Wat is/zijn jouw grote retourvoer toppers?

12-02-2008 09:40 370 berichten
Ofwel; wat zijn de culinaire verzoeknummers waarvoor mensen graag bij jou komen eten? Waar komt men voor terug aan jouw eettafel? Welk recept moet jij keer op keer opschrijven of doormailen en krijg je zelf voorgezet als je bij enthousiastelingen gaat eten, die het naar aanleiding van een etentje bij jou nu zelf ook klaarmaken?



Bij mij zijn dat mijn versie van lasagna, mijn hartige taarten, groot vlees uit de oven en de BBQ's die mijn man en ik samen aanrichten. Wij koken op onze BBQ en dan niks kant en klare hamburgers of shaslicks en BBQ paketten maar verse vis in pakketjes, marinades om je vingers bij af te likken en een vissaus die in mijn omgeving zolangzamerhand beroemd is.



Ben benieuwd naar jullie culinaire klappers.
Alle reacties Link kopieren
ooh wat een leuk topic!

Bij mij is het pompoenstoofschotel met geitenkaas, mueslikaneelbrood en zelfgemaakte knoflooksaus..



volgens mij heeft de factor zelfgemaakt best een groot aandeel in het retourvoer.



verse vis in pakketjes klinkt heerlijk!
Curry-gehaktballetjes in tomatensaus doet het hier erg goed!

En coucoussalade met gerookte makreel.
Ach, en ik ben nog vergeten wat wij hier "supertoetje" noemen, zomervruchten in balsamico-azijn met vanille-mascarpone.
Alle reacties Link kopieren
nu schijn ik uit jou omgeving te wonen,

maar de dorptamtam doet ut niet zo goed als het om jou vissaus gaat ...

want ik wist het niet !!

je haalt je vis toch wel bij "het vers waard" ? daar haal je de beste vis hier uit de omgeving!!!!



ik ben beroemd en berucht door mijn vegetarische lasagna
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn overheerlijke kipsate! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Yamuna schreef op 12 februari 2008 @ 09:48:

nu schijn ik uit jou omgeving te wonen,

maar de dorptamtam doet ut niet zo goed als het om jou vissaus gaat ...

want ik wist het niet !!

je haalt je vis toch wel bij "het vers waard" ? daar haal je de beste vis hier uit de omgeving!!!!
Wat loop je nou te hengelen?
Mijn spek-uientaart, champignonsoep, babi ketjap, lamsbout uit de oven, snacksize gehaktballetjes, etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zandkoekjes X-D

Daar wordt nog steeds om gevraagd, maar ik maak ze even niet meer... Pas als ik op een normaal gewicht ben :-P



En verder: Gepofte aardappels, salade met geitenkaas en er werd laatst ook weer om Parmezaanse kip gevraagd.

Oh ja, het recept voor nasi dat ik van Sun heb gehad heb ik ook al eens doorgemaild.
Alle reacties Link kopieren
http://www.dezeeuwsebeeldentuin.nl/images/Zandbakken/Little451T%20NEW.jpg



jaaah zandkoekjes!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik weet niet of het culinair is maar het is wel mijn beste maaltje.

Wortelstampot :D

Daar komt mijn beste vriendinnetje voor op bezoek
Yamuna schreef op 12 februari 2008 @ 09:48:

nu schijn ik uit jou omgeving te wonen,

maar de dorptamtam doet ut niet zo goed als het om jou vissaus gaat ...

want ik wist het niet !!

je haalt je vis toch wel bij "het vers waard" ? daar haal je de beste vis hier uit de omgeving!!!!



ik ben beroemd en berucht door mijn vegetarische lasagna




Hahahaha, ja jij woont ook in waar ik woon he? De buurt is nog niet hysterisch maar mijn omgeving als in vrienden en familie wel X-D



Waar is het vers waard? Ik haal mijn vis op de markt, is ook prima vis maar ik ben benieuwd waar jij je vis haalt!
Alle reacties Link kopieren
Parmezaanse kip is favoriet bij velen in mijn omgeving, griekse moussakataart en nasi met hete kip mail ik ook veel door.
Alle reacties Link kopieren
Courgette zoetzuur, mijn sangria en mijn alioli!



Elenora, zou je je vissaus recept prijs willen geven?
Alle reacties Link kopieren
En mag ik dan jouw courgette zoetzuur? ;-)
Chimichurri schreef op 12 februari 2008 @ 10:15:



Elenora, zou je je vissaus recept prijs willen geven?




Vanzelfsprekend, leuk dat je het vraagt :-]



Viskruiden van Silvo heb je nodig, daar valt en staat de boel mee. Ik koop ze zelf in verpakkingen van 4 bussen in de groothandel om niet zonder te zitten.



Doe een scheut (2 eetlepels) olijfolie in een kom

Een (of twee) theelepels viskruiden (van Silvo dus)

Flink wat knoflook, ik doe zelf wel 5 tenen

het sap van 1 citroen

het sap van 1 limoen

een scheut (twee eetlepels) japanse sojasaus

honing naar smaak

verse groene peterselie en bieslook fijngeknipt of gesneden naar smaak (ik doe altijd lekker veel)



Roer dit door elkaar. Een zoet/zout/zuur goedje, spectaculair bij vis en kip. Wil je het wat indikken? Doe dan wat meer olijfolie.



Spectaculaire bagle maken? Snij de (warme, verse) bagle open, smeer er roomkaas met kruiden op (mag ook de lightversie zijn, net zo lekker), beleg met gerookte zalm, lekker rucola of andere salade en rode uienringen er op en dan besprenkelen met dat sausje.



Alors, mijn speekselklieren kunnen de voorpret alweer niet aan in ieder geval.....
Chimichurri schreef op 12 februari 2008 @ 10:15:

Courgette zoetzuur, mijn sangria en mijn alioli!



Elenora, zou je je vissaus recept prijs willen geven?
Chimi mag ik jouw aïoli?
sunlight schreef op 12 februari 2008 @ 10:14:

Parmezaanse kip is favoriet bij velen in mijn omgeving, griekse moussakataart en nasi met hete kip mail ik ook veel door.
Sun mag ik jouw kip parmezan?
Alle reacties Link kopieren
eleonora schreef op 12 februari 2008 @ 10:06:

[...]





Hahahaha, ja jij woont ook in waar ik woon he? De buurt is nog niet hysterisch maar mijn omgeving als in vrienden en familie wel X-D



Waar is het vers waard? Ik haal mijn vis op de markt, is ook prima vis maar ik ben benieuwd waar jij je vis haalt!




raadhuisplein, oude centrum. tegenover de coffeeshop

ik zweer je ooit daar je kibbeling gegeten haal je m nooit meer ergens anders !
elina81 schreef op 12 februari 2008 @ 09:43:

ooh wat een leuk topic!

Bij mij is het pompoenstoofschotel met geitenkaas, mueslikaneelbrood en zelfgemaakte knoflooksaus..



volgens mij heeft de factor zelfgemaakt best een groot aandeel in het retourvoer.



verse vis in pakketjes klinkt heerlijk!
Hoe maak jij knoflooksaus? De mijn is ook nogal gewild hier in huis. Ik doe 'm met limoen er in bijvoorbeeld. Jij?
yoyo2 schreef op 12 februari 2008 @ 09:48:

Voor mijn overheerlijke kipsate! ;-)
Wil je het recept delen Djodjo?
Yamuna schreef op 12 februari 2008 @ 10:46:

[...]





raadhuisplein, oude centrum. tegenover de coffeeshop

ik zweer je ooit daar je kibbeling gegeten haal je m nooit meer ergens anders !
Owwwwww ja daar, jaaaa, nee, die ken ik. Goede viswinkel inderdaad!
tilalia2 schreef op 12 februari 2008 @ 09:49:

Mijn spek-uientaart, champignonsoep, babi ketjap, lamsbout uit de oven, snacksize gehaktballetjes, etc.
Tila, mocht je tijd en zin hebben dan ben ik benieuwd naar je babi-ketjap recept.
Alle reacties Link kopieren
tilalia, wil jij het recept van de spek/ui taart delen?



Bij mij is het hartige taart, aardappeltjes uit de oven en tegenwoordig wat recepten die ik van hier heb....!
Alle reacties Link kopieren
Haha het lijkt hier wel Kwartetten, mag ik jouw *** dan mag jij van mij****

;-)

Elo, komt ie:

Parmezaanse kaas mengen met paneermeel.

Eitje klutsen, snufje zout toevoegen, en knoflook uitpersen. Husselen door elkaar. (evt kun je verse peterselie erdoor doen, maar probeer m eerst gewoon een keertje zonder)



Dan snijd je kipfilet, in stukken.Kleinere stukken worden sneller gaar en zijn lekkerder!) De kip haal je vervolgens eerst door het eimengsel en dan door het parmezaanmengsel.



Als alles gepaneerd is leg je de stukjes op bakpapier. In de oven op 180 graden en het lekkerst is ie als je op ieder stukje een klein tipje roomboter legt...(kcal technisch niet echt verantwoord maar he, who gives an damn ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven