hoe moet je in hemelsnaam pitabroodjes bakken?

09-06-2012 16:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt zo simpel, maar ik heb nu al 8 pitabroodjes weg kunnen gooien en word er bijna agressief van. Eerst zoals op de verpakking: 8 min op 250 graden. Resultaat: zo hard als steen. Daarna weer op 250 graden, dit keer 4 min. Weer keihard. Daarna 2 min, ook keihard. Daarna op 220 graden ipv 250 (wel laten afkoelen er tussen) maar daar bleven ze maar zacht. Na 15 min er uit gehaald en die zijn nog zacht, maar dusdanig taai dat ze niet meer te eten zijn. Ik heb nog nooit eerder pitabroodjes gebakken, dus hoe moet het in hemelsnaam? Ik heb trouwens broodjes van de ah gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
In de toaster.
Alle reacties Link kopieren
Ik steek ze altijd in het broodrooster.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Misschien komen ze er wel goed uit maar heb jij het ide van niet? Hier altijd tussen hard en zacht in. Hoort wel een klein beetje klef te zijn.
Broodrooster idd
Broodrooster of heel kort in de grill. Werkt altijd.
Ik spoel ze af onder de kraan, laat ze goed uitlekken en doe ze dan in de broodrooster. Worden ze wel bruin maar niet keihard en droog.
O en wat AH op de verpakking zegt houd ik altijd aan als advies. Pitabroodjes zijn ook knapperig hè, misschien lijken ze te hard maar zijn ze het niet!
Yep, ik maak ze ook altijd nat en dan doe ik ze in de oven. Zo heet mogelijk en dan een minuut of 4.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen toaster en heb ook het probleem.



Nou heb ik afgelopen week nog de tip gezien van Jamie, even denken wat het ook alweer was. Was een tip dat het in het midden omhoog kwam. Was het niet olijfolie erop smeren?



Bij AH heb je iets grotere pitabroodjes en die zijn lekkerder, ook niet op 250 graden hoor.



En ik heb een nog groter formaat en die zijn beter.



Maar echt mooi open snijden en vullen lukt alleen bij de iets grotere en als ze niet hard zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Natmaken onder de kraan, uit laten lekken en dan in een droge koekenpan zonder deksel op half gas warm maken, omdraaien en wachten tot ze opbollen. Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het ook kort in de magnetron..20 seconden voor 2 broodjes ofzo.

In de toaster of even grillen is lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen broodrooster helaas :(. En ze waren echt te hard, kwam er met een (goed scherp) mes met geen mogelijkheid doorheen..
De oven voorverwarmen op 170 - 180 graden en de pitta broodjes rondom licht vochtig maken met koud water,5 - 6 minuten op een rooster in het midden van de oven de buitenkant is dan net stevig maar niet hard en de binnen kant gaar en zacht.



Ik doe dit altijd zo en het mislukt nooit,ik gebruik ook broodjes van Appie,maar heb wél een hetelucht oven..



Als je eventueel een kontaktgrill hebt kan je die ook gebruiken.
quote:esmeexx schreef op 09 juni 2012 @ 16:03:

Lijkt zo simpel, maar ik heb nu al 8 pitabroodjes weg kunnen gooien en word er bijna agressief van..Heel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ze altijd in de broodrooster.



In de oven heb ik 1x gedaan. Was volgens mij wel goed gelukt. Ik zet mijn oven (hetelucht) altijd iets lager dan op de verpakking staat, want anders gaat het te hard. Doe ik bij alles, ook bij het bakken van cakes en dergelijke.
Broodrooster.
Oh mosterd zie ik.
quote:luni schreef op 09 juni 2012 @ 16:19:

Volgens mij kan het ook kort in de magnetron..20 seconden voor 2 broodjes ofzo.

In de toaster of even grillen is lekkerder.



In de magnetron kan wel,maar dan moet je er een plak kaas en ham indoen,heb je soort van mislukte tosti,maar wel lekker ...



Voor de shoarma vind ik pitta's uit een magnetron niet kunnen
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je een combimagnetron als oven?
Alle reacties Link kopieren
Natmaken en in de oven. Its sooo simple.
Alle reacties Link kopieren
Ennnnn in de categorie relatiemateriaal....



[x] ongeschikt
quote:throttle schreef op 09 juni 2012 @ 16:27:

Ennnnn in de categorie relatiemateriaal....



[x] ongeschikt
Alle reacties Link kopieren
Ik snij ze altijd al open voordat ik ze opwarm, brand ik achteraf tenminste mijn vingers niet.



Stop ze ook in het broodrooster trouwens
Ik heb dit ding:







Ideaal voor pitabroodjes, tosti's, sateetjes etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven