat ik hierbij kan serveren.



Een kotsbakje?

Ik sluit me aan bij de voorgangers als het gaat om deze ranzige vis.



Maar als je hem toch wil eten, dump de maggi braadstomen (daarin zitten zoveel conserveermiddelen dat - zou je erin blijven - je na je dood nog drie dagen goed blijft) en bak die vis lekker in wat roomboter met knoflook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven