Rabarbercake

02-06-2012 20:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen komen mijn schoonouders langs en ik heb heb bergen rabarber uit mijn moestuin.

Daarom wil ik een Lekkere rabarbercake maken.

Maar wat is een lekkere rabarbercake. Heeft iemand voor mij een beproefd recept?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Van de week had iemand geloof ik een topic geopend, staat een rabarbertaart recept in.



Rabarber
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Lekker, maar niet echt een cake, en daarvoor heb ik nu de ingrediënten. Zoek nog even verder maar bedankt!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een rabarbercake gebakken! Was superlekker en hele leuke reacties op gehad. Het recept stond in de flair;

200 gram zelfrijzend bakmeel

200 gram suiker

3 eieren

50 ml karnemelk

400 gram rabarber

200 gram roomboter



Op een dubbelgevouwen bakpapier maak je een rechthoek van 20-30 cm en vouwt de randen omhoog en maakt ze vast met paperclips (geen plastic )

Mix de suiker en de boter, doe de karnemelk en de eieren erbij.

Spatel daarna de meel erdoorheen en doe in de 'bakvorm'.

Was de rabarber, snij ze door de helft en in repen van 20 cm. Druk ze in het deeg. Bestrooi met nog wat suiker

50-55 min bakken op 170 graden.



Afkoelen en bestrooien met poedersuiker
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een standaard cakerecept doet het ook prima. Snijd de rabarber in kleine stukjes, leg die op een bord en strooi er suiker over (dan wel minder suiker in het cakebeslag doen!). De stukjes worden daardoor zacht. Dan kun je ze door het deeg spatelen en de cake bakken zoals je dat normaal ook doet. Als de stukjes te groot zijn zakken ze heel erg naar de bodem!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
quote:rozeslak schreef op 02 juni 2012 @ 21:47:

Ik heb vandaag een rabarbercake gebakken! Was superlekker en hele leuke reacties op gehad. Het recept stond in de flair;

200 gram zelfrijzend bakmeel

200 gram suiker

3 eieren

50 ml karnemelk

400 gram rabarber

200 gram roomboter



Op een dubbelgevouwen bakpapier maak je een rechthoek van 20-30 cm en vouwt de randen omhoog en maakt ze vast met paperclips (geen plastic )

Mix de suiker en de boter, doe de karnemelk en de eieren erbij.

Spatel daarna de meel erdoorheen en doe in de 'bakvorm'.

Was de rabarber, snij ze door de helft en in repen van 20 cm. Druk ze in het deeg. Bestrooi met nog wat suiker

50-55 min bakken op 170 graden.



Afkoelen en bestrooien met poedersuikerKlinkt heel lekker maar ik heb nu geen karnemelk. Ik wil deze nog wel een keer proberen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:CaroMamaVanMaik schreef op 02 juni 2012 @ 21:50:

Gewoon een standaard cakerecept doet het ook prima. Snijd de rabarber in kleine stukjes, leg die op een bord en strooi er suiker over (dan wel minder suiker in het cakebeslag doen!). De stukjes worden daardoor zacht. Dan kun je ze door het deeg spatelen en de cake bakken zoals je dat normaal ook doet. Als de stukjes te groot zijn zakken ze heel erg naar de bodem!Zoiets gaat 't worden. Ik wil 'm nu gaan maken want mijn schoonouders komen morgenochtend al.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 23:18
Reden: spam
98.17% gewijzigd
JosselienvanG schreef:
10-08-2018 09:29
Ik heb een aantal recepten geprobeerd. Sommige van deze recepten waren echt heel erg lekker maar dit is toch echt mijn favoriete rabarbercake recept. Niet alleen is het de lekkerste die ik heb geprobeerd, maar ook de makkelijkste en snelste om te maken. Echt een aanrader!
Maar hoeveel suiker moet daarin? Er staat wel dat er suiker in moet maar niet hoeveel.
Alle reacties Link kopieren
40-50 gram heb ik erin gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven